Πρόκειται για μία σημαντική πρωτοβουλία των Ελλήνων εκδοτών, οι οποίοι συνεβλήθησαν πλέον με τον πανευρωπαϊκό οργανισμό πιστοποιήσεων OJD. Έτσι, από την 1η Ιανουαρίου, τα μεγέθη επισκεψιμότητας όσων περιλαμβάνονται στο σύστημα (unique users/browsers, page impressions, user sessions κ.ο.κ), ελέγχονται και προσαρμόζονται αντίστοιχα. Μέλη της ΕΝΕΔ είναι παραδοσιακοί εκδότες όπως ο ΔΟΛ, ο Πήγασος, η Ναυτεμπορική, το Αθηνόραμα, τηλεοπτικοί σταθμοί όπως το Mega, ο ANT1 και το Star και οι ισχυροί πλέον ψηφιακοί εκδότες, όπως Capital.gr, 24 Media, Prime Media, JIP/Newsit. 

Το κλειδί στη νέα προσπάθεια είναι η συμπερίληψη ανάλυσης των στοιχείων, επιδιώκοντας να αφαιρέσει την χρήση «ηλεκτρονικών αναβολικών» (spiders, robots etc), αλλά και να αποτρέψει κακή χρήση των εργαλείων μέτρησης. Η κίνηση της ΕΝΕΔ, που περιλαμβάνει σε γενικές γραμμές τους σημαντικότερους παρόχους ελληνικού πρωτογενούς περιεχομένου, εκτιμάται ως απόλυτα λογική, αφού είναι προς το συμφέρον της να επιτύχει μια απόλυτα αξιόπιστη παροχή στοιχείων προς τους διαφημιζόμενους, για τις υπηρεσίες που προσφέρουν τα μέλη της.

Η διαφήμιση είναι στην πραγματικότητα, σε οικονομικούς όρους, ταυτόχρονα ένα είδος επένδυσης και ένα εργαλείο άμεσης προώθησης των πωλήσεων. Ισχύει για αυτήν αυτό που λένε σήμερα και πολλοί επενδυτές εξηγώντας το πρόβλημα των επενδύσεων στην Ελλάδα. Ότι το πρώτο που μετρά ο επενδυτής δεν είναι το απόλυτο ύψος των φόρων, αλλά η φορολογική βεβαιότητα ή αβεβαιότητα. Γιατί μια επένδυση μπορεί τελικά να γίνει σε περιβάλλον υψηλών φόρων, αν έχει αρκετά υψηλή απόδοση, εφόσον είναι γνωστό το ύψος της φορολογίας.

Αν δεν είναι γνωστό –λόγω αβεβαιότητας- δεν προχωρά γιατί απλούστατα κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει το ύψος της απόδοσης. Το ίδιο ισχύει και με τη διαφήμιση στο διαδίκτυο. Όταν το βασικό της πλεονέκτημα είναι η ακριβής μέτρηση της απόδοσης και αυτή αλλοιώνεται από την χρήση «ηλεκτρονικών αναβολικών», τότε το βασικό πλεονέκτημα μετατρέπεται σε μειονέκτημα.

Η πιστοποίηση μπορεί να ξεκινά από τα σχετικά μεγαλύτερα διαδικτυακά μέσα, αλλά αργά ή γρήγορα, όταν και εφόσον εξοικειωθούν με αυτά διαφημιστές και διαφημιζόμενοι, θα υπάρχουν πολύ ισχυρά κίνητρα για να εξαπλωθεί η χρήση της και από άλλα, μικρότερα. Μπορεί κανείς έτσι να ελπίζει ότι θα ξεκινήσει, μετά από αυτή την πρωτοβουλία, ένας ενάρετος κύκλος που θα διευρύνει τον κύκλο των πιστοποιημένων διαδικτυακών διαφημιστικών μέσων.

Η πορεία αυτή, σε συνδυασμό με την αύξηση της διείσδυσης του διαδικτύου στον πληθυσμό, η οποία συνεχίζεται παρά την οικονομική κρίση, θα καταστήσει τα διαδικτυακά μέσα πολύ αποτελεσματικότερα και προπαντός θα επιτρέψει την ανάπτυξη πολύ μεγαλύτερου αριθμού διαφημιστικών εκστρατειών που θα έχουν ως κύρια ή και αποκλειστική βάση τα μέσα αυτά.

Όχι μόνο μικρών εκστρατειών, οι οποίες ήδη χρησιμοποιούν αποκλειστικά το διαδίκτυο για λόγους καλής στόχευσης του κοινού, αλλά και πραγματικά μεγάλων εκστρατειών, που απευθύνονται σε περισσότερο νεανικά κοινά, τα οποία η τηλεόραση έχει όλο και λιγότερο την ικανότητα να προσεγγίσει.