Η διάκριση αναδεικνύει παράλληλα τις νέες υπηρεσίες και δυνατότητες της εταιρείας Χρυσός Οδηγός Α.Ε., οι οποίες ίσως να μην είναι ευρύτερα γνωστές. Ο Μανώλης Δραϊνάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας είχε να πει περισσότερα.

Μια διεθνής διάκριση πάντα είναι σημαντική, ωστόσο σε περιόδους κρίσης η σημασία της είναι ακόμα μεγαλύτερη. Τι σημαίνει λοιπόν για τον Χρυσό Οδηγό το βραβείο «Display Champion 2013»;
Μανώλης Δραϊνάκης:
Αισθανόμαστε περήφανοι που μια εταιρεία με το κύρος και την παγκόσμια αναγνωρισιμότητα της Google, τίμησε με ένα τόσο σημαντικό βραβείο μια ελληνική εταιρεία. Η διάκριση αυτή επιβραβεύει τις προσπάθειές μας των τελευταίων ετών, σε μια περίοδο κρίσης, όπως αναφέρατε, αναγνωρίζoντας την τεχνογνωσία μας και την αποτελεσματικότητά μας στον τομέα του online display. Αποτελεσματικότητα, την οποία αναγνωρίζουν και οι πελάτες μας στα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας τα 42 χρόνια που βρισκόμαστε στην αγορά. Παράλληλα, η βράβευση αυτή μας δίνει επί πλέον ώθηση και ταυτόχρονα μας δημιουργεί μεγαλύτερη αίσθηση ευθύνης, για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα σε όφελος των ενεργών και μελλοντικών πελατών μας. Όλες οι προσπάθειές μας, στοχεύουν στη μεγιστοποίηση της επένδυσης των πελατών μας, με σκοπό η συνεργασία μας μαζί τους, να τους αποφέρει προστιθέμενη αξία και επίτευξη των συνολικών στόχων τους.

Τελικά μια αμιγώς ελληνική εταιρεία υπό ποιες προϋποθέσεις μπορεί να διακριθεί στις διεθνείς αγορές;
Η ελληνική επιχειρηματικότητα έχει αποδείξει ότι βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα καινοτομίας, τεχνολογικής και παραγωγικής αριστείας. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια της οικονομικής ύφεσης που διανύουμε, αναδεικνύονται προσπάθειες από όλα τα μέρη της χώρας, σε όλους τους τομείς της οικονομίας. Έτσι και το δικό μας παράδειγμα πιστεύω, αποδεικνύει ότι μια ελληνική εταιρεία, που έχει τη βούληση, την οργάνωση, την κατάλληλη στρατηγική και επενδύει στους ανθρώπους της και στις απαραίτητες υποδομές, μπορεί να ανταγωνιστεί επάξια σε διεθνές επίπεδο άλλες εταιρείες του χώρου της. Στην εκδήλωση άλλωστε που πραγματοποίησε η Google συμμετείχαν μόνο Premier Partners συνεργάτες της, όπως ο Χρυσός Οδηγός.

