Τα νέα από τον ψηφιακό κόσμο είναι εντυπωσιακά για το μέλλον της mobile διαφήμισης. Το 54% των διαφημιστικών εσόδων των ψηφιακών μέσων προέρχονται από impressions και clicks σε κινητές συσκευές. Ενώ, η διαφήμιση σε κινητές συσκευές, για πρώτη φορά φέτος, θα ξεπεράσει το ορόσημο των 100 δισ. δολαρίων. Τα παραπάνω μαθαίνουμε από την έκθεση με τις προβλέψεις για τον κλάδο της διαφήμισης της εταιρείας Magna.

Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση της εταιρείας Magna, που δημοσιεύτηκε τον Ιούνιο για την παγκόσμια διαφημιστική αγορά, οι καθαρές πωλήσεις διαφήμισης προβλέπεται να φτάσουν τα 505 δισ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση +3,7%. Ωστόσο, οι αριθμοί αυτοί καταδεικνύουν επιβράδυνση της αγοράς, συγκριτικά με τον ρυθμό αύξησης του 2016, που σημείωσε ρεκόρ, φτάνοντας το +5,9%. Φαίνεται, πως η απουσία αθλητικών γεγονότων παγκόσμιας εμβέλειας αποτελεί σημαντικό μέρος της αιτίας αυτής της επιβράδυνσης. Η έκθεση, ανάμεσα σε άλλα, αναφέρεται στις επιδόσεις της online και offline διαφήμισης, στις προβλέψεις σχετικά με την τηλεόραση, ενώ επικεντρώνεται και στην ανάλυση για την ψηφιακή διαφήμιση εν γένει.

Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
– Τα έσοδα από διαφημίσεις των ιδιοκτητών Μέσων προβλέπεται να αυξηθούν κατά +3,7% το 2017, φθάνοντας τα 504 δισ. δολάρια. Αυτό συμβαδίζει με τις προηγούμενες προβλέψεις της Magna (+3,6% το Δεκέμβριο του 2016). Πρόκειται για μια αισθητή επιβράδυνση σε σχέση με το 2016 που παρουσιάστηκε ρεκόρ ανάπτυξης +5,9.
 Ωστόσο, ήταν κάτι αναμενόμενο από τη Magna καθώς τα παγκόσμια αθλητικά γεγονότα ή οι εκλογές στις ΗΠΑ συνέβαλαν κατά περίπου ένα βαθμό στην ανάπτυξη του 2016. 
– Η παγκόσμια αύξηση των διαφημίσεων αναμένεται να επιταχυνθεί και πάλι σε + 4,5% το 2018.
– 67 από τις 70 αγορές που αναλύθηκαν από τη Magna θα παρουσιάσουν φέτος κάποιο επίπεδο ανάπτυξης. Οι πιο δυναμικές αγορές φέτος θα είναι η Κίνα (+ 7,3%, 0,8% πάνω από τις προηγούμενες προβλέψεις), η Ισπανία (+ 7,3%, 0,7% έναντι των προηγούμενων προβλέψεων), η Ινδία (+ 11,5% 9,6%, 0,9% πάνω από την προηγούμενη πρόβλεψη) και η Ρωσία (+9.6%, 0.9% πάνω από την προηγούμενη πρόβλεψη). 
– Μετά από μια θετική απόδοση το 2016 (+3,3%) οι πωλήσεις γραμμικής τηλεοπτικής διαφήμισης θα μειωθούν φέτος κατά σχεδόν -1% στα 180 δισ. δολάρια. 
– Φέτος, η online διαφήμιση θα αυξηθεί κατά 14%, ενώ η παραδοσιακή offline διαφήμιση (τηλεόραση, έντυπα, ραδιόφωνο, outdoor) θα μειωθεί κατά -2%, μετά από μια περίοδο σταθερότητας την προηγούμενη χρονιά.
– Η έντυπη διαφήμιση θα συνεχίσει τον αγώνα επιβίωσης και το 2017: οι εφημερίδες και τα περιοδικά θα χάσουν κατά μέσο όρο το 9% και το 10% των εσόδων των διαφημίσεών τους αντίστοιχα. Τα έσοδα από ραδιοφωνικές διαφημίσεις ήταν ουσιαστικά σταθερά για τα τελευταία τέσσερα χρόνια (-0,4% το 2016), αλλά αναμένεται να επιδεινωθούν το 2017 (-2%).
– Η Out-of-home διαφήμιση, θα παραμείνει ανθεκτική στις περισσότερες αγορές, αυξανόμενη κατά μέσο όρο στο 4% όπως και τα τελευταία οκτώ χρόνια.

