Στην περίπτωση της χώρας μας προφανώς το περιορισμένο μέγεθος του πληθυσμού δημιουργεί ένα πρόσθετο εμπόδιο που πρέπει να ξεπεράσει ο επιχειρηματίας που επιθυμεί να δει το brand του να επεκτείνεται διεθνώς, μιας και η επιτυχία του στην εγχώρια αγορά σπάνια του εξασφαλίζει επαρκείς πόρους για γρήγορη διεθνή επέκταση. Είναι λίγοι οι κλάδοι της οικονομίας στην Ελλάδα που να μπορούν να επιτύχουν μια τέτοια κρίσιμη μάζα και δεν είναι τυχαίο ότι στο παρελθόν τα brands που ξεπέρασαν, έστω περιορισμένα, τα ελληνικά σύνορα προέρχονταν από τις τράπεζες και τις τηλεπικοινωνίες.

Έτσι ο έλληνας επιχειρηματίας που στοχεύει στη δημιουργία ενός πραγματικά διεθνούς brand έχει στην πραγματικότητα δύο επιλογές. Η πρώτη είναι να χτίσει το brand του σε μια ξένη αγορά, αποτελούμενη από μια ή περισσότερες χώρες που να έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά (π.χ. κουλτούρας, καταναλωτικών συνηθειών, απέναντι στα προϊόντα μιας κατηγορίας, κλπ). Η δεύτερη επιλογή είναι να στοχεύσει στη μεγάλη αγορά που δημιουργείται από τους ξένους τουρίστες που επισκέπτονται κάθε χρόνο τη χώρα μας και επιστρέφουν στις πατρίδες τους έχοντας ήδη μια πρώτη εμπειρία του brand, ενισχυμένη από την εικόνα της χώρας μας και την εμπειρία τους σε αυτή.

Στην πρώτη περίπτωση, προφανώς ο έλληνας brander πρέπει να επιλέξει αγορές στις οποίες το προϊόν του (ή η υπηρεσία του) μπορεί να έχει μεγαλύτερες ευκαιρίες επιλογής με βάση κριτήρια κάθε είδους (π.χ. πολιτισμικά, διείσδυσης της κατηγορίας, γευστικών συνηθειών, κ.ο.κ.) και αφού προσαρμόσει ανάλογα το προϊόν του, να αναπτύξει ένα αποτελεσματικό brand proposition. Αλλά κυρίως να εκμεταλλευτεί την αξία που προσθέτει στο προϊόν του η Ελλάδα ως τόπος καταγωγής, επιλέγοντας αγορές οι οποίες έχουν συγκεκριμένη εικόνα για τη χώρα μας, αναπτύσσοντας ένα brand proposition βασισμένο στο ελληνικό nation brand, όπως το περιέγραψα σε προηγούμενα άρθρα, επικεντρώνοντας στο ανθρώπινο μέτρο ή τις πολυπολιτισμικές επιρροές. Για την δεύτερη περίπτωση, αυτή που αναφέρεται στη στόχευση στην διεθνή αγορά που χτίζεται μέσα από τους επισκέπτες της χώρας μας, θα αναφερθώ στο επόμενο άρθρο μου.