Τα τελευταία χρόνια ο Χρυσός Οδηγός επεκτείνεται σε νέες υπηρεσίες, πέρα των γνωστών, που είναι οι έντυποι επαγγελματικοί κατάλογοι. Ποιες είναι αυτές;
Ο Χρυσός Οδηγός καθιερώθηκε ως ο πληρέστερος ηλεκτρονικός και έντυπος επαγγελματικός κατάλογος στην Ελλάδα, ως το πιο έγκυρο μέσο ενημέρωσης για τους χρήστες που αναζητούν πληροφορίες αλλά και ως ο πλέον αποτελεσματικός τρόπος προβολής για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες. Τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία μας πραγματοποιεί «στροφή» σε σύγχρονα ηλεκτρονικά προϊόντα. Έτσι σήμερα δίνουμε στους χρήστες τη δυνατότητα να επωφεληθούν από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας, ανεξαρτήτως του μέσου που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν, δηλαδή internet, mobile ή έντυπου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε μήνα επισκέπτονται το online directory www.xo.gr, κοντά στα 3 εκατ. μοναδικοί επισκέπτες (2.924.566 μοναδικοί επισκέπτες τον Ιανουάριο του 2014/Google Αnalytics), πραγματοποιώντας αναζητήσεις για τις 800.000 επιχειρήσεις και επαγγελματίες που υπάρχουν σε αυτό. Μια άλλη σημαντική δραστηριότητα είναι η υπηρεσία κατασκευής websites, τα οποία αποτελούν σήμερα, στην ουσία, την ηλεκτρονική «βιτρίνα» όλων των επιχειρήσεων. Από το σύνολο των websites που έχουμε κατασκευάσει για λογαριασμό των πελατών μας, το 93% βρίσκονται στην πρώτη σελίδα της Google. Μέχρι σήμερα έχουμε κατασκευάσει περισσότερα από 3.000 websites, με περισσότερες από 20.000 web σελίδες στο σύνολο τους, σε περισσότερες από 12 γλώσσες. Επίσης «κομβικό» σταθμό για την εταιρεία αποτελεί η συνεργασία με την Google και φυσικά η διεθνής διάκριση «Display Champion 2013».

Παράλληλα, καλύπτουμε τις αυξανόμενες και μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών μας, προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες βελτιστοποίησης των αποτελεσμάτων των ιστοσελίδων στις μηχανές αναζήτησης (SEO) με σημαντικά και εδώ αποτελέσματα. Στο πλαίσιο αυτό, επιμελούμαστε και την παρουσία μικρομεσαίων επιχειρήσεων στα social media, όπως στα Facebook, Linkedin, Twitter, Google+, Instagram, κ.λπ., δίνοντάς τους την ευκαιρία να αποκτήσουν αποτελεσματική πρόσβαση στα δημοφιλή αυτά ψηφιακά μέσα.


Το www.xo.gr, ο ηλεκτρονικός Χρυσός Οδηγός, αποτελεί σημαντική εξέλιξη για την εταιρεία σας. Ποια η πορεία του;
Ξεκινήσαμε από το 2008 την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού Χρυσού Οδηγού (www.xo.gr), η οποία σήμερα αποτελεί την μεγαλύτερη μηχανή τοπικής αναζήτησης για επιχειρήσεις και επαγγελματίες στη χώρα μας. Η βασική διαφοροποίηση του xo.gr σε σχέση με άλλες μηχανές αναζήτησης, είναι κυρίως ότι οι χρήστες το επισκέπτονται κατά κανόνα όταν ήδη έχουν αποφασίσει να ικανοποιήσουν τις καταναλωτικές τους ανάγκες με την αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας και αναζητούν την καταλληλότερη για αυτούς εταιρεία-επαγγελματία, προϊόν-υπηρεσία. Είναι δηλαδή ένα απόλυτα στοχευμένο μέσο, στο οποίο η μετατρεψιμότητα των επισκέψεων σε αγορές (conversion rate) είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από τα άλλα μέσα. Οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες που προβάλλονται στο xo.gr, έχουν σημαντικό όφελος, μετατρέποντας την προβολή τους σε πελάτες και κατά κανόνα μάλιστα νέους πελάτες. Επίσης, ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα του xo.gr, είναι η λεγόμενη τοπικότητα (locality), το ακριβές δηλαδή και πλήρες περιεχόμενό του (content) για κάθε διαφορετική περιοχή της Ελλάδας, ακόμη και στις πολύ μικρές πόλεις και χωριά.

