Με επικοινωνιακές δράσεις που εστιάζουν στο ευ ζην και στην εγγύτητα με τον πελάτη, τα My market επιδιώκουν να υπερβούν τον «παραδοσιακό» ρόλο του super market και να μετατραπούν σε στρατηγικό σύμμαχο ευεξίας του καταναλωτή.

Μια νέα καμπάνια λάνσαραν πρόσφατα τα My market, με την έννοια του «My» να λειτουργεί ως άξονας γύρω από τον οποίο αναπτύσσονται οι αξίες της ποιότητας, της φρεσκάδας και της εξυπηρέτησης. Παράλληλα, δημιούργησαν την πλατφόρμα «Μάθε Φάε Ζήσε», προσφέροντας στους καταναλωτές χρήσιμα εργαλεία γνώσης και εμπειρίας για μια πιο υγιεινή καθημερινότητα. Η Μαριάννα Παπαδοπούλου, Γενική Διευθύντρια Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας της METRO AEBE, μιλά για τον νέο ρόλο του food retailer, για το mindset που καθορίζει την επικοινωνία και τη συνολική στρατηγική των My market, καθώς και για τη σημασία της «αλλαγής» ως πυρήνα του DNA της METRO συνολικά.

    MW: Τι συμβολίζει η έννοια «My», που είδαμε να αναπτύσσεται στη νέα εταιρική καμπάνια σας;

Μαριάννα Παπαδοπούλου: Το «My» δεν αποτελεί μία καινούρια έννοια για εμάς. Το «My» είναι το μοναδικό στοιχείο της ταυτότητάς μας που μας ξεχωρίζει από κάθε ανταγωνιστή μας και γίνεται το όπλο μας για τις υποσχέσεις που δίνουμε στους πελάτες μας. Πέρυσι με την καμπάνια «My – Δικό μου είναι», δηλώσαμε στους πελάτες μας ότι μετά την πετυχημένη ενσωμάτωση της αλυσίδας Βερόπουλος, δημιουργήσαμε τη νέα εποχή My market και είμαστε εδώ για να γίνουμε το βασικό, το αγαπημένο, το ΔΙΚΟ τους super market. Φέτος, διατηρώντας ως πολύτιμη παρακαταθήκη την ασύγκριτη φρεσκάδα και ποιότητα, τις καλές τιμές και τη ζεστή, φιλική εξυπηρέτηση, θέλουμε να προχωρήσουμε ένα βήμα παρακάτω.

Με τη νέα εταιρική μας καμπάνια «My» περνάμε ένα μήνυμα φρεσκάδας και αισιοδοξίας προς τους πελάτες μας και τους υπενθυμίζουμε ότι είμαστε κοντά τους για να τους βοηθήσουμε να αλλάξουν τη ζωή τους μέσα από μικρά και μεγάλα μυστικά ευζωίας και σωστής διατροφής. Μέσα από τις τρεις καινούριες, εμπνευσμένες ταινίες μας, τους περνάμε το μήνυμα ότι είμαστε κοντά τους για να τους βοηθήσουμε να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές, τους κινητοποιούμε να αλλάξουν συνήθειες και να τολμήσουν τις μικρές ή τις μεγάλες αλλαγές, ώστε η ζωή τους να γίνει πιο φρέσκια, πιο εύκολη, πιο θετική, πιο φωτεινή, πιο αισιόδοξη, πιο… δική τους ζωή!

    Ποια καταναλωτικά insights σας οδήγησαν σε αυτή την κατεύθυνση;

Μ.Π.: Είναι γεγονός ότι οι συνήθειες του καταναλωτικού κοινού διαφοροποιούνται με ρυθμούς πολύ πιο γρήγορους από το παρελθόν χαράζοντας ουσιαστικά την πολιτική για την εξέλιξη του κλάδου. Οι παλαιότερες γενιές ακολουθούν όλο και περισσότερο την τάση της ευζωίας, ενημερώνονται πληρέστερα και είναι πιο επιλεκτικές, διαθέτοντας την αγοραστική δύναμη. Παράλληλα, οι νεότερες γενιές εξελίσσονται σε μία ισχυρή ομάδα καταναλωτών που είναι υπεύθυνη για ένα σημαντικό ποσοστό «απαιτήσεων» σε ολόκληρη τη Βιομηχανία Τροφίμων. Οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, αλλά και οι δικοί μας πελάτες, υιοθετούν μία πιο ολιστική προσέγγιση για την υγεία και τις καθημερινές συνήθειες στη διατροφή, αλλά και στη ζωή τους γενικότερα.

