Μετρώντας πάνω από έναν αιώνα παρουσίας στις καθημερινές συνήθειες των καταναλωτών, ο ΛΟΥΜΙΔΗΣ® ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ® παραμένει σημείο αναφοράς, με νέα εικόνα και σύγχρονη επικοινωνία. Σηματοδοτώντας μια νέα εποχή, το ιστορικό brand αλλάζει εμφάνιση, με δυναμικό και δημιουργικό χαρακτήρα, αποτυπώνοντας παράλληλα τον σεβασμό στην παράδοση και το περιβάλλον.

Ο αγαπημένος ελληνικός καφές ΛΟΥΜΙΔΗΣ® ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ®, κρατώντας την παράδοση, τις αξίες, αλλά και το ιστορικό χαρμάνι στο DNA του, κάνει ένα ακόμη βήμα μπροστά και εμφανίζεται με ανανεωμένη εικόνα και μια σύγχρονη προσέγγιση στη συσκευασία. Με δυναμική εμφάνιση και έντονα χρώματα, οι νέες συσκευασίες αποτυπώνουν δημιουργικά τον παπαγάλο-σύμβολο που τις συντροφεύει από το 1923. Την ίδια στιγμή διατηρούν, όχι μόνο το πράσινο χρώμα που κάνει τον καφέ ΛΟΥΜΙΔΗΣ® ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ® ευρέως αναγνωρίσιμο, αλλά και το παραδοσιακό χαρμάνι, το μοναδικό άρωμα και την ξεχωριστή του γεύση, όπως τα αγαπήσαμε, για να συνεχίσουν να μας χαρίζουν «ένα φλιτζάνι γεμάτο Ελλάδα».

Στο πλαίσιο της φρέσκιας, σύγχρονης εμφάνισης, η νέα συσκευασία του καφέ ΛΟΥΜΙΔΗΣ® ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ® παρουσιάζει επίσης τον σκοπό της μάρκας, περιλαμβάνοντας πληροφορίες για την παραγωγική διαδικασία, από τη συλλογή των εκλεκτών κόκκων καφέ μέχρι τη στιγμή που τον απολαμβάνουμε στο φλιτζάνι μας, καθώς επίσης και την ένταση καβουρδίσματος του καφέ. Με χρωματικές διαφοροποιήσεις για κάθε είδος, κουπάτος, decaf, σκούρος και παραδοσιακός, το ανανεωμένο packaging μεταφέρει τη σύγχρονη ματιά του ΛΟΥΜΙΔΗΣ® ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ® σε μια διαχρονική ιεροτελεστία, με ιδιαίτερη σημασία για τους καταναλωτές, αυτή της παρασκευής και απόλαυσης του ελληνικού καφέ.

Ο Γεράσιμος Θεοδωράκης, Group Brand Manager, ΛΟΥΜΙΔΗΣ ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ μιλά για τη νέα εποχή του brand, τους στόχους του, τη στρατηγική και τη φιλοσοφία πίσω από την ανανέωση της εικόνας:

MW:Ποια είναι τα σημαντικότερα λανσαρίσματα & επικοινωνιακές ενέργειες (offline και online) που κάνατε αυτή τη σεζόν;

Η μάρκα ΛΟΥΜΙΔΗΣ® ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ® μετρά περισσότερο από έναν αιώνα πλούσιας ιστορίας και χαρακτηρίζεται από τη βαθιά αγάπη των καταναλωτών. Αυτό είναι το αποτέλεσμα συνεχούς προσπάθειας, από το ποιοτικό μας χαρμάνι μέχρι τις επικοινωνίες που έχουν γράψει ιστορία. Ο στόχος του καφέ ΛΟΥΜΙΔΗΣ® ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ® είναι να συνεχίσει να αποτελεί τη σταθερή και αγαπημένη συνήθεια για τους λάτρεις του καλού καφέ, σε έναν κόσμο και μια αγορά που διαρκώς εξελίσσεται και αλλάζει. Είναι οι αξίες και όσα μας συνδέουν με αυτά που αγαπάμε και μας κάνουν αυτό που είμαστε και η Ελλάδα είναι πηγή έμπνευσης για τον καφέ ΛΟΥΜΙΔΗΣ® ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ®. Αυτός είναι ο επικοινωνιακός μας άξονας κάνοντας αυτό που τόσα χρόνια γνωρίζουμε καλά, προσφέροντας «ένα χαρμάνι γεμάτο Ελλάδα». Μέσα από τη νέα μας τηλεοπτική καμπάνια, ο Διονύσης Σαββόπουλος και ο Χρήστος Μάστορας έδωσαν, ο καθένας ξεχωριστά, τη δική τους ερμηνεία για τα στοιχεία που συνθέτουν το χαρμάνι της Ελλάδας. Παράλληλα, συνεχίζουμε την παράδοση των προωθητικών δώρων που διαχρονικά προσφέρουμε στα ελληνικά νοικοκυριά, φροντίζοντας να δημιουργήσουμε φλυτζάνια, κούπες και σουβέρ εμπνευσμένα από ελληνικά στοιχεία ώστε να απογειώσουμε την απόλαυση του ελληνικού καφέ στο σπίτι.

