Πάνος Κατσαΐτης, Athletic Attack

<‘Σελίδα 1: Ο χώρος του αθλητικού marketing σήμερα και η είσοδος της Athletic Attack στους χώρους των events και του entertainment’>
Έτσι, μετά τη «θύελλα» του ολυμπιακού έτους 2004, έτος που ο χώρος του αθλητικού marketing γνώρισε πολύ μεγάλη άνθηση, η εν λόγω λειτουργία επανήλθε σε…. βαρομετρικό χαμηλό. Ήταν σαφές ότι οι ευκαιρίες για τον κλάδο δεν θα ήταν ποτέ ξανά αντίστοιχου βεληνεκούς με τη χρονιά των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας. Οι εταιρείες αθλητικού marketing έπρεπε να αναθεωρήσουν φιλοσοφίες και στρατηγικές και να χαράξουν νέα πορεία.

Η Athletic Attack αντέδρασε άμεσα στις εξελίξεις και εμπλούτισε την γκάμα των υπηρεσιών της με υπηρεσίες entertainment, events και νέων τεχνολογιών. Η είσοδός της σε αυτούς τους κλάδους ήταν στρατηγικά στοχευμένη, προσεκτικά σχεδιασμένη και άκρως επαγγελματική. Επόμενο ήταν η αγορά να ανταποκριθεί θετικά στο άνοιγμα της Athletic Attack, κάτι που εξακολουθεί να κάνει ακόμα και σήμερα, σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία.

Ο Πάνος Κατσαΐτης, Πρόεδρος της εταιρείας, μίλησε στο Marketing Week για την πορεία της Athletic Attack, τους προβληματισμούς που αντιμετώπισε στην πορεία, τον τρόπο που τους ξεπέρασε, την εικόνα του αθλητικού marketing σήμερα, αλλά και τις τεράστιες ευκαιρίες που προσφέρει ο κλάδος του entertainment και των events. Tέλος, παρουσιάζει αναλυτικά ένα σημαντικό USP της εταιρείας, την παραγωγή οθονών LED για την προβολή χορηγών και διαφημιζόμενων σε αθλητικούς και συναυλιακούς χώρους.

Μarketing Week: Η Athletic Attack ξεκίνησε ως αμιγής εταιρεία αθλητικού marketing, σε μια εποχή που ο συγκεκριμένος χώρος παρουσίαζε σημαντικές επιχειρηματικές ευκαιρίες. Σήμερα πιστεύετε ότι ο χώρος αυτός προσφέρει τις ίδιες ευκαιρίες ή έχουν αλλάξει κάποια πράγματα;

Πάνος Κατσαΐτης: Από το 2001 που ξεκινήσαμε έως σήμερα, δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα. Στο χώρο μας δραστηριοποιούνται 6-7 εταιρείες και όλες έχουμε βρει το κομμάτι της αγοράς που μας αναλογεί. Είναι πλέον πολύ δύσκολο για μια καινούργια εταιρεία να δραστηριοποιηθεί στο sports marketing, γιατί αφενός η χορηγική και διαφημιστική αγορά σε θέματα αθλητισμού στην Ελλάδα είναι πολύ μικρή και αφετέρου γιατί υπάρχει μόνο το ποδόσφαιρο και ελάχιστες ομάδες μπάσκετ, όπου μπορεί να αναπτυχθούν επαγγελματικά και σοβαρά χορηγικά προγράμματα.

Δυστυχώς, στην Ελλάδα τα υπόλοιπα αθλήματα δεν είναι ελκυστικά προς τους πιθανούς χορηγούς και διαφημιζόμενους και δεν έχουν τις απαραίτητες υποδομές σε επίπεδο στελεχών και τεχνογνωσίας έτσι ώστε να μπορούν να υποδεχτούν χορηγικές δραστηριότητες. Παρόλο που το 2004 έδωσε ώθηση και προβολή σε πολλά θεωρούμενα «μικρά» αθλήματα, μετά το τέλος των Αγώνων η κατάσταση υπαναχώρησε στην προ 2004 εποχή. Στις περισσότερες χώρες υπάρχουν δύο αθλήματα που κυριαρχούν, αλλά και ένα τρίτο με μεγάλη ανάπτυξη.

