Δυστυχώς δεν έχω απάντηση. Αναρωτιέμαι όμως αν είναι δυνατόν να βλέπει κανείς όλα τα σημάδια και παρ’ όλα αυτά να τα θεωρεί «περαστικό μπουρίνι».
Προφανώς είναι, διότι αλλιώς δεν εξηγείται είδηση που διάβασα, για την εταιρεία των γερμανικών σιδηροδρόμων, η οποία προσπάθησε λέει να πληρώσει bloggers για να γράψουν ευνοϊκά για την ίδια σχόλια! Ως φαίνεται, ο γερμανικός κολοσσός αντιλήφθηκε τα social media ως περαστικό μπουρίνι…

Σελίδες επί σελίδων έχουν γραφτεί για τα social media, την επιρροή τους, το ρόλο που παίζουν στην ενημέρωση και διαμόρφωση της κοινής γνώμης… Και ενώ για τα παραδοσιακά μέσα κανείς Γερμανός -για άλλες εθνικότητες όρκο δεν παίρνω- δεν θα διανοούνταν να κάνει κάτι τέτοιο, να πληρώσει δηλαδή, για να αντιμετωπίσει τους bloggers, γύρισε μερικές δεκαετίες πίσω και ανέσυρε μεθόδους που η πρακτική, η ηθική και οι κανόνες αυτορύθμισης έχουν καταδικάσει ανεπιστρεπτί.

Πρόσφατη μελέτη της ICCO -διεθνής ένωση επαγγελματιών δημοσίων σχέσεων- για τα social media, αποκαλύπτει ότι ακόμη και οι πιο προηγμένες αγορές δεν φαίνεται να έχουν συνειδητοποιήσει την ανάγκη ανάπτυξης και εφαρμογής κανόνων αυτορύθμισης στις πρακτικές της επικοινωνίας και των PR και για το χώρο των social media. Οι Ελβετοί βλέπουν το θέμα… ενδιαφέρον και θα το συζητήσουν το 2010, οι Γερμανοί δεν βλέπουν κάποιο λόγο να το εξετάσουν και οι Βρετανοί αρκούνται σε ένα διπλωματικό «βεβαίως και οι βέλτιστες πρακτικές πρέπει να εφαρμοσθούν και στα online μέσα…».

Περαστικό μπουρίνι… Και τα σκουπίδια θα κυλάνε ασταμάτητα στη θάλασσα… Χαζεύοντας τη βροχή, αναρωτιόμασταν με έναν συνάδελφο μήπως τελικά θα αποκτήσουμε τροπικό κλίμα στην Ελλάδα. «Η Καραϊβική στα Σύβοτα», που λέει κι η διαφήμιση του ΕΟΤ.

Και μάλλον κάπως έτσι χαζεύοντας τη θάλασσα των social media, θα αναρωτιόταν κι ο υπεύθυνος PR των γερμανικών σιδηροδρόμων αν θα τη βγάλει «καθαρή» πληρώνοντας τους bloggers…