Σε συνέντευξή του, αναλύει τους λόγους των υψηλών τιμών

Αυτό δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Delhaize Group και Διευθύνων Σύμβουλος του δικτύου ΝΑ Ευρώπης σε σημερινή συνέντευξή του στην «Ναυτεμπορική». Αναφερόμενος σε θέματα τιμών, τόνισε ότι από το 1980 και μετά, οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες θέλοντας άμεση απόσβεση της επένδυσής τους στην Ελλάδα, πίεζαν τις θυγατρικές τους στη χώρα μας για υψηλότερες τιμές, «στήνοντας υψηλές τιμές και εν συνεχεία χορηγούσαν στο λιανεμπόριο επιστροφές με παροχές».

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να εθίσει την ελληνική παραγωγή να πουλά ακριβά, χωρίς να χρειάζεται να μειώσει τα κόστη παραγωγής για να καταστεί ανταγωνιστική, «αλλά και χωρίς να έχει την ανάγκη εξωστρέφειας». Κλείνοντας το θέμα «τιμές προϊόντων», τόνισε ότι οι εκπτώσεις που χορηγούνταν στα προϊόντα ήταν πολλές και πολύπλοκες, «γι’ αυτό και χάθηκε η δυνατότητα παρακολούθησης του τρόπου διαμόρφωσης των τελικών τιμών». Τέλος, ανέφερε ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος ήταν η πρώτη αλυσίδα super market που ζήτησε από τους προμηθευτές της να της ορίσουν μια τιμή για κάθε προϊόν και για όλο το χρόνο. Η ευρύτερη συνέντευξη του Κ. Μαχαίρα εστιάζει στην πορεία της ελληνικής οικονομίας, στα προβλήματα και τις προοπτικές της.