Παράδειγμα το κρίκετ στην Αγγλία που είναι δεύτερο ή τρίτο σπορ μαζί με το ράγκμπι, η F1 στη Γερμάνια, η ποδηλασία στην Ιταλία και Γαλλία κ.λπ. Στις ΗΠΑ, όχι μόνο υπάρχουν τρία πολύ δυνατά σπορ, αλλά η σεζόν του κάθε σπορ αρχίζει λίγο πριν τελειώσει η σεζόν του προηγούμενου, έτσι ώστε να μην υπάρχει clutter, τόσο στην προσπάθεια προσέλκυσης θεατών, όσο βέβαια και στα χορηγικά προγράμματα και τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Στη χώρα μας, δυστυχώς, πρέπει να «βολευτούμε» όλοι με το ποδόσφαιρο.

Μarketing Week: Στην πορεία η Αthletic Attack εισήλθε και σε άλλους παρεμφερείς κλάδους, όπως των events και του entertainment. Ποια ήταν τα κριτήρια επιλογής των κλάδων αυτών;

Πάνος Κατσαΐτης: Στην ουσία οι κλάδοι αυτοί δεν διαφέρουν πολύ από τον αθλητισμό. Ένας ποδοσφαιρικός αγώνας είναι -ή θα έπρεπε να είναι- ένα event και ταυτόχρονα entertainment. Αντίστοιχα, μια συναυλία μοιάζει πολύ με έναν αγώνα. Οι θεατές πληρώνουν ένα αντίτιμο για να έχουν το δικαίωμα να μπουν στο χώρο, υπάρχει ένα «γήπεδο» (stage) και οι ποδοσφαιριστές (καλλιτέχνες). Βέβαια δεν υπάρχει διακύμανση του σκορ και αντίπαλη ομάδα, αλλά στην ουσία πρόκειται για παρεμφερείς δραστηριότητες που εντάσσονται στην έννοια «θέαμα».
<‘here’>


<‘Σελίδα 2: Η δραστηριοποίησης της Athletic Attack στο χώρο του αθλητικού marketing, των event και του entertainment με την παροχή γιγαντοοθονών και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που προσφέρει η χρήση τους’>
Μarketing Week: Οι νέες τεχνολογίες προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίες στο χώρο του αθλητικού marketing, των event και του entertainment. H Athletic Attack δραστηριοποιείται στους χώρους αυτούς με την παροχή γιγαντοοθονών. Θα ήθελα να μας πείτε λίγα λόγια για αυτήν σας τη δραστηριότητα.

Πάνος Κατσαΐτης: H Attack είναι η πρώτη εταιρεία που έφερε στην Ελλάδα μηχανήματα τεχνολογίας LED για την προβολή χορηγών και διαφημιζόμενων σε αθλητικούς χώρους. Πρόκειται για μηχανήματα που τοποθετούνται περιμετρικά των αγωνιστικών χώρων και επιτρέπουν την προβολή των μηνυμάτων (λογότυπο, video κ.λπ.) με κίνηση και χρώμα.

Στο χώρο των event και του entertainment εισήλθαμε γιατί διαπιστώσαμε ότι υπάρχει ένα μικρό κενό στην αγορά, όσον αφορά σε συστήματα προβολής εικόνας τεχνολογίας LED. Ο χώρος των events και του entertainment κάνει χρήση της εν λόγω τεχνολογίας για την προβολή διαφόρων γραφικών, είτε είναι live σύνδεση με τη σκηνή, είτε γραφικά που «ντύνουν» τα επί σκηνής δρώμενα, είτε παρουσιάσεις λογοτύπων, μηνυμάτων, αντικειμένων και προϊόντων. Διαπιστώσαμε λοιπόν μια ανάγκη για οθόνες LED καλής ποιότητας, αλλά χαμηλού κόστους, γιατί η τεχνολογία αυτή κάθε άλλο παρά οικονομική είναι.

