Μήπως η αντίληψη που έχετε για το LinkedIn περιορίζει τις ευκαιρίες για το brand σας; Η οπτική της Michaela Alexis ανοίγει νέες και, για πολλούς, ανεξερεύνητες δυνατότητες για την ανάπτυξη της μάρκας, με όχημα την οικοδόμηση δυναμικών communities και αποτέλεσμα υψηλά conversions.

Το τι μπορεί να κάνει το LinkedIn για την καριέρα των επαγγελματιών είναι γνωστό. Πόσα όμως μπορεί να προσφέρει σε ένα brand και με ποιους τρόπους μπορούν οι επιχειρήσεις να το αξιοποιήσουν και να ξεχωρίσουν σε αυτό; Από πού θα πρέπει να ξεκινά ο σχεδιασμός της εταιρικής παρουσίας στην πλατφόρμα και τι είναι απαραίτητο να περιλαμβάνει σε κάθε βήμα;

Ενόψει της πολυαναμενόμενης keynote ομιλίας της στο Social Media Conference στις 30 Σεπτεμβρίου, η Michaela Alexis, Official LinkedIn Learning Instructor, μιλά στο Marketing Week για τις δυνατότητες που επιφυλάσσει για την ανάπτυξη των brands το LinkedIn, μοιράζεται tips στρατηγικής και δημιουργίας περιεχομένου στο κοινωνικό δίκτυο και αναλύει τρόπους μετατροπής των followers σε πιστούς πελάτες.

MW: Οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε το LinkedIn ως ένα χρήσιμο εργαλείο για επαγγελματίες. Για ποιους λόγους να το χρησιμοποιήσει ένα brand;

Michaela Alexis: Μου αρέσει να επαναπροσδιορίζω την αντίληψη σχετικά με το τι είναι το LinkedIn, προκειμένου να δουν όλοι την πραγματική του αξία. Αντί, λοιπόν, να αντιμετωπίζετε το LinkedIn ως ένα ακόμη κοινωνικό δίκτυο, θα πρέπει να το σκέφτεστε ως το μεγαλύτερο event δικτύωσης στον κόσμο. Ένα event στο οποίο βρίσκονται όλοι εκείνοι με τους οποίους θα θέλατε να συναντηθείτε και να αλληλεπιδράσετε.

Επομένως, ως επαγγελματίας, είναι αυτονόητο το για ποιον λόγο είναι εξαιρετικά χρήσιμο, αλλά γιατί για μια επιχείρηση; Λοιπόν, φανταστείτε ότι βρίσκεστε σε ένα networking event. Τι υπάρχει συνήθως εκεί; Περίπτερα εκθετών!

Επομένως, το LinkedIn δεν αποτελεί απλά ένα «μέρος» όπου μπορείτε να συναντήσετε και να συνομιλήσετε με τα άτομα που μπορούν να σας βοηθήσουν να εξελίξετε την καριέρα σας, αλλά, με τα LinkedIn Pages, προσφέρει επίσης ένα περιβάλλον όπου έχετε τη δυνατότητα να δημιουργήσετε και να χτίσετε μια κοινότητα γύρω από τα προϊόντα ή/και τις υπηρεσίες σας. Και, σε αντίθεση με τις εκδηλώσεις σε φυσικό χώρο, η προβολή του μηνύματος του brand σας είναι εντελώς δωρεάν. Πρόκειται για έναν από τους πιο ισχυρούς τρόπους να αναπτύξετε οργανικά, τόσο το προσωπικό, όσο και το εταιρικό σας brand!

Αν μια μάρκα επρόκειτο να σχεδιάσει ή να αναπροσδιορίσει τη στρατηγική της στο LinkedIn αυτήν τη στιγμή, από πού θα έπρεπε να ξεκινήσει; Αν και προφανώς δεν υπάρχει κάποια «one size fits all» προσέγγιση, υπάρχουν κάποια «βασικά» για την επίτευξη engagement;

Είτε ξεκινάτε από το μηδέν είτε ανανεώνετε τη στρατηγική σας, η πρώτη ερώτηση που θα πρέπει να θέσετε είναι η εξής: «Τι έχει να κερδίσει το κοινό μου;». Πολλές επιχειρήσεις δημιουργούν μια σελίδα στο LinkedIn ανακυκλώνοντας περιεχόμενο και αντιγράφοντας αυτούσια την ενότητα «Σχετικά με εμάς» της ιστοσελίδας τους. Και, παρόλο που είναι σημαντικό να μοιραστείτε τι υποστηρίζει το brand σας και τη συνολική αποστολή του, το πρώτο βήμα θα πρέπει να είναι πάντα μια «χειραψία».