Ποια είναι η φιλοσοφία που χαρακτηρίζει την επικοινωνία του brand σας και πώς εξελίσσεται για να απαντήσει στις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές απαιτήσεις;

Απαντώντας στις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές ανάγκες, θέλουμε η διαχρονικότητα να αποτελεί σημείο αναφοράς σε κάθε σημείο επαφής της μάρκας. Έτσι, ο καφές ΛΟΥΜΙΔΗΣ® ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ® με σεβασμό στην ιστορία, ανανεώνεται και έρχεται να συντροφεύσει την κάθε μας στιγμή διατηρώντας το ίδιο αγαπημένο χαρμάνι. Η εικόνα του παπαγάλου-σύμβολο της μάρκας αποτυπώνεται πιο δυναμικά από ποτέ και λαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο στις νέες συσκευασίες μας που πλέον περιλαμβάνουν το έτος ίδρυσης «από το 1920» αναδεικνύοντας την κληρονομιά της μάρκας, αλλά και τα χρόνια που συντροφεύει με τη μοναδική γεύση και το πλούσιο άρωμά της τις αισθήσεις των καταναλωτών. Στόχος μας είναι αυτές οι αλλαγές να συντροφεύσουν τη μάρκα ΛΟΥΜΙΔΗΣ® ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ® σε μια νέα εποχή που θα συνεχίσει να γράφει τη δική της ιστορία. Οι αλλαγές αυτές δεν θα μπορούσαν να περιοριστούν μόνο στις συσκευασίες. Ο Διονύσης Σαββόπουλος και ο Χρήστος Μάστορας συζητούν για τη νέα εικόνα αλλά και τη νέα γενιά στο ανανεωμένο καφενείο του ΛΟΥΜΙΔΗΣ® ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ®, όπου για μια ακόμα φορά γίνεται ο τόπος συνάντησης της μάρκας με τους καταναλωτές της, το μέρος όπου το «Έκαστος στο είδος του…» γίνεται πραγματικότητα. Φυσικά αυτά είναι μόνο η αρχή.


Ανάγκη «επιβίωσης» ή αγαπημένη ιεροτελεστία, η παρασκευή και κατανάλωση καφέ στο σπίτι πήρε νέες διαστάσεις την περίοδο της πανδημίας, με διεθνείς αναλυτές να εκτιμούν ότι η τάση αυτή θα διατηρηθεί και μετά την επιστροφή στην «κανονικότητα». Σύμφωνα με τη National Coffee Association, άνω του 70% των αμερικανών καταναλωτών προτιμά να ετοιμάζει τον καφέ του στο σπίτι, ενώ αντίστοιχη είναι και η εικόνα στην Ευρώπη, με τη Mordor Intelligence να εντοπίζει ενίσχυση της ζήτησης για υψηλότερης ποιότητας προϊόντα.Η «έκρηξη» των διαδικτυακών αγορών φαίνεται πως ευνοεί την κατηγορία, με τα πιστοποιημένα προϊόντα, την ενδυνάμωση του single serve segment, καθώς και τη συνεχή καινοτομία από τους μεγαλύτερους παίκτες να διαμορφώνουν το τοπίο. Αντίστοιχες είναι οι τάσεις που καθορίζουν την κατηγορία και στην Ελλάδα, με το «home barista» trend να αντισταθμίζει τις απώλειες του on trade, όπως δείχνουν στοιχεία της Euromonitor International και να μετατρέπει την κατ’ οίκον κατανάλωση από αναγκαιότητα σε εμπειρία. Ενδεικτικά είναι και τα στοιχεία της IRI για την εγχώρια αγορά του καφέ, τα οποία δείχνουν ανάπτυξη για όλα τα segments, espresso, στιγμιαίο, φίλτρου, ελληνικό, με το τελευταίο μάλιστα να ενισχύει τη δυναμική του σε ετήσια βάση. Εξαιρετικά μεγάλη κινητικότητα και στο κομμάτι της επικοινωνίας, η οποία αναπτύσσεται με άξονα τη δημιουργικότητα, αλλά και την ανάδειξη του mindset και των αξιών των brands.

