Οι ιδιαίτερες συνθήκες που επικράτησαν και επικρατούν στη χώρα μας, όπως και σε ολόκληρο τον κόσμο, κάθε άλλο παρά εμπόδισαν τη διεξαγωγή και ολοκλήρωση της φετινής διοργάνωσης των Loyalty Awards 2020, η οποία αποτέλεσε και την πιο επιτυχημένη στα χρόνια του θεσμού.

Οι ιδιαίτερες συνθήκες που επικράτησαν και επικρατούν στη χώρα μας, όπως και σε ολόκληρο τον κόσμο, κάθε άλλο παρά εμπόδισαν τη διεξαγωγή και ολοκλήρωση της φετινής διοργάνωσης των Loyalty Awards 2020, η οποία αποτέλεσε και την πιο επιτυχημένη στα χρόνια του θεσμού.

Στα φετινά Loyalty Awards υποβλήθηκαν περισσότερα loyalty schemes συγκριτικά με κάθε προηγούμενη διοργάνωση. Ο ανταγωνισμός για μια θέση στο βάθρο ήταν εντονότερος από ποτέ. Στον διαγωνισμό έλαβαν μέρος νέα προγράμματα που λανσαρίστηκαν μέσα στην προηγούμενη περίοδο, καθώς και αρκετά από τα υφιστάμενα, τα οποία ανανεώθηκαν σε μεγάλο βαθμό, ενσωματώνοντας περισσότερα προνόμια και νέες ευκαιρίες για διάδραση με το κοινό. Το έργο της κριτικής επιτροπής ήταν εξαιρετικά δύσκολο, ένεκα του πλήθους και της ποιότητας των φακέλων, καθώς οι κριτές κλήθηκαν να αξιολογήσουν τις υποψηφιότητες εν μέσω της πανδημίας του Covid-19.

ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
H εταιρεία Warply ανακηρύχθηκε «Loyalty Agency of the Year», ως αποτέλεσμα των υψηλών διακρίσεων που πέτυχαν οι υποψηφιότητές της για έργα που σχεδίασε και εκτέλεσε για λογαριασμό εταιρικών πελατών, όπως η Anytime, η ΕΚΟ, η Εθνική Τράπεζα, η Eurobank, η Praktiker κ.ά. Αντίστοιχα, χάρη στις πολλαπλές διακρίσεις που απέσπασε η υποψηφιότητα για την ψηφιακή πλατφόρμα επικοινωνίας B2B2C της μικρής λιανικής, Παπαστράτος Open, ο Παπαστράτος διατήρησε για δεύτερη συνεχή χρονιά τον τίτλο «Loyalty Brand of the Year».

ΟΙ GOLD ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
Τα φετινά Gold βραβεία απέσπασαν οι υποψηφιότητες των εταιρειών: Τράπεζα Πειραιώς, Cosmote, AB Βασιλόπουλος, Warply & Praktiker, Everest, Εθνική Τράπεζα, Attica Group, Metro AEBE – My Market, Warply & Γερμανός, Pobuca & Schneider Electric, Παπαστράτος, Qivos & Balfin, Warply & Ecoelastika, Leroy Merlin (SGB ΑΕ), Eurobank, Qivos & Galerie de Beauté, Warply & Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος.

ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Στην Κριτική Επιτροπή των βραβείων συμμετείχαν εμπειρογνώμονες, πανεπιστημιακοί, εκπρόσωποι φορέων και υψηλόβαθμα στελέχη του marketing, της διαφήμισης, της επικοινωνίας και της εξυπηρέτησης πελατών. Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής ήταν ο Γεώργιος Σιώμκος, Καθηγητής A’ βαθμίδας, Κοσμήτορας Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στην επιτροπή συμμετείχαν οι: Frank Thibaut, Πρόεδρος ΕΙΕΠ & Διευθυντής Διοδίων, Εμπορικής Διαχείρισης & Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης, Αττικές Διαδρομές, Βασιλική Αναγνώστου, General Director, Epsilon Net, Γιώργος Βασιλάκος, Γενικός Διευθυντής, Sales Director SEE, Diversey Hellas, Πάνος Βιρβιλιός, Marketing Manager, AustriaCard, Αδάμ Βρεχόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γιολάντα Ευφροσυνίδου, Διευθύντρια Marketing Omnichannel, Metro AΕΒΕ, Αντώνης Ζαΐρης, Γενικός Διευθυντής & Αναπληρωτής Αντιπρόεδρος ΣΕΛΠΕ, Πέτρος Ζόραπας, CEO, Μακραιων ΑΕ & Commercial Director, Avin Oil, Κωνσταντίνος Θεοτοκάς, CEO, Atcom, Πέτρος Ιμιρζιάδης, Business Development Head / Partner, Sales Promotion Center, Παύλος Καλενδέρογλου, Co-Founder & CEO, Threenitas, Ευάγγελος Καραλής, CEO, Qivos, Χάρης Κοντονίκας, Director, International Business Development, Munich Re HealthTech, Πάνος Κοντόπουλος, Συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος, Wedia, Χρήστος Κορίτος, Academic Director of the MSc in Marketing Assistant Professor of Marketing, ALBA, Μαργαρίτα Κορομηλά, Chief Marketing Officer, ATC, Παναγιώτης Κυριακόπουλος, CEO, D.I.S. SA, Σπυρίδων Μάμαλης, Πρόεδρος ΔΣ ΓΕΩΤΕΕ, Καθηγητής Μάρκετινγκ, Tμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος, Ανδρέας Μαρνέρης, Head of Cards Issuing & Loyalty Programs, Eurobank, Πάνος Μελισσαρόπουλος, Co-founder and Head of Business Development, Moosend, Γιώργος Μητρόπουλος, Country Business Development Leader, ΕΥ, Αγγελίνα Μιχαηλίδου, Γενική Διευθύντρια, Response, Γιώργος Μοιρώτσος, CEO, ContactPigeon, Κωνσταντίνος Μουμούρης, Head of Mass Youth Ethnic Segment, Loyalty and IOT, Vodafone, Αργύρης Μπακλέζος, CEO, Verity Interactive, Γιώργος Μπαμπαλιάρης, Learning & Development Partner, Optimal HR, Βασίλης Ορφανίδης, Loyalty Head, Retail Marketing Communications, Customer Experience & Loyalty, Τράπεζα Πειραιώς, Φίλιππος Πασχέντης, Commercial & Deputy Managing Director, Predicta, Αντώνης Παπαποστόλου, Senior Account Director, Digital Services & Business Development, Care Direct, Μαρία Πάτση, Γενική Διευθύντρια, Warply, Μαργαρίτα Πετροπούλου, Επικεφαλής Τομέα Διαχείρισης Προγραμμάτων Πιστότητας, Εθνική Τράπεζα, Αντώνης Ποταμίτης, Πρόεδρος ΙΠΕ, Πλάτων Ριζόπουλος, Loyalty & Personalization Manager, ΑΒ Βασιλόπουλος, Άννα Σαββίδου, Marketing Manager, Linakis Digital, Θάνος Σαμπάνης, Business Solutions Manager, Cognity, Ισίδωρος Σιδερίδης, CEO, Pobuca, Σοφιά Στασινοπούλου, CRM Manager, Ogilvy, Νικήτας Τικόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος, Mindtrap, Απόστολος Τσούμπρης, Executive Director, Management Consultants, Private Sector, ICAP, Βαγγέλης Χατζηγεωργίου, Γενικός Διευθυντής, NetU Hellas, και Φίλιππος Χατζηιωάννου, Retail & Fuel BU Manager, SingularLogic.

ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Με τις περισσότερες υποψηφιότητες από κάθε άλλη χρονιά του θεσμού, η αξιολόγηση των υποψηφιοτήτων πραγµατοποιήθηκε από τα µέλη της Kριτικής Eπιτροπής, µε βάση τα στοιχεία που οι ίδιες οι εταιρείες έχουν υποβάλει στην online αίτηση υποψηφιότητας και σύµφωνα µε συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης, πλέον των ζητούµενων που αναφέρονται στην περιγραφή του κάθε βραβείου. Τα κριτήρια αξιολόγησης ήταν τα εξής:

Στρατηγική & Αποτελέσµατα: Ποια ποιοτικά και καινοτοµικά χαρακτηριστικά προέκυψαν κατά την εκτέλεση του έργου (ως έργο, το πρόγραµµα πιστότητας ή η πρωτοβουλία που είχε ως στόχο την πιστότητα) και πώς διαφοροποιήθηκε από τον ανταγωνισµό; Ποια µετρήσιµα αποτελέσµατα και ποιοτικά οφέλη προέκυψαν από το έργο για την εταιρεία;

Ανάπτυξη & Θέση στην αγορά: Ποια τα βασικά οικονοµικά στοιχεία όσον αφορά τη θέση της εταιρείας στην αγορά (τζίρος, µερίδιο αγοράς κ.λπ.); Πώς µεταβλήθηκαν οι αριθµοί αυτοί τα τελευταία δύο χρόνια, ένεκα των προγραµµάτων και πρωτοβουλιών πιστότητας; Σε ποια επίπεδα εξελίχθηκε η επιχείρηση (από νέα προϊόντα µέχρι επέκταση σε νέες αγορές, rebranding κ.λπ.) ένεκα της στρατηγικής loyalty τα τελευταία δύο χρόνια;

Branding: Μέσα από ποιες ενέργειες και µέσα από ποια κανάλια επικοινώνησε η επιχείρηση στην αγορά τα χαρακτηριστικά που καθιστούν το έργο µοναδικό;

Διασφάλιση σταθερού επιπέδου ποιότητας: Ποιες οι διαδικασίες, οι πρακτικές και οι τεχνολογίες που επιτρέπουν στην επιχείρηση να διασφαλίζει τη σταθερότητα και τη συνέπεια του επιπέδου της υπηρεσίας που παρέχει;

Εµπειρία: Ποια τα στοιχεία που διαµορφώνουν την εµπειρία του καταναλωτή και ποια τα στοιχεία µοναδικότητας της εµπειρίας αυτής;

Αξιοποίηση τεχνολογίας: Με ποιους τρόπους και σε ποια στάδια αξιοποιείται η τεχνολογία µε στόχο είτε την αποτελεσµατικότητα, είτε την καινοτοµία;

«ΕΙΔΑΜΕ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΣΜΟΥ»
«Ο φετινός θεσμός των Loyalty Awards ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία, η οποία χαρακτηρίστηκε από ρεκόρ υποψηφιοτήτων, εξαιρετικής ποιότητας, δημιουργικότητας και επαγγελματισμού. Οφείλω αφενός, να παραδεχτώ ότι, εξαιτίας των υποψηφιοτήτων αυτού του επιπέδου, η Κριτική Επιτροπή είχε να επιτελέσει ένα πολύ δύσκολο έργο. Ταυτόχρονα όμως σας διαβεβαιώ ότι οι επιλογές της στηρίχτηκαν στον επαγγελματισμό, την υπευθυνότητα, την αξιοπιστία και τη συνέπεια που επέδειξαν όλα τα μέλη της.

Αυτό που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση στα φετινά Βραβεία, ήταν ότι αρκετές συμμετοχές, εκτός από τα στρατηγικώς άρτια προγράμματα επιβράβευσης που παρουσίασαν και τα οποία εξυπηρετούσαν κυρίως βραχυπρόθεσμους στόχους, ανέπτυξαν και περισσότερο μακροπρόθεσμα προσανατολισμένα προγράμματα και στρατηγικές Customer Experience (CX). Οι υποψηφιότητες έδειξαν πως οι σύγχρονες επιχειρήσεις αναγνωρίζουν εμπράκτως ότι το CX αποτελεί τον κύριο driver του loyalty.

Εξάλλου, έχει εκτιμηθεί ότι το CX λειτουργεί ως driver για τα περίπου 2/3 του customer loyalty (με το υπόλοιπο σχεδόν 1/3 να προκύπτει από τη μπράντα και την τιμή). Loyalty programs της επιχείρησης και CX μαζί, ενισχύουν το δείκτη διατήρησης πελάτη, του οποίου μια μικρή αύξηση (κάτω του 10%) μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε υπερδιπλασιασμό των κερδών της. Τα Loyalty Awards προσφέρουν κύρος και ηθική ανταμοιβή στους νικητές και σε όλους τους συμμετέχοντες όλων των κλάδων.

