Ψήφο εμπιστοσύνης δίνει το WPP Group στην ελληνική αγορά με τη δημιουργία του νέου media specialist agency MEC Greece. Επικεφαλής της εταιρείας τίθεται ο Χάρης Μπιζούμης, επί του παρόντος CEO της CIA, ενώ από τις δηλώσεις του Chairman της MEC για την περιφέρεια ΕΜΕΑ Alastair Aird, επιβεβαιώνεται η εμπιστοσύνη της MEC στην ελληνική αγορά και η πρόθεσή της να συνεχίζει να επενδύει, δημιουργώντας ασφαλείς συνθήκες για τους πελάτες της.

Ποια είναι η MEC
Η MEC είναι ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα media agency στον κόσμο και δραστηριοποιείται με γραφεία σε 84 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο. Έχει ψηφιστεί δύο φορές ως Global Media Agency για τις χρονιές 2006 και 2007 από το Adweek και το Advertising Age. Στη Μεγάλη Βρετανία επίσης, το περιοδικό Marketing την επέλεξε ως Media Agency της χρονιάς, το 2008 και το 2009.

Το διεθνές δίκτυο της Mediaedge:CIA δημιουργήθηκε στα τέλη του 2001 (και λανσαρίστηκε επισήμως τον Ιανουάριο του 2002) από τη συγχώνευση της The Media Edge (τμήματος της Young & Rubicam που εξαγοράστηκε τότε από το WPP) και της CIA, μετά την εξαγορά της μητρικής της εταιρείας Tempus Group, από το WPP. Με αυτόν τον τρόπο, ο Sir Martin Sorrell συγκέντρωσε σε έναν παγκόσμιο όμιλο τα 57 γραφεία της CIA σε 28 χώρες με τα 103 γραφεία της The Media Edge σε 78 χώρες.

Από το 2002, η MEC έχει αναπτύξει σημαντικά το δίκτυό της και παράλληλα, έχει διευρύνει τις προσφερόμενες υπηρεσίες της με νέα business units, όπως η MEC Interaction, η MEC Access και η MEC Analytics and Insight. Το 2010 η εταιρεία άλλαξε επισήμως την επωνυμία της από Mediaedge:CIA σε MEC. Η MEC είναι σήμερα ένα από τα 4 δίκτυα media του WPP, στον οποίο ανήκουν επίσης τα δίκτυα media Mindshare, MediaCom και Maxus, και βρίσκεται υπό τη γενική ομπρέλα της GroupM που αγκαλιάζει τις εταιρείες Media του ομίλου WPP.

Το 2010, η MEC κατατάσσεται στην 7η θέση παγκοσμίως ανάμεσα στα δίκτυα media agencies, με κύκλο εργασιών της τάξης των 23,8 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με τη Recma (*πηγή: adbrands.net), ενώ σύμφωνα με δημοσίευμα στη Wikipedia (πρόκειται για έγγραφο που έχει καταχωρηθεί ως διαφήμιση) η MEC είναι το πέμπτο μεγαλύτερο δίκτυο media agency παγκοσμίως, και χειρίζεται λογαριασμούς ύψους 20 δισ. δολαρίων. Τα κεντρικά γραφεία της βρίσκονται στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη και απασχολεί 4.400 εργαζόμενους σε 84 χώρες.

Η εταιρεία αυτοπροσδιορίζεται ως το «πρώτο active engagement» δίκτυο, με έμφαση σε μία πιο «ανορθόδοξη προσέγγιση» με έμφαση στο planning. Όπως αναφέρεται στο site της «ο συνεχώς αυξανόμενος κατακερματισμός των κοινών, τα πολλαπλά κανάλια media, οι τεχνολογικές εξελίξεις και η ενδυνάμωση του καταναλωτή, δημιουργούν τρομακτικές προκλήσεις για διαφημιζόμενους και marketers καθώς αγωνίζονται να ισορροπήσουν την αποτελεσματικότητα με τη στόχευση. Έχουμε αναπτύξει το Active Engagement για να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις».

Σύμφωνα με το Campaign, στο πελατολόγιο της εταιρείας περιλαμβάνονται οι Orange, Paramount, Sony Ericsson και Wrigley’s, ενώ η Wikipedia προσθέτει στο πελατολόγιό της τις εταιρείες AT&T, Campbells, DHL, Chanel, Sony, Visa, Xerox, Mercedes-Benz, Morrisons, IKEA, Novartis, Yum Brands, Macy’s και Michelin.

Mediaedge και CIA στην Ελλάδα
Μέχρι σήμερα, η Ελλάδα ήταν η μοναδική χώρα παγκοσμίως από όσες δραστηριοποιείται η MEC, στην οποία δεν λειτουργούσε ενιαία, αλλά με δύο ξεχωριστές εταιρείες, τις The Media Edge και CIA. Η The Media Edge εντάσσεται στην Geo/Y&R, με επικεφαλής την Αλίκη Κοέν και χειρίζεται κατά κύριο λόγο το διεθνές πελατολόγιο της διαφημιστικής εταιρείας. Η CIA εντάσσεται στον όμιλο της Fortune, με επικεφαλής την Χάρη Μπιζούμη. Και οι δύο εταιρείες διαθέτουν ένα πλούσιο πελατολόγιο, με σημαντικούς πολυεθνικούς αλλά και ελληνικούς πελάτες.

