Ώσπου κάποια Χριστούγεννα, αντί για το καθιερωμένο προσκλητήριο τηλεφώνημα από τον πατέρα τους, τα παιδιά λαμβάνουν τα πιο δυσάρεστα νέα. Ο πατέρας, έχει πεθάνει. Συντετριμμένοι, συναντιούνται όλοι για μια τελευταία επίσκεψη στο πατρικό σπίτι, όμως εκεί, τους περιμένει η μεγαλύτερη έκπληξη: Το χριστουγεννιάτικο τραπέζι στρωμένο και ο πατέρας τους ολοζώντανος! «Πώς αλλιώς θα σας μάζευα;», απολογείται εκείνος, τα δάκρυα των υπολοίπων στεγνώνουν και όλοι μαζί περνούν ευτυχισμένα Χριστούγεννα. Η ιστορία μας δεν είναι τίποτε άλλο από την χριστουγεννιάτικη καμπάνια της γερμανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Edeka, η οποία έχει ήδη σαρώσει τα social media, μέσα σε λίγες μόνον ημέρες από το λανσάρισμά της. 

Είναι γνωστό ότι κάθε χρόνο τα Χριστούγεννα αποτελούν τη «μητέρα των μαχών» για τους διαφημιστές, με βασικούς πρωταγωνιστές τους Βρετανούς retailers. John Lewis, Waitrose, Harvey Nichols, είναι συνήθως τα φαβορί για την καρδιά και τα ποτισμένα με δάκρυα χαρτομάντιλα των τηλεθεατών, μέσα από ταινίες-υπερπαραγωγές. Φέτος όμως, η Edeka με τη βοήθεια της Jung Von Matt κάνει την ανατροπή. Ο συμπαθέστατος ηλικιωμένος κερδίζει ακόμη και τον συνάδελφό του- πρωταγωνιστή της καμπάνιας «Man on the moon» της John Lewis, που όλοι έλεγαν ότι είναι ότι πιο δακρύβρεχτο έχουμε δει μέχρι τώρα.

Το θέμα βέβαια είναι, αν όλα αυτά τα δάκρυα και οι κόμποι στο λαιμό, εκτός από το να αναδείξουν τον νικητή της φετινής διαφημιστικής μάχης θα έχουν και κάποιο άλλο αποτέλεσμα. Η απομόνωση, κυρίως των ηλικιωμένων, αναδεικνύεται σήμερα σε ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά προβλήματα και το πιθανότερο είναι ότι, αν θέλει να γιορτάσει με την οικογένειά του και την επόμενη χρονιά, ο παππούς της Edeka θα πρέπει να σκαρφιστεί κάποιο καινούργιο, εξίσου σπαραξικάρδιο τέχνασμα…
Εκτός από τις καμπάνιες των Edeka και John Lewis και άλλες διαφημίσεις φέτος κινούνται στο ίδιο θέμα, όπως η καμπάνια «The greatest prize is sharing» της Ισπανικής λοταρίας.

Όσο καλή πάντως κι αν είναι, μια διαφήμιση δεν μπορεί να λύσει τόσο μεγάλα προβλήματα. Μπορεί όμως, με το ευαίσθητο ραντάρ της, να τα εντοπίσει και να μας φέρει ενώπιόν τους με τον πιο δημιουργικό και άμεσο τρόπο. Κι αυτή, η μαγική της ικανότητα, μπορεί να είναι η αρχή για μια λύση…P.S: Ένα βήμα παραπάνω έκανε φέτος η John Lewis, συνδέοντας το «Man on the moon» με τον οργανισμό Age UK.