Νάνσυ Μαλλέρου

<‘Σελίδα 1: Οι επιπτώσεις της κρίσης για τους freelancers, η εντονότερη δραστηριοποίηση των εταιρειών στην ΕΚΕ προκειμένου να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα’>
Η Δρ. Νάνσυ Μαλλέρου, Σύμβουλος Επικοινωνίας (ΜarketInc), και διδάσκουσα στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, είναι υποψήφια ευρωβουλευτής της Δράσης. Μοιραία, η συζήτησή μας θα σταθεί περισσότερο στα πολιτικά σημεία, τα οποία εκ των πραγμάτων βρίσκονται στο «πρώτο πλάνο» της επικαιρότητας.

Marketing Week: Μετά από πολυετή εμπειρία στο χώρο της επικοινωνίας και του marketing, τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείστε ως ανεξάρτητος σύμβουλος επικοινωνίας μέσα από την εταιρεία σας MarketInc. Σε τι βαθμό έχει επηρεάσει η κρίση τους freelancers; Μήπως τελικά, το ζητούμενο της αποτελεσματικής επικοινωνίας μέσα από συνεργασίες με μικρότερες εταιρείες ή ανεξάρτητους συμβούλους, βγάζει τους freelancers κερδισμένους;

Νάνσυ Μαλλέρου: Πιστεύω πως σε κάθε κρίση συμβαίνουν 3 θετικά πράγματα: α) ξεκαθαρίζει η αγορά, β) προκύπτουν ευκαιρίες και γ) ευνοείται η δημιουργικότητα και η out-of-the-box σκέψη. Προσωπικά η κρίση δεν με έχει επηρεάσει αρνητικά. Το αντίθετο μάλλον. Οι μεγαλύτερες εταιρείες, μη θέλοντας να προσλάβουν επιπλέον άτομα, απευθύνονται πλέον σε ανεξάρτητους συμβούλους η σε εταιρείες όπως η δική μου MarketInc προκειμένου να βοηθήσουν τα ήδη υπερφορτωμένα με δουλειά τμήματα μάρκετινγκ κι επικοινωνίας τους. Σε αυτές τις περιπτώσεις, καλούμαστε να προσφέρουμε νέες ιδέες ή απλώς να εκτελέσουμε μια δική τους.

Τα προγράμματα ΕΚΕ που έχουν σοβαρότητα, συνέχεια και συνέπεια μπορούν να αποφέρουν και μεσοπρόθεσμα οφέλη και -ακόμα πιο σημαντικό- μακροπρόθεσμα, να ενισχύσουν μια μάρκα με σημαντικά θετικά χαρακτηριστικά που θα την κάνουν να ξεχωρίσει από τις άλλες

Για τις μικρότερες εταιρείες, που δεν μπορούν η δεν θέλουν να έχουν επιπλέον μόνιμους υπαλλήλους, λειτουργούμε σαν εξωτερικό τμήμα μάρκετινγκ. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε τρέξει projects και για διαφημιστικές εταιρείες. Το μικρό μας σχήμα, μας επιτρέπει να είμαστε ευέλικτοι και να αντιδρούμε άμεσα στις απαιτήσεις του πελάτη, διατηρώντας όμως ένα αρκετά χαμηλότερο κόστος. Επίσης έχουμε τη δυνατότητα να διαθέτουμε ένα ευρύ φάσμα συνεργατών σε κάθε απαραίτητο τομέα, που τους ενεργοποιούμε ανάλογα με την περίσταση.

Marketing Week: Η δραστηριότητά σας ως Σύμβουλος Επικοινωνίας επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στα θέματα ΕΚΕ, κάτι που απασχολεί πολύ τις εταιρείες, δεδομένου ότι η οικονομική κρίση σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό και με κρίση αξιοπιστίας και καχυποψίας των καταναλωτών απέναντι στις επιχειρήσεις. Πόσο σημαντική θεωρείτε την εντονότερη και συστηματικότερη δραστηριοποίηση των εταιρειών σε αυτόν τον τομέα σήμερα, προκειμένου να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, όταν η κρίση θα έχει παρέλθει;