The Media Edge: Ο μεγαλύτερος πελάτης της Media Edge είναι η Colgate Palmolive (διεθνής πελάτης της MEC), το διαφημιστικό κονδύλι της οποίας ανήλθε το 2009 σε 4.266.987 ευρώ. Στο χαρτοφυλάκιο της Colgate Palmolive περιλαμβάνονται πολύ γνωστά brands όπως Azax, Colgate, Palmolive και Soupline. Στο πελατολόγιο της The Media Edge περιλαμβάνονται επίσης εταιρείες όπως Quality Brands International, Novartis, Όπτιμα, Μετρό (σούπερ μάρκετ) και Kosmocar.

CIA: Ο μεγαλύτερος πελάτης της CIA από την άλλη πλευρά είναι η Wind Hellas το διαφημιστικό κονδύλι της οποίας ανήλθε το 2009 σε 28.782.379 ευρώ. Στο πελατολόγιο της CIA περιλαμβάνονται επίσης οι εταιρείες Johnson & Johnson, Sony Ericsson, Λουξ Μαρλαφέκας, Σχολές Δέλτα, Τράπεζα Κύπρου, Olympic Air και Neoset.


Νέα επένδυση από το WPP στην Ελλάδα
Το WPP φαίνεται ότι συνεχίζει να εμπιστεύεται την ελληνική αγορά, πραγματοποιώντας στρατηγικές επενδύσεις και εξετάζοντας διεξοδικά τις επόμενες κινήσεις του.

Μετά το λανσάρισμα της MEC, ο Sir Martin Sorrell ετοιμάζει την έναρξη λειτουργίας της θυγατρικής εταιρείας του ομίλου Soho Square, επικεφαλής της οποίας στην Ελλάδα αναμένεται να τεθεί η Γιόλα Γύφτουλα.

Η Soho Square διατηρεί 12 γραφεία παγκοσμίως, με τα κεντρικά της να βρίσκονται στη Νέα Υόρκη. Στην Ευρώπη, η εταιρεία έχει γραφεία στο Λονδίνο, το Μιλάνο και τη Βαρσοβία. Πρόκειται για εταιρεία marketing services, η οποία εξειδικεύεται στο integrated marketing. Ιδιαιτερότητα της εταιρείας είναι ότι συνεργάζεται με άλλες εταιρείες του ομίλου WPP για να παρέχει υπηρεσίες «cross-disciplinary» και προσφέρει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών marketing communications που περιλαμβάνουν brand development, strategic planning, leading δημιουργικό, interactive, brand identity και media.

Επιπλέον, πρόσφατα βρέθηκε στη χώρα μας ο Martin Beck, Chief Operating Officer της Y&R Europe, Middle East & Africa, ο οποίος συνεργάζεται με τον Βαγγέλη Γεωργιάδη και τον Αντρέα Ασωνίτη, προκειμένου να καθοριστεί η στρατηγική που θα ακολουθήσει η Geo Y&R εφεξής.

Εξαιρετική ευκαιρία για τη MEC η ελληνική αγορά
Χάρης Μπιζούμης:
«Είμαστε υπερήφανοι που 14 χρόνια μετά το λανσάρισμα της CIA στην ελληνική αγορά και την επιτυχία που είχαμε, μπορούμε να προχωρήσουμε σε rebrand και να λανσάρουμε την MEC στην ελληνική αγορά. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η πρόταση της MEC είναι η κατάλληλη για τους πελάτες μας και την αγορά. Το λανσάρισμα της MEC σηματοδοτεί μία νέα εποχή στην περαιτέρω ανάπτυξη του επιχειρείν μας».

Alastair Aird: «Πρόκειται για μία εξαιρετική ευκαιρία για τη MEC. Επενδύουμε σε αυτήν την αγορά και δεσμευόμαστε να προσφέρουμε ένα σταθερό και δυνατό περιβάλλον για τους πελάτες μας».

Η παγκόσμια διοικητική ομάδα της MEC
Alastair Aird:
Chief Operating Officer, Διεθνώς, Πρόεδρος Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής
Charles Courtier: Διευθύνων Σύμβουλος, Διεθνώς
Stephen Li: Διευθύνων Σύμβουλος, Περιφέρεια Ασίας/Ειρηνικού Asia Pacific
Lee Doyle: Διευθύνων Σύμβουλος, Βόρεια Αμερική
Caroline Foster Kenny: Chief Client Officer, Διεθνώς Michael Jones: Διευθύνων Σύμβουλος, Λατινική Αμερική
Mel Varley: Chief Strategy Officer, Διεθνώς