Mέχρι που μπορεί να φτάσει η διείσδυση των ψηφιακών μέσων και τι ευκαιρίες μπορεί να δημιουργήσει αυτή η τάση στο χώρο της χρηστικής πληροφόρησης;
Είναι στρατηγική επιλογή της εταιρείας μας η στροφή σε σύγχρονα, ηλεκτρονικά προϊόντα, ανάγκη που πηγάζει από τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις. Στόχος μας είναι η ολοκληρωτική και αποτελεσματική κάλυψη των αναγκών προβολής του επαγγελματία και της επιχείρησης σε όλα τα διαθέσιμα σύγχρονα μέσα. Στο πλαίσιο αυτό, παράλληλα με τις συνεχείς επενδύσεις για την καθιέρωση και διατήρηση του xo.gr ως τη μεγαλύτερη ελληνική μηχανή τοπικής αναζήτησης, αναπτύσσουμε συνεργασία με κορυφαίες εταιρείες του κόσμου στον χώρο των νέων τεχνολογιών, όπως η Google, αλλά και η Νο 1 μηχανή αναζήτησης Yandex της Ρωσίας, το Facebook και όλες τις άλλες εξειδικευμένες ψηφιακές πλατφόρμες. Με δεδομένη τη στρατηγική μας αυτή τοποθέτηση και την τεχνογνωσία που έχουμε αποκτήσει, το νέο καθημερινά εξελισσόμενο ψηφιακό περιβάλλον αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για εμάς, ώστε να παραμείνουμε πρωτοπόροι στα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουμε.

Πώς αντιλαμβάνονται οι επαγγελματίες το ψηφιακό περιβάλλον και εν τέλει το όφελος που μπορούν να αντλήσουν για την επιχείρησή τους από αυτό;
Ο χώρος της ψηφιακής προβολής παρουσιάζει ραγδαία ανάπτυξη, γεγονός που βασίζεται στην αύξηση της διείσδυσης του internet και των συσκευών smartphones & tablets. Αφενός λοιπόν οι πολλές εταιρείες που προσφέρουν λύσεις στο νέο περιβάλλον και αφετέρου οι πολλαπλές δυνατότητες προβολής που παρέχουν τα online μέσα, ίσως φανούν αρκετά σύνθετα και πολύπλοκα στις επιχειρήσεις και στους επαγγελματίες. Η αποτελεσματικότητα της προβολής τους σε αυτά θα εξαρτηθεί από την εμπειρία και την τεχνογνωσία του συνεργάτη που θα επιλέξουν. Πρόκειται για στρατηγική επιλογή, η οποία θα εξελιχθεί με το πέρασμα των ετών.

Μιλήστε μας για τις mobile εφαρμογές του Χρυσού Οδηγού που έχετε λανσάρει τελευταία. Όπως π.χ. για την εφαρμογή xrySOS.
Επενδύουμε στις νέες τεχνολογίες και στο σύνολο των πληροφοριακών υποδομών που είναι απαραίτητες για την χρήση και αξιοποίηση του local search και της αξιοποίησης των mobile και tablet συσκευών, που θα κυριαρχήσουν τα επόμενα χρόνια. Οι τάσεις από το εξωτερικό δείχνουν ραγδαία ανάπτυξη των συσκευών και εφαρμογών για smartphone κινητά . Ήδη από το 2009 κυκλοφορήσαμε την εφαρμογή μας «Greek Yelow Pages» για smartphone κινητά, δίνοντας πρώτοι στην Ελλάδα τη δυνατότητα στους χρήστες smartphone κινητών να βρίσκουν οποιαδήποτε πληροφορία αναζητούν, παντού και πάντα. Πρόσφατα λανσάραμε και την εφαρμογή «xrySOS», η οποία είναι διαθέσιμη για iPhone & Android smartphones. Στην εφαρμογή αυτή, ο χρήστης μπορεί να βρίσκει εύκολα, απλά και δωρεάν, τα φαρμακεία και τα νοσοκομεία, εφημερεύοντα και μη, όπου και αν βρίσκεται. Το «xrySOS» app βραβεύτηκε ως η «Πιο Χρήσιμη Εφαρμογή» για το 2013 στο 3ο Συνέδριο Infocom Apps.