Για παράδειγμα, αντί για το «Η ΑΒΓ Επιχείρηση δεσμεύεται να υπερέχει πάντα στον τομέα των  ασφαλίσεων», ίσως θα ήταν καλύτερο να στρέψετε την προσοχή το κοινό σας, με κάτι όπως: «Είστε επιχειρηματίας που αναζητά επιπλέον προστασία για την εταιρεία του; Σας καλύπτουμε, ρωτήστε μας πώς!».

Επίσης είναι προτιμότερο να εφαρμόσετε την ίδια στρατηγική και για το tagline της σελίδας και τη φωτογραφία. Γιατί το άτομο που σας επισκέπτεται να θέλει όντως να ακολουθήσει τη σελίδα σας; Τι είδους περιεχόμενο θα πρέπει να περιμένει από εσάς; Τα πιο επιτυχημένα brands στο LinkedIn διαθέτουν ένα call-to-action ήδη από την αρχή προκειμένου να μετατρέψουν τους επισκέπτες σε followers.

Τέλος, μην παραλείπετε ποτέ ένα καλό call-to-action και στη συνέχεια. Οι άνθρωποι αναζητούν κοινότητες, όχι απλά περιεχόμενο. Φροντίστε επομένως να προκαλέσετε συζητήσεις θέτοντας ερωτήματα, συγκεντρώνοντας απόψεις και δημοσιεύοντας έρευνες, ή απλά λέγοντας στους χρήστες τι να κάνουν στη συνέχεια.

Με λίγα λόγια, μεριμνήστε ώστε τα πάντα να κινούνται γύρω από το κοινό σας, θέστε προσδοκίες μαζί του και πυροδοτήστε συζητήσεις, μην δημιουργείτε απλά περιεχόμενο.

Τι συμβαίνει όμως με το περιεχόμενο; Ποιες είναι οι συμβουλές σας για engaging περιεχόμενο που συμβάλλει στο χτίσιμο community, αλλά έχει αντίκτυπο και στις πωλήσεις;

Αυτό που προτείνω για τη δημιουργία engaging περιεχομένου είναι να το κρατήσετε ανθρώπινο. Το ότι χτίζετε ένα brand δεν σημαίνει ότι οι άνθρωποι πίσω από το όνομα δεν έχουν σημασία. Οι άνθρωποι συνδέονται με ανθρώπους, οπότε φροντίστε να θέσετε στο προσκήνιο τα μέλη της ομάδα σας και αφήστε τα να συνεισφέρουν στο brand story στο LinkedIn.

Ένα εξαιρετικό παράδειγμα είναι το LinkedIn Page της Whole Foods. Θα μπορούσατε επίσης να σκεφτείτε να μοιραστείτε highlights από cases πελατών σας και το τι η χρήση των προϊόντων/υπηρεσιών σας προσέφερε σε αυτούς. Το κοινό θέλει να μπορεί να φανταστεί το πώς θα είναι να δουλεύει μαζί σας ή να αγοράζει από εσάς!

Ένα ερώτημα που μου αρέσει να θέτω στον εαυτό μου πριν δημιουργήσω περιεχόμενο για το LinkedIn είναι: «Τι χρειάζεται να γνωρίζει το κοινό μου ώστε να πάρει με σιγουριά την απόφαση να δουλέψει μαζί μου, ή να αγοράσει από εμένα;».

Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει δισταγμούς και φόβους που μπορεί να υπάρχουν, ενημέρωση σχετικά με τη χρησιμότητα των υπηρεσιών μου ή ακόμη περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τις αξίες μου, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι αγοράζουν από εταιρείες με αξιακό πλαίσιο που ευθυγραμμίζεται με το δικό τους.

