Αναδεικνύοντας τον καταλυτικό ρόλο του marketing στην αναβάθμιση του αθλητικού οικοσυστήματος, ο Χρυσός Ολυμπιονίκης Λευτέρης Πετρούνιας, Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής των Sports Marketing Awards, αναλύει τις προϋποθέσεις για επιτυχημένες συνεργασίες, καθώς και τους παράγοντες που οδηγούν στη διάκριση, τόσο στον αθλητικό όσο και στον επιχειρηματικό στίβο.

Αναδεικνύοντας τον καταλυτικό ρόλο του marketing στην αναβάθμιση του αθλητικού οικοσυστήματος, ο Χρυσός Ολυμπιονίκης Λευτέρης Πετρούνιας, Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής των Sports Marketing Awards, αναλύει τις προϋποθέσεις για επιτυχημένες συνεργασίες, καθώς και τους παράγοντες που οδηγούν στη διάκριση, τόσο στον αθλητικό όσο και στον επιχειρηματικό στίβο.

Στην τροπαιοθήκη του «συνωστίζονται» ένα χρυσό ολυμπιακό μετάλλιο, τρεις παγκόσμιοι τίτλοι και τέσσερα ευρωπαϊκά χρυσά. Ο Λευτέρης Πετρούνιας γνωρίζει τον δρόμο για την επιτυχία, αλλά και τη σημασία της διάκρισης, όσο λίγοι. Εκπροσωπώντας το αθλητικό πνεύμα στην ευγενέστερη μορφή του, αυτή τη φορά μιλώντας από τη θέση του Προέδρου της Κριτικής Επιτροπής των Sports Marketing Awards, τονίζει τη σημασία των ανθρώπινων σχέσεων στις συνέργειες μεταξύ brands και αθλητών και εστιάζει στις επιλογές που καθορίζουν την αποτελεσματικότητα και για τις δύο πλευρές.

MW: Οι Ολυμπιακοί Αγώνες μεταφέρθηκαν για το 2021, όμως η προετοιμασία και η προσπάθεια για διάκριση συνεχίζονται. Πόσο μεγάλο «ποσοστό» συνεισφοράς μπορεί να έχει τελικά ένα καλό πρόγραμμα sports marketing στην καριέρα ενός αθλητή;

Λευτέρης Πετρούνιας: Είναι κάτι παραπάνω από σημαντικό. Τολμώ να πω πως είναι και καθοριστικό. Γιατί σε ολυμπιακά αθλήματα όπως τα δικά μας, ερασιτεχνικού αθλητισμού, είμαστε αρκετά μόνοι μας και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε είναι αρκετές. Οπότε, όταν μπαίνει το sports marketing στον ερασιτεχνικό αθλητισμό και αναλαμβάνει παιδιά, νέους αθλητές με όνειρα και με δυνατότητες, που το μόνο που τους λείπει είναι η ψυχολογία, βελτιώνει πολύ αυτόν τον τομέα. Κατά συνέπεια, η διάκριση αμέσως έρχεται πολύ πιο κοντά και πολύ πιο εύκολα, απ’ ό,τι αν ένας αθλητής που αντιμετωπίζει αυτές τις δυσκολίες νιώθει μόνος του.

Ποια είναι τα πράγματα στα οποία εσείς δίνετε ιδιαίτερη σημασία όταν ξεκινάτε συνεργασία με ένα brand; Τι «μετράει» περισσότερο ώστε να είναι μια εποικοδομητική συνεργασία για όλες τις πλευρές;

Θεωρώ πως πρέπει να κάνεις το παν για να φτάνεις σε μια συμφωνία που είναι win-win. Και να νιώθουν ευχαριστημένοι και η εταιρεία και ο αθλητής ο οποίος θα την εκπροσωπήσει. Από εκεί και πέρα, μπορεί να ακουστεί λίγο τετριμμένο αλλά θεωρώ ότι παίζει πάρα πολύ μεγάλο ρόλο ο τρόπος που θα προσεγγίσει η εταιρεία τον αθλητή και η σχέση που θα αναπτύξει μαζί του.