Με δύο λόγια επιθυμούν να ζουν καλύτερα υιοθετώντας τις νέες τάσεις, να τρέφονται πιο ισορροπημένα και σωστά και να κάνουν περισσότερα για την προσωπική τους ευζωία και ευεξία. Έτσι λοιπόν αναζητούν προϊόντα που θα συμβάλλουν σε αυτό, αλλά και συμμάχους που θα τους συμβουλέψουν και θα τους βοηθήσουν να ενημερώνονται σωστά και να παίρνουν τις σωστές αποφάσεις έχοντας στη διάθεσή τους όλα όσα χρειάζονται για να φροντίζουν τον εαυτό τους και την οικογένειά τους. Αυτό ακριβώς το μήνυμα είναι αυτό που θέλουμε κι εμείς να μεταδώσουμε στους πελάτες μας: Ότι η δική μας αποστολή είναι η δική τους καλή διατροφή κι ότι μπορούν να εμπιστευθούν το «δικό τους» μεγάλο, ελληνικό super market για να ζουν καλύτερα.

    Η νέα καμπάνια φαίνεται να έχει και έναν εκπαιδευτικό χαρακτήρα, ενημερώνοντας τον καταναλωτή για τις διατροφικές τάσεις. Θεωρείτε ότι ένας σύγχρονος food retailer οφείλει να έχει έναν τέτοιο ρόλο;

Μ.Π.: Αναμφισβήτητα. Η αλήθεια είναι ότι όλα τα super markets λένε πάνω-κάτω τα ίδια πράγματα για φρεσκάδα, εξυπηρέτηση, ανταγωνιστικές τιμές και προσφορές. Εμείς πιστεύουμε ότι οφείλουμε να πάμε ένα βήμα παραπέρα και, βάζοντας τη διατροφή σε πρώτο πλάνο, να γίνουμε ο «σύμβουλος» και «μέντορας» των πελατών μας που θα τους βοηθήσει να αλλάξουν τις συνήθειές τους. To super market αποτελεί έτσι κι αλλιώς αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Γιατί να μην τους προσφέρουμε τη γνώση που έχουν ανάγκη για να νιώσουν καλύτερα;

Θέλουμε να μάθουμε τον πελάτη μας να τρώει σωστότερα, επιλέγοντας, για παράδειγμα, προϊόντα στην εποχή τους και γνωρίζοντας καλύτερα τους «πολύτιμους θησαυρούς» της ελληνικής γης. Μέσα από το μοναδικό σύστημα της «Ιχνηλασιμότητας» που διαθέτουμε στα φρούτα και τα λαχανικά, είναι βέβαιος ότι τα προϊόντα που καταναλώνει είναι, ασφαλή και ποιοτικά. Θέλουμε επίσης να τον διαβεβαιώσουμε ότι σε μας θα μπορεί να βρει όλα εκείνα τα προϊόντα που εκφράζουν τις προσωπικές του ανάγκες και προτιμήσεις, όπως προϊόντα χωρίς γλουτένη ή χωρίς ζάχαρη, προϊόντα για vegans, vegetarians κ.ά. Τέλος, είναι σημαντικό για εμάς να γνωρίζει ότι το δικό του super market έχει αξίες και δρα σύμφωνα με αυτές, με υπευθυνότητα απέναντι στην κοινωνία, φροντίζοντας για βιώσιμη ανάπτυξη και αειφορία, με σεβασμό στον άνθρωπο και το περιβάλλον.

