Πέφτοντας σχεδόν από το διάστημα, ο Αυστριακός Felix Baumgartner πραγματοποίησε έναν άθλο, γεμάτο από τα στοιχεία που συνιστούν την τέλεια περιπέτεια: Θάρρος, σκοπός, επιμονή, δέσμευση. Η δίψα του ανθρώπου να εξερευνά τις δυνατότητές του και να τις ξεπερνά, αποτυπώθηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και μας καθήλωσε: Οκτώ εκατομμύρια ταυτόχρονες θεάσεις στο YouTube…

Τί σημαίνουν όλα αυτά
για τη μάρκα πίσω από το άλμα; Ο άθλος δεν ανήκει μόνον στον Felix, αλλά και σε όλη την ομάδα πίσω από το brand, που αποφάσισε, οργάνωσε και υλοποίησε το εγχείρημα. Δεν ήταν άραγε και γι’ αυτούς ένα ρίσκο, ένα «άλμα» σε άγνωστα νερά και δεν θα παιζόταν και το δικό τους κεφάλι στην περίπτωση της αποτυχίας; Σίγουρα…

«Το γεγονός ότι, αυτή η αποστολή δημιουργήθηκε και χρηματοδοτήθηκε από μία μάρκα, είναι κάτι παραπάνω από αξιοσημείωτο», διαβάζουμε σε άρθρο του βρετανικού Marketing Magazine. Σύμφωνα με την αρθρογράφο Nicola Kemp, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το project Red Bull Stratos ήταν ένα εκπληκτικό άλμα εμπρός συνολικά για το Marketing. Γιατί;

Ο James Murphy
, Editorial Director του Future Foundation, λέει σχετικά: «Το project Stratos δείχνει ότι η Red Bull δεν είναι πια απλώς παροχέας περιεχομένου. Η μάρκα η ίδια έγινε περιεχόμενο». Η μάρκα, είναι η ιστορία… «Οι άνθρωποι θέλουν σήμερα κάτι παραπάνω από μια απλή σχέση με ένα brand. Θέλουν να ζουν μαζί του και για να γίνει αυτό, το brand πρέπει να έχει σκοπούς και συνείδηση που εκτείνονται πέρα από το φάσμα των πωλήσεων και του bottom line», επισημαίνει ο James Whitehead, Executive Partner της JWT.

Τί θα μπορούσε να είναι πιο αντιπροσωπευτικό από την προσπάθεια μιας μάρκας να τροφοδοτήσει την επιστήμη και το πάθος του κοινού γι’ αυτήν; Ο Sav Evangelou, Executive Creative Director της Kitcatt Nohr Digitas, λέει ότι υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία για τις μάρκες, εάν αποφασίσουν και προσπαθήσουν να μοιραστούν γνώση και να φέρουν πρόοδο στην κοινωνία.

Τα μαθήματα
που προκύπτουν για Marketers και διαφημιστές από το άλμα του Felix πολλά και η συζήτηση έχει ανάψει για τα καλά. Το τελικό συμπέρασμα;
Δεν έχουν όλες οι μάρκες το υπόβαθρο και τα εφόδια για να επενδύσουν σε κάτι μεγαλύτερο από τον εαυτό τους. Αν μη τί άλλο όμως, οφείλουν να έχουν τη φιλοδοξία να το προσπαθήσουν. Αχ, Felix, τί μας έκανες…