Η ανθρώπινη σχέση. Γιατί όπως είπα, μεγάλη σημασία έχει και ο ψυχολογικός παράγοντας, οπότε όταν αναπτύσσεις ανθρώπινες σχέσεις με αθλητές από τα δικά μας αθλήματα, η προσπάθεια που θα καταβάλλουν για την εταιρεία είναι πολύ μεγαλύτερη από ό,τι εάν επρόκειτο για κάτι απρόσωπο. Επομένως, αυτό που μετράει για μένα είναι να γίνεται μια συνεργασία που να είναι win-win και να υπάρχει ανθρώπινη σχέση και κατανόηση.

Συμφωνήσατε να αναλάβετε Πρόεδρος Κριτικής Επιτροπής στα Sports Marketing Awards παίρνοντας την «σκυτάλη» από τους εξίσου καταξιωμένους Νίκο Κακλαμανάκη, Θοδωρή Παπαλουκά και Σπύρο Γιαννιώτη. Τι σας ώθησε να πείτε το «ναι»; Τι επιθυμείτε να πετύχετε μέσα από τη συμμετοχή σας στα Βραβεία;

Κατ’ αρχάς είναι μεγάλη μου τιμή να αναλαμβάνω τη σκυτάλη από τέτοια ονόματα, ανθρώπους που γνωρίζω προσωπικά και θαυμάζω πάρα πολύ. Εκτός αυτού, ένας ισχυρός λόγος για τον οποίο θέλω να βρεθώ σε αυτή τη θέση, καθώς βρίσκομαι σε μια «κόκκινη» περίοδο της καριέρας μου, είναι για να αναδείξω όσο περισσότερο μπορώ αυτόν τον θεσμό, προκειμένου να προσελκύσουμε ανθρώπους και να ανεβάσουμε κι άλλο το επίπεδο του sports marketing στην Ελλάδα.

Έχετε κυνηγήσει και, φυσικά, λάβει δεκάδες διακρίσεις έως τώρα στην καριέρα σας. Τι σημαίνει τελικά μια διάκριση και ποιο είναι το μήνυμά σας, η συμβουλή σας προς κάθε συμμετέχοντα στα Sports Marketing Awards;

Την κάθε διάκριση εγώ την εκλαμβάνω ως μεμονωμένο περιστατικό και δεν έχω σταθεί ποτέ στην καριέρα μου να κοιτάξω πίσω και να δω πόσες διακρίσεις έχω λάβει. Την κάθε διάκριση την βλέπω σαν μεμονωμένο περιστατικό και αυτό με βοηθάει στο να προσπαθώ στο μέγιστο για το συγκεκριμένο μεμονωμένο περιστατικό στο οποίο θέλω να διακριθώ και όταν τελειώσει αυτό να κάνω focus ξανά στο επόμενο, σαν να μην έχει συμβεί το προηγούμενο. Γιατί αν κοιτάς πίσω, ξεχνάς το μπροστά. Αυτό θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό και για τις εταιρείες, στην ίδια λογική: ο αγώνας είναι διαρκής και όσο περισσότερο προσπαθείς κάθε φορά, αν μπορείς να προσπαθείς το ίδιο δυνατά κάθε φορά, θεωρώ ότι θα πετύχεις πολύ περισσότερα.

Ποια είναι τα σημαντικότερα διδάγματα που σας έδωσε ο αθλητισμός, τα οποία θεωρείτε ότι έχουν εφαρμογή, τόσο στα Sports Marketing Awards όσο και γενικότερα στον κόσμο των επιχειρήσεων;

Θεωρώ ότι, σε συνέχεια και όσων είπα παραπάνω, το βασικότερο δίδαγμα είναι ο διαρκής αγώνας για να φέρνεις πάντα το καλύτερο αποτέλεσμα. Είτε αυτό είναι ένα μετάλλιο, είτε αυτό είναι οι στόχοι μιας επιχείρησης, όποιους αυτή έχει θέσει. Από εκεί και πέρα, πιστεύω πως ένα πολύ μεγάλο ηθικό δίδαγμα που μου έχει προσφέρει ο αθλητισμός είναι και το fair play. To fair play θεωρώ ότι και στον επιχειρηματικό κόσμο και στον κόσμο του marketing ακόμα περισσότερο είναι κάτι που πρέπει να υπάρχει και όταν συμβαίνει αυτό αμέσως αναβαθμίζει τον κλάδο.