Σε επίπεδο πωλήσεων, ο καλύτερος τρόπος για να μετατρέψετε τους ακολούθους σε πελάτες έχει και πάλι να κάνει με το call-to-action. Θα πρέπει να είστε σίγουροι για το περιεχόμενό σας και να οδηγήσετε τον χρήστη στο επόμενο βήμα. Ακούγεται τόσο απλό, αλλά η κατάκτηση της τέχνης του αποτελεσματικού call-to-action είναι το σπουδαιότερο skill που μπορεί να διαθέτει κανείς στο πεδίο του social media marketing!

Παρόλο που ο ρυθμός και η κλίμακα των μετασχηματισμών σε κάθε επίπεδο είναι πρωτόγνωρα, ποιες είναι οι πιο δυναμικές τάσεις αυτήν τη στιγμή που, κατά τη γνώμη σας, θα διαμορφώσουν την επόμενη μέρα στο social media marketing, ειδικά στο LinkedIn;

Η άνοδος της εξ αποστάσεως εργασίας πρόκειται να αλλάξει το social media marketing για πάντα. Δεν είναι μόνο το ότι οι άνθρωποι αναζητούν πιο καθημερινό, διαδραστικό περιεχόμενο γενικότερα. Θέλουν επίσης να είναι μεστό και να τραβάει την προσοχή, εφόσον ασχολούνται με πολλά πράγματα ταυτόχρονα από το σπίτι. Μία ακόμη τάση που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι η κόπωση από το ψηφιακό περιβάλλον.

Δεδομένου ότι μετακινούμαστε και ταξιδεύουμε λιγότερο, περνάμε όλο και περισσότερο χρόνο μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή. Και, παρά το ότι αυτό μπορεί να φαίνεται σαν ευκαιρία για τους marketers, μας δημιουργεί παράλληλα και μεγάλη πίεση για να εστιάσουμε σε διαδραστικό και ακαταμάχητο περιεχόμενο που έχει τη δυνατότητα να αποσυνδέσει τον εγκέφαλο του κοινού μας από τον αυτόματο πιλότο!

Και τώρα, ένα «elevator pitch»: Γιατί είναι η keynote ομιλία σας στο επικείμενο Social Media Conference must-watch για τους marketers;

Αν το ιδανικό κοινό σας είναι οι επαγγελματίες, το LinkedIn συνιστά τη μεγαλύτερη ευκαιρία να προσεγγίσετε νέα ακροατήρια και να κατακτήσετε νέες ευκαιρίες στην ιστορία του marketing. Το LinkedIn άλλαξε τη ζωή μου για πάντα το 2016 και εξακολουθεί να αποτελεί game-changer για μάρκες και επαγγελματίες από κάθε industry σε ολόκληρο τον κόσμο. Φεύγοντας από την ομιλία μου, θα διαθέτετε τις δεξιότητες, τις στρατηγικές, τις φόρμουλες και τη γνώση που χρειάζεστε για να εξελίξετε την παρουσία σας στην πλατφόρμα και να δεκαπλασιάσετε την ανάπτυξη της επιχείρησής σας!

ΤΑ ΣΥΧΝΟΤΕΡΑ ΛΑΘΗ

MW: Έχετε συνεργαστεί με πολλά ηχηρά brand names και έχετε βοηθήσει αναρίθμητες επιχειρήσεις με την παρουσία τους στο LinkedIn. Ποια είναι τα συνηθέστερα λάθη που κάνουν οι μάρκες ως προς τη στρατηγική και το περιεχόμενο στην πλατφόρμα;

Τα λάθη που συναντώ συχνότερα είναι τα εξής:

  1. Δεν περιλαμβάνουν επόμενα βήματα: Αντιλαμβάνομαι ότι επαναλαμβάνομαι αλλά είναι πάρα πολλές οι εταιρείες που δημοσιεύουν κάτι και μετά εξαφανίζονται. Δεν πυροδοτούν συζητήσεις, δεν μοιράζονται επόμενα βήματα, λένε απλά αυτό που θέλουν να πουν και γυρίζουν την πλάτη σε ένα κοινό που θέλει πραγματικά να αλληλεπιδράσει. Αν αυτό είναι κάτι που σας δυσκολεύει, προσπαθήστε να καλλιεργήσετε τη δεξιότητα αυτή ανεβάζοντας polls στο LinkedIn Page σας. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος να μάθετε πώς να αλληλεπιδράτε με το κοινό σας, αλλά και να μάθετε τι το ενδιαφέρει!
  2. Δεν είναι ξεκάθαροι: Υπάρχουν τόσες πολλές μάρκες που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν ορολογία και εξεζητημένο λεξιλόγιο προσπαθώντας να εντυπωσιάσουν το κοινό τους, αλλά τελικά το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργήσουν σύγχυση ως προς το τι προσφέρουν. Ένας εξαιρετικός copywriter μου είπε κάποτε ότι στα social media θα πρέπει να γράφεις σε ένα επίπεδο περίπου πέμπτης ή έκτης τάξης και να απλοποιείς όσο το δυνατόν περισσότερο. Είναι απίστευτα σημαντικό το να καταστήσετε το μήνυμά σας εύκολα κατανοητό, ώστε να διευκολύνετε το κοινό σας να αποφασίσει αν θα συνεργαστεί ή όχι μαζί σας.
  3. Ανακυκλώνουν περιεχόμενο. Είμαι υπέρ της εκ νέου χρήσης περιεχομένου, αλλά θα πρέπει να γίνεται στρατηγικά. Μην κάνετε απλά αντιγραφή και επικόλληση από άλλες πλατφόρμες. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας είναι κατάλληλο για το κοινό σας στο LinkedIn με βάση τις προσδοκίες του από εσάς. Επιπλέον, δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο formatting, τόσο στο κείμενο όσο και στο video. Αυτό που θα πρέπει να σας ενδιαφέρει είναι το περιεχόμενό σας να είναι relevant και να φαίνεται όμορφο στο feed των χρηστών.

14 ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ TRENDS ΣΕ ΕΝΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
Σε κάθε πτυχή του social media οικοσυστήματος αναμένεται να διεισδύσει το Social Media Conference που διοργανώνει η Boussias στις 30 Σεπτεμβρίου. Best practices, άμεσα εφαρμόσιμα tips και οι πιο δυναμικές τάσεις θα «καταλάβουν» το virtual stage, όπου 14 από τους πιο inspirational διεθνείς ομιλητές και καταξιωμένα στελέχη της ελληνικής αγοράς θα μοιραστούν την εμπειρία τους και πρακτικά insights για το τι πραγματικά «δουλεύει». Οι σύνεδροι θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν υποδειγματικά case studies και αποτελεσματικές στρατηγικές προσεγγίσεις, αποκτώντας μια νέα οπτική για τις δυνατότητες των social media.

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε το www.socialmediaconference.gr.

SHORT BIO
Με έδρα την Οτάβα, η Michaela Alexis είναι αυτήν τη στιγμή μια από τις πιο περιζήτητες ομιλήτριες της Β. Αμερικής σε ζητήματα που αφορούν το LinkedIn. Η διαδρομή της ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2016, όταν ένα άρθρο που έγραψε για τη δουλειά των ονείρων της έγινε viral στο LinkedIn. Έκτοτε, η επιτυχία επαναλαμβάνεται, με δεκάδες άρθρα της να κερδίζουν εκατομμύρια reads, κερδίζοντας την προσοχή Μέσων όπως τα CNBC, Success.com, Buzzfeed, Inc. κ.ά.

Την τελευταία δεκαετία, η Michaela έχει διαχειριστεί τη διαδικτυακή παρουσία περισσότερων από 100 επιχειρήσεων σε όλον τον κόσμο, έχει συμμετάσχει σε καμπάνιες brands όπως τα Crowne Plaza hotels και K-Swiss, έχει χτίσει μια κοινότητα με περισσότερους από 160.000 ακολούθους στο LinkedIn, έχει πρωταγωνιστήσει σε ένα reality show του Amazon Prime με τίτλο «The Social Movement» και έχει συνυπογράψει το βιβλίο «Think Video: Smart Video Marketing and #Influencing».

Πρόσφατα, η Michaela έγινε επίσημη LinkedIn Learning instructor και δημιούργησε το «Grow your Business with LinkedIn Pages», το πρώτο επίσημο course για τα LinkedIn Pages.