Μπαίνοντας στην τελική ευθεία για τα Χριστούγεννα, οι απανταχού «διαφημισάκηδες» στρέφουν το βλέμμα τους υποχρεωτικά στη Μ. Βρετανία. Εκεί όπου κάθε χρόνο, τέτοια εποχή, εκτυλίσσονται οι Ολυμπιακοί Αγώνες της χριστουγεννιάτικης διαφήμισης.

Δεν κάνουμε καθόλου πλάκα. Οι μεγαλύτεροι retailers της χώρας, διασταυρώνουν κάθε χρόνο τέτοια εποχή τα διαφημιστικά τους ξίφη, επιδιώκοντας όχι μόνον τις αυξημένες πωλήσεις αλλά και το μεγαλύτερο «θόρυβο». Το κοινό εξάλλου έχει πια εθιστεί και αδημονεί για τα αντίστοιχα λανσαρίσματα. Οι διαφημιστές δουλεύουν πυρετωδώς μήνες πριν και τα αποκαλυπτήρια ενίοτε γίνονται σε λογική red carpet, με events διαστάσεων πρεμιέρας blockbuster.

Στο φετεινό line-up των «πρωταθλητών», φιγουράρουν οι αλυσίδες Marks & Spencer, John Lewis, Waitrose και Harvey Nichols, με υπερ-παραγωγές εκατομμυρίων. Η John Lewis δαπάνησε 7 εκατ. λίρες για την καμπάνια της «Monty the Penguin», η οποία, μαζί με το «Could I be any clearer» της Harvey Nichols, θεωρούνται τα δύο φαβορί στο τελικό σπριντ για τα περισσότερα… views. Γιατί τελικά, ο κριτής της επιτυχίας δεν είναι άλλος από τα social media. Θέλετε αποδείξεις; Ακούστε κι αυτό: Γύρω από τις διαφημίσεις αυτές, παίζονται μεγάλα στοιχήματα για το ποιά θα συγκεντρώσει τα περισσότερα views. Ο γλυκύτατος πιγκουίνος της John Lewis, μέσα σε 24 ώρες από το λανσάρισμά του έφτασε τα 4 εκατ. views στο YouTube. Ισχυρότερος αντίπαλος θεωρείται η Harvey Nichols με το αντισυμβατικό concept και το καυστικό της χιούμορ, ενώ σε απόσταση ακολουθούν Marks & Spencer και Waitorose, με τα στοιχηματικά γραφεία να τους δίνουν πιθανότητες 100-1 για τα περισσότερα views στο Youtube ως το τέλος του χρόνου…

Φρενίτιδα. Για ποιό λόγο όμως; Προφανώς, επειδή τα Χριστούγεννα «πουλάνε». Και επειδή ο ανταγωνισμός ειδικά στο χώρο του retail, κορυφώνεται. Άλλος ένας λόγος όμως είναι ότι, οι διαφημιζόμενοι αυτοί, θεωρούν τις εορταστικές τους καμπάνιες ως ένα ξεχωριστό προϊόν. Ένα προϊόν που, εκτός από το να ενισχύσει τις πωλήσεις τους, πρέπει και να εκπληρώσει την υπόσχεσή του και να κάνει τους βρετανούς να συγκινηθούν, να κλάψουν ή να γελάσουν και κυρίως να «νιώσουν», ότι ίσως δεν έχουν νιώσει όλες τις υπόλοιπες μέρες του χρόνου. Bottom line; Οι άνθρωποι σέβονται το κοινό τους και τα δίνουν όλα για μερικά εκατομμύρια views…

Αξίζει να δείτε τα «Monty the Penguin» της John Lewis, «Could I be any clearer» της Harvey Nichols και «Follow the Fairies» της Marks & Spencer, αν φυσικά ανήκετε κι εσείς στους πορωμένους «διαφημισάκηδες» αυτού του κόσμου…