Είστε ένας από τους πλέον αγαπημένους αθλητές των Ελλήνων. Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία που διανύουμε, ποιο είναι το μήνυμα που θα θέλατε να στείλετε στον κόσμο;

Το μήνυμα που θέλω να στείλω είναι πως αν αντιμετωπίζουμε με σοβαρότητα και ευθύτητα, αλλά και με θάρρος και στοχοπροσήλωση, οποιαδήποτε κατάσταση, μπορούμε να πετύχουμε πολλά πράγματα. Οπότε το κεντρικό μήνυμα είναι να μένουμε αισιόδοξοι και να μη σταματάμε την προσπάθεια, όσο δύσκολες κι αν είναι οι συνθήκες.

Πώς οραματίζεστε την επόμενη ημέρα για εσάς προσωπικά ως αθλητή, αλλά και για την Ελλάδα του αθλητισμού γενικότερα μετά την πανδημία;

Για την επόμενη μέρα μου στον αθλητισμό νομίζω πως τα βήματα είναι αρκετά προβλέψιμα. Σε ό,τι αφορά την αθλητική μου καριέρα, θέλω να τελειώσω με άλλες δύο συμμετοχές σε ολυμπιακούς αγώνες και άλλα δύο μετάλλια, καλώς εχόντων των πραγμάτων, και στην πορεία να προσφέρω, με τον δικό μου τρόπο και από διαφορετικό πόστο, στον αθλητισμό τα μέγιστα. Να δώσω και την ψυχή μου.

Όσο για τη χώρα, στο επίπεδο του αθλητισμού, θα υπάρξουν σίγουρα δυσκολίες και θα υπάρξουν σίγουρα και κάποιες απώλειες. Αλλά θεωρώ πως υπάρχει, έχει αρχίσει να υπάρχει, μια καλύτερη οργάνωση και ένας καλύτερος προγραμματισμός και όταν ετοιμάζεσαι να πας σε ένα πόλεμο, αν προετοιμαστείς πολύ καλά, θεωρώ ότι έχεις πολύ περισσότερες πιθανότητες να κερδίσεις την επόμενη μάχη.

ΤΑ SPORTS MARKETING AWARDS 2020 ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ
Σε μία περίοδο επανεκκίνησης για τον αθλητισμό, τα Sports Marketing Awards επιστρέφουν με ανανεωμένες κατηγορίες, νέες κορυφαίες διακρίσεις και πολλές εκπλήξεις, για να αναδείξουν και να τιμήσουν τους κορυφαίους του αθλητικού marketing. Την κριτική επιτροπή, με Πρόεδρο τον Λευτέρη Πετρούνια, απαρτίζουν πολύπειρα στελέχη από αθλητικούς συλλόγους και ομοσπονδίες, sports marketing specialists και καταξιωμένοι δημοσιογράφοι.

Σημαντική εξέλιξη στα φετινά βραβεία αποτελεί η εισαγωγή της νέας κορυφαίας διάκρισης «Sports Club of the Year», η οποία προστίθεται στις ήδη υπάρχουσες κορυφαίες διακρίσεις «Sports Brand of the Year» και «Sports Marketing Agency of the Year». Επιπλέον, νέες κατηγορίες έχουν προστεθεί, για τις δράσεις, τις πρωτοβουλίες και το περιεχόμενο που έλαβαν χώρα κατά την ιδιαίτερη αυτή περίοδο που διανύουμε. Περισσότερες πληροφορίες και υποβολή υποψηφιοτήτων στο www.sportsmarketingawards.gr έως και τις 17 Ιουλίου 2020. Χορηγοί Επικοινωνίας είναι το Sport24.gr και το Contra.gr.