    Η νέα καμπάνια παρουσιάζει την «αλλαγή» ως κινητήριο δύναμη της ζωής. Τι ρόλο παίζει η αλλαγή για την ίδια την εταιρεία;

Μ.Π.: Η METRO τα τελευταία χρόνια κινείται σε μια συνεχή τροχιά εξέλιξης, ανάπτυξης και δημιουργικών αλλαγών σε όλα τα επίπεδα. Από την πρώτη μέρα λειτουργίας της το 1976 έως σήμερα, με αργά και στέρεα βήματα έχει καταφέρει να εξελιχθεί και να αποτελεί – σταθερά τα τελευταία χρόνια – την ηγέτιδα εταιρεία στον χώρο του χονδρεμπορίου, ενώ τα My market έφθασαν να αποτελούν πλέον μία από τις μεγαλύτερες λιανεμπορικές αλυσίδες στη χώρα με ισχυρό επιχειρηματικό αποτύπωμα, κοινωνικό πρόσωπο και συμμετοχή στην Εθνική Οικονομία.

Η ανάπτυξή της αυτή έχει θετικό αντίκτυπο, τόσο εσωτερικά στην εταιρεία και στον κόσμο της, όσο και εξωτερικά στους πελάτες μας, στις τοπικές κοινωνίες όπου δραστηριοποιείται, ακόμη και στα εθνικά επιχειρηματικά δρώμενα. Κάθε, μέχρι τώρα, αλλαγή αποτέλεσε για όλους μας σημείο αναφοράς για ένα καλύτερο μέλλον, για μεγαλύτερη προσπάθεια, για περισσότερη κινητοποίηση:
– Αλλάξαμε τα καταστήματά μας, τα κάναμε πιο όμορφα, πιο λειτουργικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον.
– Επεκτείναμε την επικοινωνία μας, την κάναμε πιο διακαναλική, αξιοποιώντας τις δυνατότητες του ψηφιακού κόσμου και τις νέες τεχνολογίες.
– Εξελίξαμε τους τρόπους πώλησης μέσα από προσωποποιημένη επικοινωνία και ψηφιακό κατάστημα.

Η METRO AEBE δεν φοβάται την αλλαγή, την κεφαλαιοποιεί προς όφελός της. Η εταιρεία αξιοποιεί την αλλαγή ως κινητήρια δύναμη για το μέλλον, παραμένοντας όμως αδιαπραγμάτευτα σταθερή στις αξίες της και στο όραμά της: «Οι πελάτες της να την εμπιστεύονται ως την πρώτη επιλογή τους στη σύγχρονη διατροφή».

«ΠΡΟΤΡΕΠΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΜΑΣ ΝΑ ΥΙΟΘΕΤΗΣΟΥΝ ΜΙΑ ΝΕΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ»

    MW: Πρόσφατα, δημιουργήσατε και τη νέα πλατφόρμα «Μάθε Φάε Ζήσε». Σε τι συνίσταται η συγκεκριμένη πρωτοβουλία;

Μαριάννα Παπαδοπούλου: Το Μάθε Φάε Ζήσε έρχεται να συμπληρώσει με τον αρτιότερο και τον πιο συνεπή τρόπο το μήνυμα που δίνουμε με την νέα εταιρική μας καμπάνια. Πρόκειται για μία σύγχρονη, ευχάριστη, αλλά και πολύ χρήσιμη πλατφόρμα φροντίδας για τη διατροφή που μας δίνει τη γνώση αλλά και τις ευκαιρίες για να την αναβαθμίσουμε!

Με αυτές τις δυνατές 3 λέξεις, προτρέπουμε τους πελάτες μας να υιοθετήσουν μία νέα φιλοσοφία καθημερινότητας που να βασίζεται, όχι μόνο στη σωστή διατροφή, αλλά στο ευ ζην στην ολότητά του, μέσα από τη θετική ενέργεια, την άσκηση και τις χαλαρές στιγμές με τους φίλους και την οικογένειά τους. Το Μάθε Φάε Ζήσε, μεταξύ άλλων, υποστηρίζει και προβάλλει την εποχικότητα των φρέσκων προϊόντων, τις ελληνικές υπερτροφές (super foods), αλλά και όλες εκείνες τις υπέροχες συνήθειες που μας κάνουν πιο υγιείς και πιο ευτυχισμένους, όπως ένα ποτήρι καλό κρασί με φίλους ή μία βόλτα στην εξοχή με το ποδήλατο.