Οι μεγαλύτερες προκλήσεις του marketing σήμερα είναι… Πολλές και οι περισσότερες είναι digital!

Η αύξηση χρήσης των online καναλιών επικοινωνίας, η παντοδυναμία του content, η έκρηξη των Big Data, η μεγάλη επιρροή των social media, η αυξανόμενη απαίτηση των καταναλωτών για προσωποποιημένη εξυπηρέτηση και επικοινωνία. Γνώση του Cross Platform Marketing λοιπόν, οπότε και πρόκληση Νο 6, είναι η προσέλκυση ταλέντων που συνδυάζουν την αναλυτική σκέψη με το ανήσυχο, δημιουργικό πνεύμα!

Αυτό που βλέπω ως τη μεγαλύτερη τάση στην επικοινωνία σήμερα είναι… Η προσπάθεια αξιοποίησης του Artificial Intelligence σε διάφορα σημεία επαφής με το κοινό. Παράλληλα, δυστυχώς, διαφαίνεται μια τάση μέτρησης της απόδοσης κάθε επικοινωνίας αυστηρά βάσει ποσοτικών digital δεικτών και υποβάθμιση της αξίας των ποιοτικών ευρημάτων.

Μια δουλειά που ζήλεψα είναι… Πολλές! Και εντός και εκτός της χώρας! Και διαπιστώνω ότι όλες έχουν ένα μαγικό μείγμα που πάντα με συγκινεί: Βασίζονται σε ένα δυνατό insight το οποίο αντιμετωπίζουν με σεβασμό, αναδεικνύουν την αλήθεια του προϊόντος που επικοινωνούν, εμπνέουν πολλούς και χτίζουν μια σχέση του κοινού με τη μάρκα, όσο τακτικές ή στρατηγικές και αν είναι.

Μια χαμένη ευκαιρία ήταν… Αυτή που αποτέλεσε τελικά λόγο αμφισβήτησης της ίδιας μου της σκέψης και επαναπροσδιορισμού του τρόπου που αξιολογούσα ιδέες, συνεργάτες, προτάσεις.

Οι δεξιότητες που θα πρέπει να έχει ο marketer του αύριο είναι… Αυτές που είχε χθες συν αυτές που οφείλει να έχει για να μπορεί να παρακολουθεί συστηματικά, αποτελεσματικά και έννομα τον καταναλωτή του στο μέλλον. Να έχει πάθος για τη δουλειά του, να διερευνά τα insights των ανθρώπων που προσεγγίζει. Να μη φοβάται την τεχνολογία, αλλά να μάθει να τη χρησιμοποιεί προς όφελός του, να μετρά το αποτέλεσμα, να το αξιολογεί συστηματικά με αναλυτική σκέψη και να συνθέτει συμπεράσματα. Να μην παρασύρεται από τη δημιουργικότητα που δεν έχει στρατηγικό υπόβαθρο αλλά παράλληλα να αναζητά διαρκώς τη φρεσκάδα σε κάθε πρόταση. Αναλυτικός, στρατηγικός, επιστήμονας, δημιουργικός και φυσικά μόνιμα επαναφορτιζόμενος!

Εάν είχα το «μαγικό ραβδί του marketing» θα… Εμφάνιζα τη βαθύτερη σκέψη των ανθρώπων σε συννεφάκι πάνω από το κεφάλι τους για να δημιουργήσω το τέλειο προϊόν που καλύπτει τις ανάγκες τους, θα πασπάλιζα τις ιδέες των διαφημιστών του με μαγεία και θα το ταξίδευα σε όλο τον κόσμο free of charge!

Το κείμενο υπογράφει η Χαρά Νταλέκου, Marketing Director, Aegean Airlines