Νάνσυ Μαλλέρου: Μέρος της δουλειάς μου ως Σύμβουλος Επικοινωνίας αλλά και της ακαδημαϊκής μου ιδιότητας είναι να παρακολουθώ τις τάσεις της αγοράς. Μια από τις μεγαλύτερες αυτήν τη στιγμή είναι η στροφή προς την ΕΚΕ που φέρνει μαζί της και την καταναλωτική καχυποψία. Πιστεύω ότι τα προγράμματα ΕΚΕ που έχουν σοβαρότητα, συνέχεια και συνέπεια μπορούν να αποφέρουν και μεσοπρόθεσμα οφέλη και -ακόμα πιο σημαντικό- μακροπρόθεσμα, να ενισχύσουν μια μάρκα με σημαντικά θετικά χαρακτηριστικά που θα την κάνουν να ξεχωρίσει από τις άλλες.

Marketing Week: Εκτός όμως από τις εν λόγω επαγγελματικές σας δραστηριότητες, δραστηριοποιείστε και στον πολιτικό στίβο με το νέο κόμμα Δράση του Στέφανου Μάνου. Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την πολιτική; Για ποιο λόγο επιλέξατε το συγκεκριμένο κόμμα;

Νάνσυ Μαλλέρου: Όσα συνέβησαν στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, με αποκορύφωμα το κλείσιμο της Βουλής και την παραγραφή τεράστιων σκανδάλων με ενόχλησαν βαθιά. Το να γκρινιάζω, να κατηγορώ και να αποδίδω ευθύνες στο «κράτος» χωρίς όμως να κάνω τίποτε γι αυτό ξαφνικά δεν ήταν αρκετό.

Συνειδητοποίησα ότι το κράτος είμαι εγώ, οι φίλοι μου, εσείς και όλοι μας. Όταν εμείς αδιαφορούμε, πώς περιμένουμε να αλλάξει κάτι;

Στη Δράση με προσέλκυσαν οι θέσεις αλλά κυρίως οι άνθρωποι. Η Δράση δεν είναι μόνο το κόμμα του Στέφανου Μάνου. Είναι μια ομάδα «κανονικών» ανθρώπων που ζούμε, δουλεύουμε και ταλαιπωρούμαστε από και στο δημόσιο, που πληρώνουμε επιπλέον ιδιωτική ασφάλεια γιατί δεν εμπιστευόμαστε τη δημόσια, που φοβόμαστε για τη «σύνταξή» μας. Και μια ερώτηση: Από τους 300 βουλευτές μας, πόσους θα προσλαμβάνατε στη δική σας δουλειά; Μάλλον ελάχιστους. Από το ψηφοδέλτιο της Δράσης θα τους προσλαμβάνατε όλους ανεξαιρέτως, τον καθένα στον τομέα του. Ρίξτε μια ματιά: Σφηνιάς – επιτυχημένος επιχειρηματίας νέων τεχνολογιών, Δήμου – καταξιωμένος συγγραφέας, Λέστου – εξαιρετική κλινική γενετιστής, Μαρκουλάκης – ίσως ο καλύτερος ηθοποιός της γενιάς του, Μπουτάρης – γνωστός για το περιβαλλοντικό του έργο, Τσοτσορός – τραπεζικός, Μουτσόπουλος – διαπρεπής καθηγητής ιατρικής κ.ά. Και πού να δείτε τους υποστηρικτές της Δράσης!

Ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας, ενασχόλησης αλλά και πολιτικής «προέλευσης», αυτό που μας ενώνει είναι το πάθος μας να αλλάξει κάτι. Βασική μας θέση είναι ότι η Ελλάδα μπορεί να πάει μπροστά και να διακριθεί παγκοσμίως σε τρεις κυρίως τομείς: το περιβάλλον, την παιδεία και τον πολιτισμό. Αυτοί είναι οι τρεις πυλώνες του αύριο στους οποίους πρέπει να επενδύσουμε. Πριν όμως από το μέλλον πρέπει να ασχοληθούμε με το παρόν με βασικές προϋποθέσεις για τη βελτίωση του κράτους την ακριβή γνώση της πραγματικότητας, την αυστηρή εφαρμογή όλων των νόμων, τιμωρίες για τους παραβάτες και ίδια μέτρα και σταθμά για όλους. Πάνω απ’ όλα, πρεσβεύουμε την επιστροφή σε βασικές ηθικές αξίες και στην κοινή λογική που μοιάζει να έχει χαθεί εντελώς.
<‘here’>