Ο θεσμός των Βραβείων αποτελεί μια ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να επικοινωνήσουν τη δραστηριότητά τους, να προβάλλουν βέλτιστες πρακτικές και καινοτόμες ιδέες, να αξιολογηθούν όχι μόνον εκ του αποτελέσματος αλλά και στη βάση της δημιουργικότητας και της στρατηγικής προσέγγισης, να καλλιεργήσουν ακόμα περισσότερο την ευγενή άμιλλα μεταξύ τους, καθώς και να δώσουν στα στελέχη τους μια ευκαιρία σε δημόσια αναγνώριση. Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές των Customer Loyalty Awards 2020!»
Γεώργιος Σιώμκος, Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής

«ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΜΕ ΑΜΕΙΩΤΟ ΡΥΘΜΟ, ΠΡΟΣΗΛΩΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ»
«Η Warply φέτος αναδείχτηκε Loyalty Agency of the Year, κάτι που μας χαροποιεί ιδιαιτέρως. Ήταν πρώτη φορά που θέσαμε υποψηφιότητα στον θεσμό των Loyalty Awards, και παρά τον μεγάλο ανταγωνισμό – φέτος ο αριθμός υποψηφιοτήτων ήταν τριπλάσιος από άλλες χρονιές – κερδίσαμε όχι μόνο έναν τιμητικό τίτλο, αλλά και έναν σημαντικό αριθμό βραβείων. Τα 20 βραβεία που κέρδισαν τα project μας, είναι απόδειξη της δεσπόζουσας θέσης μας στον τομέα του Loyalty.

Μια θέση που έχουμε τα τελευταία χρόνια τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Θα συνεχίσουμε με αμείωτο ρυθμό να δουλεύουμε προσηλωμένοι στην καινοτομία με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη των υπηρεσιών μας, αλλά και την ενίσχυση του κλάδου συνολικά.

Η Warply σήμερα είναι η μεγαλύτερη εταιρεία στον τομέα των προγραμμάτων επιβράβευσης, ενώ έχουμε μεγάλη απόσταση από άλλες εταιρείες loyalty, κυρίως στο κομμάτι της καινοτομίας και της τεχνολογίας, που είναι μέρος του DNA μας. Είμαστε η μοναδική εταιρεία που προσφέρει ένα συνολικό «πακέτο» υπηρεσιών, με την καινοτόμα, βραβευμένη πλατφόρμα Loyalty & Customer Engagement που προσφέρει δεκάδες υπηρεσίες all-in-one, ενώ διακρινόμαστε από τον ανταγωνισμό by far για το expertise που έχουμε στο mobile, αλλά και την τεχνογνωσία που έχει όλη η ομάδα της Warply.

Μας εμπιστεύονται εδώ και χρόνια, μεγάλοι πελάτες όπως η Γερμανός, η Eurobank, η Εθνική Τράπεζα, η Praktiker, η LG, o Όμιλος των ΕΛΠΕ, ο Όμιλος Interamerican κ.ά, και είμαστε πολύ περήφανοι για τα πρωτοποριακά προγράμματα επιβράβευσης που δημιουργούμε και αποτελούν benchmark για τον κλάδο συνολικά».
Μαρία Πάτση, General Manager, Warply

«ΟΙ ΦΕΤΙΝΕΣ ΜΑΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΕΠΙΣΦΡΑΓΙΖΟΥΝ ΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟ ΜΑΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ»
«Η μετά Covid-19 εποχή, μαζί με νέες προκλήσεις, δημιούργησε και νέες προοπτικές, νέες ευκαιρίες. Το social distancing και η απομακρυσμένη εργασία είναι πλέον η νέα πραγματικότητα. Κάτι το οποίο δεν είχαμε φυσικά προβλέψει, είχαμε όμως επενδύσει και συνεχίζουμε να επενδύουμε σε digital πλατφόρμες που θα κάνουν τη διαφορά. Μία από τις πλατφόρμες αυτές είναι και το Papastratos Open, που επιτρέπει και ενθαρρύνει την απομακρυσμένη διάδραση με τα 11.000 εγγεγραμμένα μέλη μας.