Μετά από περίπου 300 αγώνες, όπου κάναμε χρήση της εν λόγω τεχνολογίας σε γήπεδα ποδοσφαίρου και μπάσκετ, αποφασίσαμε ότι έχουμε την τεχνογνωσία να ξεκινήσουμε με μικρά βήματα το σχεδιασμό και την παραγωγή δικών μας μηχανημάτων. Επισκεφθήκαμε 25 εργοστάσια στην Ευρώπη και στην Κίνα και επιλέξαμε να συνεργαστούμε με το εργοστάσιο Absen που εδρεύει στην πόλη Shenzhen στη Νότια Κίνα. Ήδη έχει δημιουργηθεί μια ομάδα ειδικών τεχνικών με τους οποίους σχεδιάζουμε από κοινού μηχανήματα με βάση τις ανάγκες του πελάτη, και έχουμε όριο τις 30 ημέρες παράδοση ανά 100 τετραγωνικά μέτρα.

Μarketing Week: Τι ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα προσφέρει η χρήση τέτοιου είδους οθονών;

Πάνος Κατσαΐτης: Δεν υπάρχει «ανταγωνιστικό» πλεονέκτημα παρά μόνο μια απόφαση: Aν θες ή όχι να χρησιμοποιήσεις οθόνη LED στο event σου, αν και πολλές φορές, ειδικά σε συναυλίες, η ύπαρξη οθόνης LED είναι απαίτηση των εταιρειών που κάνουν το booking σε συναυλίες. Το θέμα δεν είναι λοιπόν, αν θέλεις οθόνη LED, αλλά γιατί τη θέλεις, τι θέλεις να προβάλεις, και πώς θα τη χρησιμοποιήσει ο σκηνοθέτης του event ή ο παραγωγός του show. Οι οθόνες LED έχουν το πλεονέκτημα ότι δεν «σβήνουν» αν πέσουν επάνω τους φώτα από προβολείς και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε εξωτερικούς χώρους, αφού είναι αντικραδασμικές και αδιάβροχες.

Κατά τα άλλα, δεν έχουν διαφορές, όσον αφορά στο τι μπορούν να προβάλλουν, από μια οποιαδήποτε άλλη οθόνη, είτε τηλεόρασης, είτε projector. Αντίθετα, σε ορισμένες χρήσεις – παράδειγμα τα τηλεοπτικά show ή πρωινά events σε εξωτερικό χώρο με ήλιο, αν θέλεις να έχεις προβολή γραφικών ή videos, η χρήση LED είναι «μονόδρομος».
<‘here’>


<‘Σελίδα 3: Η χρήση οθονών LED σε events και οι διεθνείς συνεργασίες της Athletic Attack’>
Μarketing Week: Τη συγκεκριμένη τεχνολογία την έχετε χρησιμοποιήσει σε κάποια events; Αναφέρατε μας ορισμένα από αυτά.

Πάνος Κατσαΐτης: Είχαμε την τιμή από τον πρώτο κιόλας χρόνο της δραστηριοποίησής μας, να μας επιλέξουν ως συνεργάτες χώροι διασκέδασης που θεωρούνται από τους καλύτερους και πιο γνωστούς στην Ελλάδα. Έχουμε τοποθετήσει δική μας οθόνη στο «Αθηνών Αρένα», όπου φέτος παρουσιάστηκε από τον επιχειρηματία Γιάννη Παπαθεοχάρη, τον Αντώνη Ρέμο και ομάδα αμερικανών ειδικών ένα καταπληκτικό show που είδαν περισσότεροι από 120.000 θεατές. Η οθόνη αυτή σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου από τους τεχνικούς μας και αποτελεί σημείο αναφοράς χάρη στην κοιλότητα που έχει και στο ότι αποτελείται από 5 διαφορετικά κινούμενα κομμάτια, ύψους περίπου 10 μέτρων έκαστο και πλάτος από 2 έως 4 μέτρα.

