Εκεί που θέλω να καταλήξω πριν γυρίσετε σελίδα (μην το κάνετε, έχουμε και ωραίες ειδήσεις να διαβάσετε παραδίπλα), είναι στο απωθημένο των Social Media. Όσοι δεν γυρίσατε σελίδα ούτε τώρα, θα θέλατε ίσως να μοιραστείτε μαζί μου την άποψη για το τεράστιο χάσμα μεταξύ λόγων και έργων στον συγκεκριμένο τομέα. Και εξηγούμαι: Μέχρι σήμερα και τα τελευταία χρόνια γενικότερα, η συζήτηση γύρω από το θέμα Social Media και Επικοινωνία, παραμένει συζήτηση. Λίγα πράγματα, πενιχρή δράση, περισσότερο αμφιβολίες, δικαιολογίες και έλλειψη απόφασης. Το χάσμα μεταξύ θεωρίας για Social Media και πραγματικής δράσης είχε -ή και ακόμη έχει-, το πλάτος του γκραντ κάνυον.

Ωστόσο πρόσφατα σκέφτηκα μήπως τυχόν ήρθε ή κοντεύει η ώρα να αναθεωρήσουμε τέτοιες δογματικές απόψεις. Στο πλαίσιο του πρόσφατου συνεδρίου εταιρικής επικοινωνίας, φάνηκε ότι το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων για το συγκεκριμένο ζήτημα ήταν ιδιαίτερα αυξημένο. Και καθόλου θεωρητικό. Από πολλές πλευρές ακούστηκε η άποψη ότι αυτό που λείπει σήμερα είναι τα καλά παραδείγματα, case studies που να αποδεικνύουν όλα όσα λένε οι θεωρίες. Τόσο οι άνθρωποι της επικοινωνίας, όσο και οι άνθρωποι των επιχειρήσεων, φαίνεται να ψάχνουν πλέον για τους τρόπους να γεφυρώσουν το χάσμα.

Για να είμαστε δίκαιοι, όλα ξεκινούν εν τέλει από μία απόφαση. Ο Philippe Borremans, ο οποίος παρουσίασε το παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η εταιρεία Van Marcke Group επενδύει στα Social Media και τα οφέλη που έχει αποκομίσει από την επένδυση αυτή, ξεκίνησε λέγοντας: «Όταν πήγα για να πιάσω δουλειά στην επιχείρηση, ο ιδιοκτήτης μου είπε “πρέπει κάτι να κάνουμε με όλη αυτή την ιστορία του Ιnternet και των Νέων Μέσων”. Προφανώς το εννοούσε». Όσοι παρακολούθησαν την παρουσίασή του, κατάλαβαν ότι το εν λόγω αφεντικό πράγματι το εννοούσε. Ο Borremans μίλησε για τη χρήση των Social Media στους τομείς Internal Collaboration και External Communications, την ενσωμάτωση στην επιχειρηματική λειτουργία και κυρίως για τη μέτρηση της απόδοσης.

Make no mistake. Όλα αυτά δεν γίνονται εύκολα, ούτε γρήγορα. Θέλουν κόπο, χρόνο, ανθρώπινο δυναμικό με γνώση και κυρίως μακροχρόνια δέσμευση. Αλλά γίνονται. Αυτό είναι ίσως που πρέπει τελικά να εμπεδώσουμε για ν’ αρχίσει να γεφυρώνεται το χάσμα…