Η κυριαρχία της ποιότητας
Άνεση αλλά και ποιότητα αναζητούν πλέον οι Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι εμφανίζονται αρκετά ενημερωμένοι ακόμη και για τις λιγότερο mainstream εναλλακτικές και με ιδιαίτερα υψηλά γευστικά standards. Ο Απόστολος Μπαλατσός, Marketing Manager της Cafetex, περιγράφει το τοπίο της εγχώριας αγοράς και αναδεικνύει τις κυρίαρχες τάσεις: «Την προηγούμενη χρονιά κυριάρχησε η αυξημένη ζήτηση για καφέ espresso και ειδικότερα για κάψουλες, ενώ το ενδιαφέρον των καταναλωτών φαίνεται να έχει μετατοπιστεί σε premium προϊόντα καφέ, όπως κωδικούς 100% Arabica, μονοποικιλιακούς καφέδες, καθώς και νέα αρωματικά variants. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε τόσο η πανδημία με τους περιορισμούς που αυτή έφερε, όσο και η αύξηση του κόστους ζωής γενικότερα, με αποτέλεσμα μέρος της κατανάλωσης να μετατοπιστεί από τις καφετέριες στο σπίτι. Βάσει στοιχείων IRI, η τάση αυτή φαίνεται να παγιώνεται ευνοώντας αντίστοιχα τις διαφοροποιημένες μάρκες και τα προϊόντα καφέ που πωλούνται στο κανάλι των supermarket».

R&D με έμφαση στην απόλαυση
Με αυτά τα δεδομένα, η διαμόρφωση ενός διευρυμένου portfolio με γευστικές προτάσεις που ξεχωρίζουν αποτελεί σημαντική παράμετρο διαφοροποίησης των brands, τα οποία επενδύουν σε R&D και ενσωματώνουν την τεχνογνωσία τους στα λανσαρίσματά τους. Στο πλαίσιο αυτό, ο Nescafé Gold παρουσίασε τη νέα σειρά Nescafé Gold Roastery. Πρόκειται για δύο νέα ροφήματα, το Nescafé Gold Roastery Dark και το Nescafé Gold Roastery Light, που έχουν φτιαχτεί από ειδικούς του καβουρδίσματος. Η νέα σειρά συνδυάζει επιλεγμένους κόκκους καφέ Arabica και Robusta, που καβουρδίζονται σε δύο ξεχωριστές παρτίδες για να αναδειχθούν τα πιο λεπτά χαρμάνια και αρώματα. Ο Nescafé Gold Roastery Dark με τις νότες μαύρης σοκολάτας και καβουρδισμένου καρυδιού προτείνεται για όσους επιθυμούν ένα έντονο, γευστικό αποτέλεσμα, ενώ το Nescafé Gold Roastery Light με νότες καραμελωμένου μελιού και φρυγανισμένου μπισκότου απευθύνεται σε όσους αναζητούν μία πιο γλυκιά και ήπια εκδοχή.

Διαφάνεια και υπευθυνότητα
Όλο και μεγαλύτερη βαρύτητα δίνεται στη διαφάνεια σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς οι καταναλωτές προτιμούν brands που αντιμετωπίζουν δίκαια τους συνεργάτες τους και μεριμνούν για τον περιορισμό του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος. Ο ρόλος της επικοινωνίας είναι και εδώ καταλυτικός, με τον Απόστολο Μπαλατσό να την αναδεικνύει ως κεντρικό άξονα προβολής των αξιών και των προτεραιοτήτων της μάρκας. Παράλληλα, τα brands αξιοποιούν το packaging για να επικοινωνήσουν το purpose τους: οι νέες συσκευασίες που λάνσαρε ο ελληνικός καφές Λουμίδης Παπαγάλος, παρουσιάζουν τον σκοπό της μάρκας, περιλαμβάνοντας πληροφορίες για την παραγωγική διαδικασία, από τη συλλογή των κόκκων καφέ μέχρι τη στιγμή του σερβιρίσματος και την ένταση του καβουρδίσματος του καφέ.

Την ίδια στιγμή, αυξάνονται και οι πρωτοβουλίες περιβαλλοντικά υπεύθυνης δραστηριότητας, με τον όμιλο Lavazza να παρουσιάζει το «Roadmap to Zero», ένα σχέδιο για την πλήρη εξουδετέρωση του αποτυπώματος άνθρακα του ομίλου έως το τέλος του 2030, με μία επένδυση που, μόνο για την περίοδο 2020-2021, ήδη έχει προσεγγίσει τα 50 εκατομμύρια ευρώ.