ΣΤΟ +14% Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ
– Η δαπάνη για την παγκόσμια ψηφιακή διαφήμιση αναμένεται να αυξηθεί φέτος κατά + 14%, ελαφρώς πιο αργή σε σχέση με τον περσινό ρυθμό ανάπτυξης + 18,3%, και ελαφρώς ισχυρότερη από τις προηγούμενες προσδοκίες (+ 13,3%).
– Η online διαφήμιση μετά από οκτώ συνεχόμενα έτη που σημείωνε ανάπτυξη που έφτανε διψήφιους αριθμούς, το 2017 θα ξεπεράσει το ποσό ορόσημο των 200 δισ. δολαρίων, φτάνοντας τα 204 δισ. δολάρια και ξεπερνώντας την τηλεόραση ως την #1 κατηγορία παγκοσμίως, με το 40% των συνολικών πωλήσεων διαφήμισης έναντι 36% για την τηλεόραση.
– Η επίδοση του digital  δεν αναμένεται να επιβραδυνθεί, μέχρι και το 2021, όπου οι δαπάνες ψηφιακής διαφήμισης θα φτάσουν τα 300 δισ. δολάρια ή το ήμισυ των συνολικών προϋπολογισμών σε όλες τις μορφές δαπανών.
– Η ανάπτυξη του digital βασίζεται πλέον αποκλειστικά στη mobile διαφήμιση. Οι mobile διαφημιστικές δαπάνες αναμένεται να αυξηθούν κατά 33% φθάνοντας φέτος τα 110 δισ. δολάρια, συμβαδίζοντας με τις προηγούμενες προσδοκίες για ανάπτυξη 31,4%.
– Στο πλαίσιο του digital, το search advertising αποτελεί μακράν το μεγαλύτερο μέρος της δαπάνης. Ενώ, αναμένεται να αυξηθεί φέτος κατά 13%, φθάνοντας τα 99 δισ. δολάρια, ή κάτι λιγότερο από το ήμισυ των συνολικών προϋπολογισμών για την digital διαφήμιση.
– Εξίσου σημαντικά είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία αναμένεται να αυξηθούν φέτος κατά +32%, φθάνοντας τα 42 δισ. δολάρια. Η διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα της ψηφιακής δαπάνης και αυτό οφείλεται στις mobile πλατφόρμες.
– To video advertising αναπτύσσεται σχεδόν όσο γρήγορα και τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης. Η ανάπτυξη φέτος αναμένεται να είναι στο 30%, φτάνοντας τα 23 δισ. δολάρια.
– Έως το 2021, το online video advertising θα έχει ξεπεράσει τα 50 δισ. δολάρια παγκοσμίως και το digital video θα αντιπροσωπεύει πάνω από το 20% του συνολικού video viewing σε τηλεόραση και οnline.
– To display και άλλα formats όπως email advertising κ.α. αναμένεται να συρρικνωθούν κατά περίπου -3% φέτος.

«ΕΛΑΦΡΩΣ ΑΥΞΗΤΙΚΗ ΚΑΤΑ +2% Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟ 2017»
 Άρτεμις Τσιμρικίδου, Head of Research, Magna
«Η Magna Global ανήκει στον όμιλο της IPG Mediabrands. Είναι μια εξειδικευμένη εταιρεία που παρακολουθεί και καταγράφει όλα τα metrics της παγκόσμιας διαφημιστικής αγοράς και προβλέπει την εξέλιξή τους τα επόμενα χρόνια. Πρακτικά έχει θέσει τα standards στον τομέα αυτό, αφού παρακολουθεί την παγκόσμια αγορά για πάνω από 60 χρόνια. Παράγει περισσότερα από 40 reports ετησίως με audience trends, media spend και ad effectiveness. Έτσι προσφέρει στους πελάτες μια ξεκάθαρη εικόνα της αγοράς εξασφαλίζοντάς τους ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις μας στο πιο πρόσφατο report Ιουνίου, η παγκόσμια διαφημιστική αγορά θα αυξηθεί κατά +3,7% (505 δις. δολάρια). Αυτό αποτελεί επιβράδυνση της ανάπτυξης, κάτι που η Magna είχε ήδη προβλέψει. Η απουσία αθλητικών γεγονότων παγκόσμιας εμβέλειας αποτελεί σημαντικό μέρος της αιτίας αυτής της επιβράδυνσης.
Η ανάπτυξη στα ψηφιακά μέσα εκτιμάται στο 14% και αναμένεται η παραδοσιακή τηλεόραση να περάσει στη δεύτερη θέση όσον αφορά στη διαφημιστική απορρόφηση. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 54% των διαφημιστικών εσόδων των ψηφιακών μέσων προέρχονται από impressions και clicks σε κινητές συσκευές.

Στη μεγαλύτερη αγορά, τις ΗΠΑ, τα διαφημιστικά έσοδα θα αυξηθούν κατά 1,6% στα 185 δις. δολάρια. Αφαιρώντας την επίδραση μεγάλων αθλητικών γεγονότων και των εκλογών του 2016, αυτή η αύξηση αντιστοιχεί σε 3,4%.
Τέλος, η ελληνική διαφημιστική αγορά για το 2017 προβλέπεται ελαφρώς αυξητική (+2%) σε σχέση με το 2016 – μια χρονιά που εξαιτίας των ιδιαίτερων συνθηκών του 2015 παρουσίασε υψηλότερη ανάπτυξη (6,4%). Και στην Ελλάδα, τα ψηφιακά μέσα είναι σε ανοδική πορεία. Το display εξακολουθεί να απορροφά το μεγαλύτερο μέρος των διαφημιστικών εσόδων, όμως ο ρυθμός ανάπτυξης είναι πολύ υψηλότερος σε video και social advertising».