Kάποιος που ξεκινάει από μια μικρή οικονομία σαν την δική μας δεν έχει την πολυτέλεια να μην αξιοποιήσει κάθε πλεονέκτημα που έχει στα χέρια του. Σε βαθμό που, το τι συνέβη και μέχρι σήμερα ήταν τόσο λίγοι αυτοί που αξιοποίησαν αυτό το πλεονέκτημα, για να δημιουργήσουν brands που ξεπερνούν τα σύνορά μας, δημιουργεί απορία και αξίζει να μελετηθεί.

Οι ξένοι γνωρίζουν πολλά καλά για την Ελλάδα. Προφανώς όχι όσα θα θέλαμε, αλλά πολύ περισσότερα από αυτά που γνωρίζουν για πολλές άλλες χώρες αντίστοιχου ή και διπλού μεγέθους. Έχουν εικόνες και αναφορές, στερεοτυπικές μεν, χρήσιμες για ένα πλήθος προϊοντικών κατηγοριών δε.

Οι εικόνες των μαγευτικών τοπίων και η αντίληψη για μια ακόμα σχετικά παρθένα ελληνική φύση, ο πολιτισμός, η μυθολογία και η ιστορία, η ιδιοσυγκρασία μας με τα έντονα ανθρώπινα συναισθήματα και συμπεριφορές, συνεχίζουν να είναι πολύ ψηλά στην εικόνα που έχουν οι ξένοι για την χώρα μας. Πέρα από τα αγροτικά προϊόντα, τα τρόφιμα και ποτά και τον τουρισμό που αποτελούν τις αυτονόητες κατηγορίες, η εικόνα της Ελλάδας και των Ελλήνων στο εξωτερικό μπορεί να δανείσει στοιχεία της για τη δημιουργία brands και σε πολλές άλλες.

Ο ήλιος, η θάλασσα, η αρχαία ιστορία, η ιδιοσυγκρασία μας είναι γεμάτα αξίες και συμβολισμούς που μπορούν, όχι απλά να ενισχύσουν αλλά ακόμα και να αποτελέσουν τη βάση για τη δημιουργία brands σε πάμπολλες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών, αρκετές από τις οποίες ίσως δεν περνούν καν από το μυαλό μας. Δεν έχω τον χώρο να αρχίσω να αναφέρω παραδείγματα αλλά είμαι βέβαιος ότι κάθε εν δυνάμει brander ανάμεσά μας, αυτό το ενδιαφέρον υβρίδιο οραματιστή και  πραγματιστή και αναλυτή και συνθέτη, μπορεί να καταλάβει τι εννοώ.

Στο παρελθόν έχω αναφερθεί επανειλημμένα στο «ανθρώπινο μέτρο» ως κύριο στοιχείο ή έστω ως σημαντικό συστατικό του ελληνικού εθνικού brand που μπορεί να αξιοποιηθεί για τη δημιουργία ελληνικών διεθνών brands. Ψάξτε προηγούμενα άρθρα και παρουσιάσεις μου για επεξήγηση και αιτιολόγηση.