Έρχονται γιορτές και μαζί περίσσειες ευκαιρίες για αγορές και κατανάλωση. Οι επισκέψεις στα στολισμένα καταστήματα και εμπορικά κέντρα θα εναλλάσσονται με φιλανθρωπικά παζάρια και θεάματα ως ορίζουν οι συνήθειες των ημερών.

Και η επίδραση των Χριστουγέννων στην οικονομία του δυτικού κόσμου θα συνεχίσει να αυξάνεται, δίνοντας την ευκαιρία σε πολλούς ανάμεσά μας να υιοθετήσουν την κλασσική γκρίνια της εποχής για «το Μάρκετινγκ και τις ψεύτικες ανάγκες που δημιουργεί» και δεν αφήνει τους ανθρώπους να ζουν «το αληθινό πνεύμα των Χριστουγέννων». Να λοιπόν αγαπητέ αναγνώστη η ευκαιρία που περίμενες για να προβάλλεις στους γύρω σου την ουσία και την αξία του επαγγέλματός σου! Να τους εξηγήσεις για μια ακόμα φορά ότι το Μάρκετινγκ δεν υπάρχει για να δημιουργεί ανθρώπινες ανάγκες αλλά για να τις ανακαλύπτει και να φροντίζει να τις ικανοποιεί δημιουργώντας και προσφέροντας ό,τι καλύτερο μπορεί. Μόνο που αυτή τη φορά θα έχεις ένα από τα πιο πειστικά παραδείγματα που είχες ποτέ: Τα ίδια τα Χριστούγεννα και το «αληθινό πνεύμα» τους.

Ναι λοιπόν, δημιουργήματα Μάρκετινγκ είναι και αυτά. Από τα πιο ωραία παραδείγματα της μαγείας που μπορεί να φέρνει στην ζωή των ανθρώπων. Και δεν εννοώ το Μάρκετινγκ των θρησκειών στου οποίου την αξία και τη δύναμη έχω αναφερθεί στο παρελθόν. Λίγη έρευνα θα σε βοηθήσει να καταλάβεις ότι μικρό τμήμα των εορτών είναι αποτέλεσμα θρησκευτικού Μάρκετινγκ. Όχι μόνο γιατί οι ρίζες τους προηγούνται του Χριστιανισμού αλλά και γιατί τους τελευταίους τρεις αιώνες σε μια ατέλειωτη διαδικασία Μάρκετινγκ αμέτρητοι παραμυθάδες, μουσικοί, μάγειρες, έμποροι, σκηνογράφοι, ηθοποιοί, εφευρέτες, κινηματογραφιστές, διαφημιστές και ένα σωρό άλλοι επαγγελματίες διαμόρφωσαν πολλά από αυτά που ζούμε αυτές τις μέρες – που αλλιώς θα ήταν οι πιο σκοτεινές ολόκληρου του χρόνου.

Πες τους λοιπόν, ότι πολλά από όσα σήμερα μας φαίνονται αυτονόητα ως έθιμα και παραδόσεις, δημιουργήθηκαν κάποτε ως προσπάθειες κάποιων να ικανοποιήσουν ανθρώπινες ανάγκες, να φέρουν μαγεία στην καθημερινότητα, να μας κάνουν λίγο πιο χαρούμενους – συχνά με το αζημίωτο. Και αν το αμφισβητήσουν, πες τους να ψάξουν την ιστορία του διαφημιστή που εφηύρε τον Ρούντολφ, τον τάρανδο με την κόκκινη μύτη. Ή του brand που συντέλεσε ώστε ο Αι-Βασίλης να έχει την ίδια εμφάνιση σε όλο τον κόσμο. Ή την ιστορία της σαμπάνιας . Ή έστω ρώτα τον αν μπορεί να φανταστεί ομορφότερη διαφήμιση για το πνεύμα των Χριστουγέννων από την Χριστουγεννιάτικη Ιστορία του Ντίκενς ή το Πολικό Εξπρές των Ζιμέκις και Χανκς.

Καλά Xριστούγεννα λοιπόν. Σύμφωνα με το brand proposition: «It’s the most wonderful time of the year».