Και πρότεινα την αξιοποίηση των εκατομμυρίων επισκεπτών που περνούν κάθε χρόνο από τη χώρα μας ως μία από τις επιλογές.  Έχοντας απολαύσει μια ειδυλλιακή εικόνα της χώρας και έχοντας υπάρξει πρόθυμος καταναλωτής των τοπικών προϊόντων της, ο επισκέπτης της μεταφέρει την εμπειρία του πίσω στη δική του χώρα και συχνά θέλει να ξαναζήσει τμήμα αυτής της εμπειρίας ή και να την μεταδώσει στους συμπατριώτες του. Στην πραγματικότητα ο τουρίστας μπορεί να μετατραπεί σε έναν αποτελεσματικό πρεσβευτή της χώρας-προορισμού και των προϊόντων της όταν επιστρέψει πίσω στη δική του.

Θυμάμαι την στάση των ξένων απέναντι στο ΜΕΤΑΧΑ όταν ήμουν στην ομάδα που ήταν υπεύθυνη για το διεθνές brand management αυτού του σημαντικού πολυεθνικού ελληνικού brand. Σε κάθε ξένη αγορά που επισκεπτόμουν, οι άνθρωποι είχαν ταυτίσει το brand με την εμπειρία που είχαν στην Ελλάδα οι ίδιοι ή κάποιοι γνωστοί τους. Στη μεγαλύτερη αγορά του brand, την Γερμανία, κατανάλωναν το ΜΕΤΑΧΑ επαναφέροντας στο μυαλό τους τις ρομαντικές στιγμές ηρεμίας που προσφέρει ένα ηλιοβασίλεμα στα νησιά. Σε κάποιες ανατολικές ευρωπαϊκές αγορές, η κατανάλωση συνδεόταν με το στιλ και τη φινέτσα που έβρισκαν σε μια κλασσική μεσογειακή χώρα όπως η δική μας.

Σε άλλες, με το «έξω καρδιά» lifestyle που είδαν στη χώρα μας, αυτό το ξεχωριστό joie de vivre που θεωρούν ότι απολαμβάνουμε ως λαός που απόλαυσαν μαζί μας ως τουρίστες. Σε πιο βόρειες χώρες το ΜΕΤΑΧΑ ήταν ένας τρόπος να επαναφέρουν την λιακάδα που βρήκαν εδώ. Ενώ σε χώρες με ανεπτυγμένη την ελληνική ομογένεια, το ΜΕΤΑΧΑ λειτουργούσε ως συνδετικός κρίκος, ως σύμβολο συγγενικών και φιλικών δεσμών, ως ανάμνηση της επίσκεψης στην πατρίδα και ταξιδιωτικό μέσο επιστροφής σε αυτή.

Θυμάμαι επίσης πολλούς συνάδελφούς μου όταν εργαζόμουν σε βρετανική εταιρεία, που γνώρισαν κατά την επίσκεψή τους στη χώρα μας τα προϊόντα Korres και τα αναζητούσαν πίσω στο Λονδίνο και στα διεθνή Duty Free. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλά μεγάλα διεθνή brands δημιουργούν στον τόπο καταγωγής τους επισκέψιμους χώρους για να δώσουν την ευκαιρία στον επισκέπτη να δοκιμάσει το προϊόν σε ιδανικές συνθήκες, να του μεταδώσουν τις πληροφορίες που επιθυμούν, να δημιουργήσουν αναμνήσεις. Tέτοιες ευκαιρίες για τα ελληνικά brands είναι υπαρκτές και μεγάλες.