Ακόμα, η εν λόγω οθόνη χρησιμοποιήθηκε στο show επιλογής τραγουδιού για τη Eurovision με το Σάκη Ρουβά, σε διαφημιστικά spots και σε video clips. Δική μας οθόνη επέλεξε και ο επιχειρηματίας Δημήτρης Γυγουρτάκης για να τοποθετήσει στο Romeo, η οποία είναι και αυτή ειδική κατασκευή σε concept του Τάκη Κουβατσέα. Δική μας οθόνη, η οποία αποτελείται από 11 ξεχωριστά στρογγυλά κομμάτια, έχει τοποθετηθεί και στο «Κέντρο Αθηνών», οθόνη που αποτελεί ειδικό concept του Νίκου Βέρτη για να «ντύσει» το ξεχωριστό σκηνικό που έχει δημιουργηθεί στο χώρο. Τέλος, δική μας είναι και η οθόνη στο κέντρο «Άμμος» όπου εμφανίστηκε το χειμώνα ο Βασίλης Καρράς. Επιθυμία του επιχειρηματία Κώστα Μπερτάκη ήταν να παρουσιάσει ένα σκηνικό όπου οι οθόνες «έντυναν» με απλό και, ας μου επιτραπεί ο όρος, low profile, ένα πολύ επιτυχημένο πρόγραμμα διασκέδασης.

Όσον αφορά σε αγώνες ποδοσφαίρου και μπάσκετ, τη φετινή αγωνιστική περίοδο χρησιμοποιήσαμε οθόνες LED (δικής μας παραγωγής) σε όλους τους εντός έδρας αγώνες των ΚΑΕ ΠΑΟΚ, ΑΕΚ, Μαρούσι, στους εντός έδρας αγώνες της ΚΑΕ Πανιώνιος για το θεσμό της Euroleague, σε ορισμένους αγώνες της ΚΑΕ Τρίκαλα και της ΠΑΕ Θρασύβουλος.

Μarketing Week: Οι διεθνείς συνεργασίες ανέκαθεν αποτελούσαν ισχυρό USP για την εταιρεία σας. Εξακολουθούν να υφίστανται;

Πάνος Κατσαΐτης: Το Μάρτιο του 2009 υπογράψαμε ένα πολύ σημαντικό μνημόνιο συνεργασίας με το εργοστάσιο Absen. Οι προσδοκίες μας είναι μεγάλες γιατί η συνεργασία δεν αφορά μόνο στην επίσημη και αποκλειστική εκπροσώπηση όλων των προϊόντων LED του εργοστασίου στην Ελλάδα, αλλά και στη δημιουργία τεχνικής βάσης εξυπηρέτησης όλων των πελατών του εργοστασίου στην Ευρώπη. Πιστεύουμε ότι η τεχνολογία LED θα αναπτυχθεί σύντομα σε πολλούς τομείς, πέραν του αθλητισμού και του entertainment, και οργανώνουμε ένα σύστημα εξυπηρέτησης πελατών με βάση την πολύ καλή παροχή after sales υπηρεσιών.

Επίσης, χάρη στη συνεργασία αυτή, αγοράζουμε προϊόντα σε πολύ καλύτερες τιμές και μεταφέρουμε τις τιμές αυτές στους πελάτες με σκοπό να ανοίξουμε την αγορά. Η παροχή όσο το δυνατόν καλύτερων υπηρεσιών after sales αλλά και η συνεχής ενημέρωση και εκπαίδευση των στελεχών μας, είναι λόγοι που επιβάλλουν την παρουσία μας σε διεθνείς εκθέσεις, όπως έγινε στη μεγαλύτερη έκθεση «ποδοσφαίρου» που έγινε το 2008 στο Γιοχάνεσμπουργκ, στη Soccerex 08, όπου παρουσιάσαμε το μηχάνημά μας στο κοινό και ενημερωθήκαμε για όλες τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα μας.

Στόχος μας είναι να καταφέρουμε να προωθήσουμε τη χρήση της τεχνολογίας σε οποιοδήποτε χώρο συγκεντρώνει κόσμο, είτε αυτός είναι ένα γήπεδο ποδοσφαίρου ή συναυλία, είτε είναι μια πλατεία ή ένας πεζόδρομος. Πιστεύω ότι ο συνδυασμός που προσφέρουμε όσον αφορά σχέση κόστους απόδοσης και ποιότητας, σύντομα θα πείσει την αγορά ως προς τα οφέλη της χρήσης των οθονών LED.
<‘here’>