<‘Σελίδα 2: Μπορεί η πολιτική επικοινωνία να αναθερμάνει της σχέση των πολιτών με την πολιτκή, η διαφημιστική επικοινωνία των κομμάτων εν όψει ευροεκλογών και οι επικοινωνιακές προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ένα νέο κόμμα’>
Marketing Week: Οι πολίτες όλο και περισσότερο απέχουν από την πολιτική και δυσπιστούν ως προς τους ίδιους τους πολιτικούς. Πιστεύετε ότι η πολιτική επικοινωνία μπορεί να αναθερμάνει τη σχέση των πολιτών με την πολιτική και τους πολιτικούς; Με ποιο τρόπο; Τι ρόλο μπορούν να διαδραματίσουν σε αυτό το θέμα τα νέα μέσα;

Νάνσυ Μαλλέρου: Βασική αρχή του marketing είναι ότι για να κερδίσεις την πιστότητα του πελάτη, το προϊόν πρέπει να εκπληρώνει την υπόσχεσή του. Όταν επί σειρά ετών το πολιτικό προϊόν αποδεικνύεται σκάρτο, δεν αρκεί μια καινούρια, έξυπνη κ.λπ. επικοινωνία. Προσωπικά δεν θα ήθελα να αναθερμανθεί η σχέση των πολιτών με τους πολιτικούς αλλά η οργή και η απογοήτευσή τους να τους παροτρύνει να ασχοληθούν ξανά με τα κοινά. Και σε αυτό είναι που βοηθούν τα νέα μέσα. Αν παρακολουθήσει κανείς τι γίνεται στη blogόσφαιρα έχει πολύ σαφέστερη εικόνα για την πραγματική επικαιρότητα από αυτήν που παίρνει από τα ΜΜΕ.

Ιδανικά… η πολιτική διαφήμιση πρέπει να περιοριστεί αυστηρά επιτρέποντας π.χ. μόνο τηλεοπτικές συζητήσεις, προώθηση μέσω του διαδικτύου, αρθρογραφία, δύο-τρία πεντάλεπτα infomercials ανά κόμμα, συγκεντρώσεις σε ιδιωτικούς χώρους

Marketing Week: Πώς κρίνετε τη διαφημιστική επικοινωνία των κομμάτων, με αφορμή και τις καμπάνιες που βρίσκονται τώρα στον αέρα, εν όψει των ευροεκλογών; Δεν θεωρείτε ότι η πολιτική διαφήμιση είναι σήμερα αναχρονιστική; Πώς θα μπορούσε να δοθεί ένας αέρας ανανέωσης;

Νάνσυ Μαλλέρου: Δεν θα ήθελα να σχολιάσω αν τα παπαγαλάκια είναι μπλε η κόκκινα ούτε αν ο ουρανός πίσω απ’ τον Παπανδρέου είναι Ρhotoshop ή όχι. Αναχρονιστικό είναι το προϊόν και αυτό εκφράζουν οι διαφημίσεις. Πόσο δημιουργικοί να γίνουν και οι καημένοι οι διαφημιστές πια; Αναχρονιστική (έως ενοχλητική) είναι επίσης η χρήση των μέσων. Η ανανέωση θα μπορούσε να προέλθει από τη χρήση των μέσων έτσι ώστε να μπορεί ο πολίτης να ακούσει πραγματικό πολιτικό λόγο, να μειωθεί η ηχητική, περιβαλλοντική, και οπτική ρύπανση.

Ιδανικά η πολιτική διαφήμιση πρέπει να περιοριστεί αυστηρά επιτρέποντας π.χ. μόνο τηλεοπτικές συζητήσεις, προώθηση μέσω του διαδικτύου, αρθρογραφία, δύο-τρία πεντάλεπτα informercials ανά κόμμα, συγκεντρώσεις σε ιδιωτικούς χώρους.

