Πάντως, ακόμη κι αν δεν γίνει βραβείο, αποτελεί σημαντική διάκριση. Στη σκληρή αρένα που λέγεται Cannes Lions Festival, οποιαδήποτε διάκριση αντιστοιχεί σε μια σημαντική νίκη. Επίσης, κανείς δεν ξέρει αν τώρα που εσείς διαβάζετε αυτές τις γραμμές, δεν βγήκαν shortisted ή και awarded και άλλα ελληνικά έργα, σε άλλες κατηγορίες. Το ευχόμαστε ολόψυχα.

Η τελευταία φορά που η Ελληνική διαφημιστική κοινότητα πανηγύρισε διάκριση στο Φεστιβάλ των Καννών, ήταν το 2004, όταν η Fortune έλαβε χάλκινο λέοντα σε αναγνώριση δουλειάς της για το Υπουργείο Μεταφορών. Η ταινία λεγόταν «Sideboard» και είχε διαγωνισθεί στην κατηγορία των κοινωνικών μηνυμάτων. Πριν απ’ αυτό, η ελληνική διαφημιστική τροπαιοθήκη έχει να επιδείξει δύο βραβεία και κάποια shortlists, made in Cannes.

Την αρχή είχε κάνει το 1992 η Adel Saatchi & Saatchi, κερδίζοντας Χρυσό Λέοντα στην κατηγορία Press & Poster για την καμπάνια «Κρεατομηχανή», του Silk Cut. Το βραβείο αυτό είναι μέχρι σήμερα και το μοναδικό χρυσό λιοντάρι της ελληνικής διαφήμισης. (Ελπίζουμε το φετινό Φεστιβάλ να…αλλάξει αυτή την πρωτιά). Ακολούθησε το 1998 η Alector, με ένα χάλκινο στα Films για έργο της που αφορούσε στα σοκολατίνια Mad της Γιώτης. Ήταν και η πρώτη φορά που ελληνική διαφήμιση βραβευόταν στην κατηγορία Films στις Κάννες.

Την τετραετία που ακολούθησε, σχεδόν κάθε χρόνο υπήρχε και κάποια διάκριση για την Ελλάδα, κυρίως σε επίπεδο shortlist.
Το 2001 η BGM μπήκε στο shortlist των Media με το έργο της «Μια μάρκα λανσάρει ένα νέο διαφημιστικό μέσο» των Doritos, στην κατηγορία Best Use of Mixed Media. Το 2002, η Euro RSCG Athens είδε να γίνεται shortlisted στην κατηγορία Press & Outdoor το έργο της «Absolute Breeze» για την Absolut. Την επόμενη χρονιά, 2003, η BGM/The Mediacorp έφερε και πάλι τα media στο προσκήνιο, με έργο της για την Sony το οποίο μπήκε στην shortlist. Το έργο διακρίθηκε στην κατηγορία Best Use of Television και αφορούσε στον τρόπο με τον οποίο η BGM/The Mediacorp αξιοποίησε το Filmnet και τα blockbusters του καναλιού, για να προβάλει την
Sony Wega Theatre.

Το 2004 η Fortune σήκωσε το 3ο –και τελευταίο έκτοτε- ελληνικό βραβείο στο Φεστιβάλ (χάλκινο στα Films) και την ίδια χρονιά, η Cream μπήκε στην shortlist των media, με έργο της για τις Τεχνικές Εκδόσεις…Ας ελπίσουμε ότι, αν του χρόνου πραγματοποιήσουμε εκ νέου την επισκόπηση των ελληνικών βραβεύσεων στις Κάννες, θα χρειαστούμε περισσότερες γραμμές, κάνοντας το άλμα από το 2004, σε ένα 2012 που θα γράψει ιστορία…