Πόσο και που, ποιος θα δώσει τι σε ποιον, από πού να κόψουμε και τι να κρατήσουμε; Και σαν να μην ήταν αρκετοί οι μπελάδες που οι διαφημιζόμενοι έχουν ήδη στο κεφάλι τους, στην αρένα έχει έρθει να προστεθεί ένας καινούργιος διεκδικητής, αποφασισμένος να παραμείνει στον αγωνιστικό χώρο μέχρι τελικής πτώσεως: Τα Social Media. Πώς θα πρέπει τελικά να ιεραρχούν σήμερα οι επιχειρήσεις τα budgets τους για τον κόσμο των κοινωνικών τεχνολογιών;

Πρόσφατα διάβασα ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο σχετικά, το οποίο υπογράφει η Charlene Li, συγγραφέας μεταξύ άλλων του best seller «Open Leadership». Στο άρθρο της αυτό, η Charlene εντοπίζει το γεγονός ότι ένα ερώτημα που απασχολεί όλο και περισσότερο τις επιχειρήσεις σήμερα, είναι ακριβώς πόσο από το budget τους θα πρέπει να δαπανήσουν στα Social Media. Υπάρχει άραγε ένα «κουστούμι» για όλους;

Όχι βέβαια. «Τα budgets είναι η αριθμητική απεικόνιση της στρατηγικής», λέει η Charlene. Αυτό σημαίνει ότι, αν δεν υπάρχει μια συνεπής και μακρόπνοη στρατηγική, θα λείπει αντίστοιχα και η συνέπεια στον επιμερισμό των δαπανών. Ο βαθμός της επένδυσης στα Social Media αντανακλά τοn βαθμό ωριμότητας της επιχείρησης στον τομέα αυτό και ακόμη κι αν δεν υπάρχουν σε αφθονία τα χρήματα, ο χρόνος και οι άνθρωποι, αυτό που δεν πρέπει να λείπει, είναι ο στόχος.

Διαφορετικά, η επιχείρηση θα πελαγοδρομεί, με δαπάνες πάνω σε τεχνολογίες εντυπωσιακές μεν, άχρηστες δε, αν ο βαθμός ωριμότητας δεν είναι τέτοιος που να τις υποστηρίζει στο πλαίσιο μας συνεπούς στρατηγικής. «Διπλασιάστε την επένδυση στα βασικά σε κάθε τομέα του online κοινωνικού επιχειρείν σας και χτίστε τα ισχυρά θεμέλια μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής, εξασφαλίζοντας ότι το αποτέλεσμα είναι συγκεκριμένα επιχειρηματικά αποτελέσματα», λέει η Charlene και καταλήγει: «Διαφορετικά, απλά θα προσπαθείτε να… βράσετε τον ωκεανό», κάτι που προφανώς είναι και δαπανηρό και ανέφικτο…

Υ.Γ.: Τα παραπάνω προκύπτουν από την ανάλυση στοιχείων για τις δαπάνες 140 επιχειρήσεων στο διάστημα 2010-2011, στο πλαίσιο μελετών που πραγματοποιεί η Charlene Li και η ομάδα της στην εταιρεία Altimeter Group. Περισσότερα insights η Charlene Li θα μοιραστεί μαζί μας στις 20 Οκτωβρίου, απευθυνόμενη για πρώτη φορά σε ελληνικό κοινό. Μείνετε συντονισμένοι…