Μου φαίνεται αδιανόητο να μιλάμε για κρίση και να κατασπαταλάμε το δημόσιο χρήμα σε διαφημίσεις, πολιτικές συγκεντρώσεις σε δημόσιους χώρους κ.λπ…

Marketing Week: Από τη σκοπιά του συμβούλου επικοινωνίας θα ήθελα να μου πείτε, ποιες είναι οι επικοινωνιακές προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ένα νέο κόμμα; Τι ρόλο διαδραματίζει ο επικεφαλής του κόμματος ως προς την εικόνα του;

Νάνσυ Μαλλέρου: Η βασική πρόκληση που αντιμετώπισε η Δράση σαν νέο κόμμα ήταν η παντελής απαγόρευση της μετάδοσης των μηνυμάτων της. Το ξέρετε ότι τα κόμματα που δεν είναι στη Βουλή δεν μπορούν να διαφημιστούν ακόμα κι αν πληρώσουν; Τι έγινε η ελευθερία λόγου που νομίζουμε ότι έχουμε; Μέχρι να κυκλοφορήσει το τεύχος θα έχει εκδικαστεί η προσφυγή μας στο Συμβούλιο της Επικρατείας κι ελπίζω -για το καλό της χώρας- να έχει ακυρωθεί αυτή η απόφαση. Ξέρετε ότι μοιράζοντας τον τηλεοπτικό χρόνο στα κόμματα, η ΝΔ πήρε 3.400 λεπτά δωρεάν χρόνο ενώ η Δράση 2; Δύο λεπτά, όχι δύο χιλιάδες! Είναι αστείο, είναι ανησυχητικό, είναι λυπηρό…

Ο επικεφαλής ενός κόμματος σαφώς και βάζει τη σφραγίδα του. Συχνά είναι εκείνος που δίνει το όραμα. Στη Δράση, όλη η ομάδα μοιράζεται το ίδιο όραμα. Αυτά που λέει ο Μαρκουλάκης, ο Αϊβαλιώτης, εγώ δεν τα έχουμε «συνεννοηθεί», δεν είναι προϊόν μιας «γραμμής του κόμματος». Έχουμε όμως την εμπιστοσύνη μεταξύ μας ότι είμαστε εδώ για τον ίδιο λόγο, ότι πρεσβεύουμε πάνω από όλα την κοινή λογική και βάσει αυτής μιλάμε.

Marketing Week: Αυτό που διαπιστώνω από την επίσκεψη στο site της Δράσης είναι ότι αξιοποιεί σε μεγάλο βαθμό τα νέα μέσα για επικοινωνία με τους πολίτες, κάτι που από τις προηγούμενες βουλευτικές εκλογές συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό με τα περισσότερα κόμματα. Πόσο σημαντική θεωρείτε τη χρήση των νέων μέσων στην πολιτική γενικότερα, αλλά και ειδικότερα όσον αφορά στα νέα κόμματα; Ποια είναι τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν, αλλά και τι κινδύνους ελλοχεύουν;

Νάνσυ Μαλλέρου: Χαίρομαι που το λέτε. Για να το προσέξατε, κάτι κάνουμε καλά. Για εμάς τη Δράση, η χρήση των νέων μέσων ήταν επιλογή γιατί πιστεύουμε σε αυτά αλλά και επιβολή λόγω της απαγόρευσης να υπάρχουμε στα παραδοσιακά ΜΜΕ. Πιστεύουμε ότι τα νέα μέσα είναι πιο άμεσα, πιο αποτελεσματικά και πιο δυναμικά. Μας δίνουν τη δυνατότητα χρήσης εικόνας και ήχου σε ένα περιβάλλον που μας ευνοεί (στο δωμάτιο του χρήστη!) και μας ξεχωρίζει, χωρίς το διαφημιστικό clutter που κυριαρχεί στα παραδοσιακά ΜΜΕ. Φυσικά, δεν έχουν ακόμη τη μαζικότητα και τη διείσδυση που έχει η τηλεόραση, για παράδειγμα.

Όμως ένα καλό μήνυμα, μπορεί να κάνει το γύρο της διαδικτυακής Ελλάδας σε μια μέρα! Σκεφτείτε ότι το 1,6% που έχουμε το οφείλουμε κυρίως στο διαδίκτυο. To www.drassi.gr ανανεώνεται καθημερινά κι έχει πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα και διάρκεια επίσκεψης. Η ενεργοποίησή μας στα διάφορα κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Twitter κ.λπ.) είναι πολύ έντονη. Τα viral mails των υποστηρικτών μας διαδέχονται το ένα το άλλο και τους ευχαριστούμε πολύ για αυτό. Επίσης, υπάρχει πολύ έντονη δράση στα διάφορα blogs. Ακόμα, ετοιμάζουμε κάτι που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ στο διαδίκτυο. Αλλά αυτό είναι έκπληξη…
<‘here’>