Και δεν είναι λάθος η τακτική αυτή. Ολόκληρο το ανθρώπινο είδος έχει στηρίξει την υπάρξή του σε αυτή την ικανότητα, να σκέφτεται πέρα από το προφανές, να ανακαλύπτει, να δοκιμάζει και να απορρίπτει. Και να μαθαίνει όμως. Κυρίως να μαθαίνει. Να αξιολογεί το παλιό, να κρατάει το απόσταγμα και μετά να πηγαίνει παρακάτω. Να χτίζει κι όχι να γκρεμίζει. Διαφορετικά, το μόνο που καταφέρνει είναι να σκορπίζει επικίνδυνα πυροτεχνήματα. Το μεγαλύτερο όπλο του ανθρώπινου είδους είναι η συλλογική του μνήμη και γνώση, η διαχρονική του εμπειρία.

Η αλήθεια είναι ότι, έχοντας πει αυτά, είναι εμφανές ότι «κολλάνε» σε πολλά ζητήματα της ελληνικής επικαιρότητας…Ιδίως αν προσθέσει κανείς την παροιμιώδη τάση μας να ακυρώνουμε τα πάντα και με τίποτα να μην μαθαίνουμε από τα λάθη μας… Δεν θα παρασυρθώ όμως. Ο –ταπεινός- σκοπός για τον οποίο επέτρεψα στον εαυτό μου λίγη φιλοσοφία τσέπης, είναι για να σας παγιδεύσω και να μιλήσω για το αγαπημένο μου θέμα: Διαφήμιση! Ένας χώρος ο οποίος κατ’ εξοχήν έχει εναποθέσει τις ελπίδες του στην καινοτομία.

Για πρώτη φορά φέτος στο Φεστιβάλ των Καννών απονεμήθηκε Grand Prix καινοτομίας. Όχι ότι τα προηγούμενα χρόνια δεν υπήρχε η αναζήτηση του καινούργιου στπ πλαίσιο του Φεστιβάλ. Σίγουρα υπήρχε. Τουλάχιστον για τα επτά συναπτά έτη που το παρακολούθησα από κοντά και για τα υπόλοιπα έξι που το απολαμβάνω μέσα από τις ανταποκρίσεις συναδέλφων που πήραν τη σκυτάλη, ένα πράγμα μπορώ να βεβαιώσω ότι γίνεται διαρκώς εμφανές: Η επικοινωνία δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς να επανεφευρίσκει διαρκώς τον εαυτό της.

Γι’ αυτό και μας χαρίζει τόσο ανεπανάληπτες στιγμές. Η διαφορά φέτος, είναι ότι η ανάγκη αυτή παίρνει σάρκα και οστά, ονοματίζεται, τυποποιείται (;), βγαίνει μπροστά: Innovation Lions. Σημασία εδώ δεν έχει να πούμε ποιος νίκησε και ποιος όχι. Η Βασιλική Κοτζιά και το DailyFax φρόντισαν επί μια εβδομάδα να σας ενημερώνουν με τον καλύτερο τρόπο…

Σημασία έχει να σταθούμε σε αυτό που βγήκε ως απόηχος μέσα από τις απόψεις των κριτών: όχι καινοτομία για την καινοτομία, αλλά καινοτομία με γνώση του παρελθόντος και με όραμα για το μέλλον. Καινοτομία που αναγνωρίζει στον εαυτό της την πολυτέλεια της διάρκειας, που θεμελιώνει έναν καινούργιο δρόμο. Αυτή την καινοτομία θέλουμε κι εμείς, όχι μόνον για τη διαφήμιση, αλλά για κάθε πλευρά της ζωής μας…