Οι φετινές 6 διακρίσεις, ανάμεσά τους και αυτή για το Loyalty Brand of the Year για 2η συνεχόμενη χρονιά, έρχονται να επισφραγίσουν τη στρατηγική μας προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό, αλλά και τον πελατοκεντρικό μας χαρακτήρα, μιας που το Papastratos Open λειτουργεί σαν One Stop Shop και “στεγάζει” υπηρεσίες προς τους εμπορικούς μας συνεργάτες, για την καλύτερη επικοινωνία των εμπορικών προγραμμάτων, των εταιρικών νέων, τη δημιουργία συστάσεων και τους μηχανισμούς επιβράβευσης.

Είναι μια B2B2C πλατφόρμα που ουσιαστικά ενδυναμώθηκε τους τελευταίους μήνες και έγινε σημείο αναφοράς, καθώς ήταν το μοναδικό μέσο επικοινωνίας μας με το μεγάλο δίκτυο λιανοπωλητών εν μέσω της πανδημίας.

Η βράβευσή μας αυτή δεν μας έδωσε μόνο χαρά. Μας έδωσε ακόμα μεγαλύτερη ώθηση, προκειμένου να αναπτύσσουμε διαρκώς νέες, καινοτόμες υπηρεσίες που ενώνουν το digital περιβάλλον με τον πραγματικό κόσμο, αλλά και προγράμματα επιβράβευσης για τους λιανοπωλητές μας, ώστε η επιχειρησιακή μας σχέση να ενδυναμωθεί και να ισχυροποιηθεί ακόμα περισσότερο τα επόμενα χρόνια».
Σοφία Γκουζιώτη, Director Digital, Παπαστράτος

«Το μέλλον των προγραμμάτων πιστότητας είναι αναμφισβήτητα ψηφιακό»
«Όπως για όλους τους κλάδους, έτσι και για τον τραπεζικό, η προώθηση προγραμμάτων πιστότητας, όπως είναι το πρόγραμμα επιβράβευσης €πιστροφή της Eurobank, αλλά και τα προγράμματα πιστότητας των co-brand καρτών, λειτουργεί προς όφελος του πελάτη, αλλά και της Τράπεζας συμβάλλοντας στην ενίσχυση των εσόδων και στην ικανοποίηση στρατηγικών επιδιώξεων.

Στα προγράμματα επιβράβευσης της Eurobank κάνοντας ορθή αξιοποίηση και αξιολόγηση των δεδομένων έχουμε τη δυνατότητα, να δημιουργούμε στοχευμένες καμπάνιες που εξυπηρετούν πολλαπλές ανάγκες ενός συγκεκριμένου, κάθε φορά, πελατολογίου. Με αυτόν τον τρόπο, οι πελάτες αντιλαμβάνονται στην πράξη την επιπλέον αξία.

Το μέλλον των προγραμμάτων πιστότητας είναι αναμφισβήτητα ψηφιακό. Η Eurobank διαβλέποντας εγκαίρως την πορεία της αγοράς έχει επενδύσει εδώ και καιρό στη νέα εποχή. Οι συνεχώς εξελισσόμενες mobile app υπηρεσίες, η αξιοποίηση του geolocation για granular στόχευση και ειδικά η επιβράβευσή του σε πραγματικό χρόνο, θα αλλάξουν τη σχέση πιστότητας του πελάτη με την Τράπεζα.

Για την υποστήριξη των παραπάνω δημιουργήθηκε η ομάδα Cards issuing & Loyalty program της Eurobank, η οποία απαρτίζεται από συναδέλφους διαφόρων Διευθύνσεων της Τράπεζας που συνεργάζονται αποκλειστικά για την ανάπτυξη και επικοινωνία των προγραμμάτων επιβράβευσης. Για να πετύχουν τα Προγράμματα επιβράβευσης χρειάστηκε προσεκτικός σχεδιασμός, στρατηγικά δομημένη κατεύθυνση, προσπάθεια και αφοσίωση ώστε ομαδικά να κινηθούμε όλοι προς την ίδια κατεύθυνση και τον κοινό στόχο».
Aνδρέας Μαρνέρης, Head of Cards Issuing and Loyalty, Eurobank

Περισσότερες πληροφορίες διατίθενται στο site των βραβείων www.loyaltyawards.gr