Τις κινήσεις-κλειδιά που υλοποίησε η Ira Media για να στηρίξει την αγορά και τους πελάτες της, από την αρχή ακόμα της πανδημίας, μοιράζεται με το DF ο Χάρης Λαούδης, Διευθύνων Σύμβουλος του γνωστού media agency. 

 

DF: Στην πρωτόγνωρη κατάσταση που διανύσαμε τους προηγούμενους μήνες, σε ποιες κινήσεις προβήκατε ώστε να θωρακίσετε τόσο την εταιρεία σας όσο και τους πελάτες σας;

 

Χάρης Λαούδης: Κινηθήκαμε άμεσα και ουσιαστικά, στηρίζοντας έμπρακτα τους βασικούς πυλώνες της αγοράς, τους πελάτες μας, αναδεικνύοντας τον συμβουλευτικό μας ρόλο, εν συνεχεία τους θεσμικούς παράγοντες της αγοράς παρέχοντας υπηρεσίες και χρηματοδοτώντας την προβολή τους και τέλος τους άμεσους συνεργάτες μας, τα media, με στοχευμένες ενέργειες ανάδειξης της δυναμικής τους. 

 

Ο συμβουλευτικός ρόλος προς τους πελάτες σε τι εδραζόταν;

 

ΧΛ: Στη διαρκή παροχή στοιχείων και insights, καθώς διαβλέψαμε έγκαιρα την κρίση της πανδημίας και από τα μέσα Φεβρουαρίου το τμήμα Research & Insights εκπόνησε την πρώτη μελέτη στην αγορά με τίτλο «Coronavirus Effect on Business», αντλώντας κυρίως στοιχεία από Ιταλία και Ασία σε συνεργασία με το δίκτυο που αντιπροσωπεύουμε, την Max Media International. Η συγκεκριμένη μελέτη ανέδειξε ξεκάθαρα την κρίση που ερχόταν (πριν αυτή προβληθεί από τα ελληνικά ΜΜΕ!), οδηγώντας μάρκες-πελάτες μας από τα FMCG και Super Market στην έγκαιρη προετοιμασία σε επίπεδο stock και resources.

Η μελέτη πήρε και δημοσιότητα από έντυπα ευρείας κυκλοφορίας (π.χ. Πρώτο Θέμα) αφού ενημέρωνε με στοιχεία την αγορά γύρω από την επερχόμενη τότε κρίση. Πριν τη δυσάρεστη εμπειρία του lockdown, ολοκληρώσαμε το δεύτερο μέρος της μελέτης «Coronavirus Effect on Business Νο2», με καταγραφή των αποτελεσμάτων στις διάφορες κατηγορίες της αγοράς, τις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες και το νέο τοπίο στην κατανάλωση μέσων.

Η μελέτη είχε και πρακτική αξία για τον κάθε πελάτη μας αφού η ανάλυση των πολλαπλών στοιχείων και η συνεργασία με διακεκριμένους επιστημονικούς συνεργάτες μας οδήγησε στην πρόβλεψη (τον μήνα Μάρτιο) του μεγέθους της κρίσης και των επόμενων σταθμών που ακολουθούσαν. Η εν λόγω μελέτη αξιοποιήθηκε τόσο από πελάτες μας για τον σχεδιασμό της στρατηγικής τους όσο και από διακεκριμένους επαγγελματίες ως οδηγός για την περιγραφή της κατάστασης και το πλάνο της επόμενης ημέρας. Ήταν (και είναι) απαραίτητη η συνέχεια. 

 

Είδαμε και ορισμένες ενέργειές σας με θεσμικούς παίκτες…

 

ΧΛ: Σωστά. Επιλέξαμε να στηρίξουμε έμπρακτα τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών και τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) με διαφημιστικές καμπάνιες ενημέρωσης του κοινού σε τηλεόραση και ραδιόφωνο. Ως αμιγώς ελληνικό Media Agency αποφασίσαμε να σταθούμε ενεργά αρωγοί σε δύο κρίσιμους κλάδους όπως είναι το retail στις δύο εκφάνσεις του (physical & digital commerce). Στον GRECA αναλάβαμε την υποστήριξη του ελληνικού e-commerce στην μεγαλύτερη ίσως δοκιμασία της ιστορίας του, προσφέροντας media planning και στηρίζοντας με ίδιες δαπάνες την τηλεοπτική καμπάνια με τίτλο «Μένουμε Σπίτι και οι Άνθρωποι του e-commerce δίπλα μας».

Όσον αφορά τον Εμπορικό Σύλλογο ανταποκριθήκαμε άμεσα στο κάλεσμα για ενίσχυση της καταναλωτικής διάθεσης του κοινού και προώθησης της ασφάλειας και των μέτρων προστασίας που έλαβαν τα εμπορικά καταστήματα μετά το lockdown, οργανώνοντας όλη τη διαφημιστική εκστρατεία, από το δημιουργικό και την παραγωγή μέχρι το τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό πλάνο, σε συνεργασία με την εταιρεία του ομίλου μας, The Ad Store, την εταιρεία παραγωγής Artechnico και τον μουσικοσυνθέτη Γιώργο Θεοφάνους, καθώς και όλα τα πανελλαδικά τηλεοπτικά κανάλια και τους ραδιοφωνικούς σταθμούς που απευθυνθήκαμε. Ήταν η στιγμή που ο κομβικός ρόλος του media agency ως ενδιάμεσου της αλυσίδας ανέδειξε την αξία του και είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι γι’ αυτό.

 

Στο κομμάτι των media, όπου η δοκιμασία παραμένει μείζων;

 

ΧΛ: Όταν την άνοιξη η αγορά μας μετρούσε απώλειες σε διψήφια ποσοστά, εμείς αμέσως αναζητήσαμε τις ευκαιρίες για τους διαφημιζόμενους. Αναλύσαμε την τηλεοπτική αγορά και αναδείξαμε μέσα από τα νούμερα ότι η κρίση σηματοδοτεί τη «Στιγμή της Τηλεόρασης», καλώντας τους διαφημιζόμενους να αξιοποιήσουν τις νέες ισχυρότερες δυνατότητες του μέσου την περίοδο του lockdown.

Παράλληλα δημοσιεύσαμε καινούργια μελέτη με τίτλο «How to protect your Brand», στην οποία αναλύσαμε το ελληνικό και διεθνές διαφημιστικό περιβάλλον και προβάλαμε τα οφέλη που προκύπτουν για τις μάρκες που διαφημίζονται σε περίοδο κρίσης. Η μελέτη, που βασίστηκε και σε έρευνα καταναλωτή, υπογράμμισε τις δυνατότητες που είχαν «οι διαφημιζόμενοι του κορωνοϊού» και προέτρεπε τις μάρκες στην Ελλάδα να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες.

 

Ποια θα μπορούσε να είναι μία πρώτη αποτίμηση αυτής της περιόδου για την εταιρεία σας;

 

ΧΛ: Κινηθήκαμε αποφασιστικά, με αισιοδοξία και αίσθημα αλληλεγγύης. Πιστεύω πως λειτουργήσαμε πραγματικά ως meaningful partner, όχι μόνο για τους πελάτες μας αλλά και για την αγορά και τα media, προσφέροντας περισσότερη γνώση, προβολή και υποστήριξη. Βεβαίως η κρίση του κορωνοϊού δεν είναι παρελθόν, είναι παρόν και δυστυχώς έχει και μέλλον. Εμείς θα συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση, λόγου χάρη με τη νέα μελέτη «The New Normal: Short & Longterm Effects» που θα δημοσιεύσουμε σύντομα. Συνεχίζουμε και προχωρούμε.