Απόστολος Μπαλατσός, Marketing Manager της Cafetex

Χτίζοντας συναισθηματικούς δεσμούς
Εκτός από την προσφορά μιας εκτεταμένης προϊοντικής γκάμας, με απαράμιλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά και ενδιαφέρουσες γευστικές επιλογές, η αυθεντικότητα της μάρκας, η αποτύπωση του αξιακού ης προσανατολισμού στην επικοινωνία και οικοδόμηση συναισθηματικών συνδέσεων με το κοινό αποτελούν βασικές προτεραιότητες. Ο Απόστολος Μπαλατσός, Marketing Manager της Cafetex, εξηγεί σχετικά: «Η φιλοσοφία της επικοινωνίας μας είναι η διαφοροποίηση της μάρκας Coffeeway από τον ανταγωνισμό, μέσα από μία καινοτόμα προσέγγιση, που σαν βασικό της μήνυμα έχει την έννοια της δημιουργικότητας. Μέσα από την προσέγγιση αυτή, η μάρκα Coffeeway αποκτά τη δική της δυναμική, η εικόνα της εκμοντερνίζεται, αλλά πάνω από όλα χτίζει έναν συναισθηματικό δεσμό με τους καταναλωτές, ώστε να τους κερδίσει για αυτό που πραγματικά είναι: Η μάρκα καφέ που καινοτομεί και που προσφέρει την έμπνευση για να εκφράσουμε τη δημιουργική μας πλευρά. Η φιλοσοφία αυτή συνοψίζεται στο slogan της διαφήμισής μας “Coffeeway, create your way!” και ουσιαστικά απαντά στην απαίτηση των καταναλωτών για μάρκες αληθινές στο μήνυμά τους που ταυτόχρονα πρεσβεύουν υψηλότερες αξίες».


In the news

  • Η Aία Relate ανέλαβε τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ολοκληρωμένου προγράμματος Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας για την Kafea Terra, την εταιρεία που εισήγαγε και διανέμει αποκλειστικά από το 1988 στην ελληνική αγορά τον espresso Illy. Η Kafea Terra διακρίνεται για τη σύγχρονη βιομηχανική μονάδα ευρωπαϊκών προδιαγραφών που διαθέτει, καθώς και για τις μάρκες καφέ Dimello, Area 51, Three Continents by Dimello και Distillo, που παράγει και προσφέρει στο ελληνικό κοινό. Η συνεργασία περιλαμβάνει την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών στρατηγικής και συμβουλευτικής επικοινωνίας, γραφείου Tύπου, media relations, concept και διοργάνωσης ενεργειών, καθώς και εκδηλώσεων.
  • Η Forestview αναλαμβάνει τη συνολική στρατηγική για την προώθηση του brand Bristot, στην ελληνική αγορά. Η Bristot, με έδρα το Belluno της Ιταλίας στους πρόποδες των Δολομιτών, είναι ένα brand «με μακρά ιστορία και καίριο ρόλο στην ανάπτυξη του ιταλικού καφέ από τις αρχές του 20ού αιώνα», όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή του το agency. Το ιταλικό brand έχει ήδη παρουσία σε 65 χώρες του εξωτερικού.
  • Στο χαρτοφυλάκιο της Ατλάντα ΑΕ έρχονται να προστεθούν τα προϊόντα καφέ της εταιρείας Tchibo. Η Tchibo, μια εταιρεία με διεθνή παρουσία, κατέχει ηγετική θέση στην αγορά του καφέ σε Γερμανία, Αυστρία, Τσεχία και Ουγγαρία. Στην ελληνική αγορά κυκλοφορεί η σειρά Tchibo Exclusive, η οποία παρασκευάζεται με επιλεγμένους κόκκους καφέ από φυτείες της Νοτίου Αμερικής, η σειρά Tchibo Privat, με χαρμάνια επιλεγμένης προέλευσης από τη Γουατεμάλα, τη Βραζιλία και περιοχές της Ανατολικής Αφρικής, καθώς και τα προϊόντα της σειράς Tchibo Espresso, όπως ο 100% Arabica καφές Milano Style. Παράλληλα, στην γκάμα της περιλαμβάνεται και η σειρά των super premium προϊόντων καφέ Davidoff.
  • Η Cafetex απέσπασε το βραβείο ανώτερης γεύσης «Superior Taste Award», για τον espresso σε κάψουλες, Coffeeway Exquisite Hazelnut. Η βράβευση του προϊόντος έγινε από το International Taste Institute, τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης τροφίμων και ποτών από ολόκληρο τον κόσμο με έδρα τις Βρυξέλλες και η διάκριση αυτή αποτελεί, όπως τονίζει η εταιρεία, «επιβεβαίωση της διαρκούς δέσμευσης της Cafetex για τη δημιουργία προϊόντων καφέ εξαιρετικής ποιότητας και γεύσης». Με βάση την περιγραφή του προϊόντος, «ο espresso Coffeeway Exquisite Hazelnut είναι ένα προσεκτικά επιλεγμένο χαρμάνι από εκλεκτές ποικιλίες καφέ 100% Arabica, με πλούσιo άρωμα φουντούκι» και σε συνδυασμό με τους άλλους δύο αρωματικούς espresso Coffeeway, Delicious Vanilla και Delightful Caramel, δημιουργούν μια «καινοτόμα προϊοντική κατηγορία στον καφέ espresso σε κάψουλες».