Οι νέες ψηφιακές τάσεις στο λιανεμπόριο, η νέα digital πραγματικότητα, η αυξανόμενη χρήση των applications, καθώς και το κρίσιμο ζήτημα της βελτίωσης της εμπειρίας των καταναλωτών στα καταστήματα, στη σκιά της υγειονομικής κρίσης που προκάλεσε η πανδημία του Covid-19, βρέθηκαν στο επίκεντρο του In-store Marketing Conference 2020.

Οι νέες ψηφιακές τάσεις στο λιανεμπόριο, η νέα digital πραγματικότητα, η αυξανόμενη χρήση των applications, καθώς και το κρίσιμο ζήτημα της βελτίωσης της εμπειρίας των καταναλωτών στα καταστήματα, στη σκιά της υγειονομικής κρίσης που προκάλεσε η πανδημία του Covid-19, βρέθηκαν στο επίκεντρο του In-store Marketing Conference 2020.

Για όσους θεωρούν ότι η σημασία του in-store marketing βαίνει μειούμενη στη συζήτηση για την εμπειρία του καταναλωτή και τους δεσμούς του με τα brands, σε μια εποχή, όπου σχεδόν κάθε ενέργεια και οικονομική δραστηριότητα, μεταφέρονται στον ψηφιακό κόσμο, ελέω και Covid-19, το 3ο In-store Marketing Conference, που διοργανώνεται από το Marketing Week της BOUSSIAS, έρχεται να αποδείξει το αντίθετο.

Και αυτό, διότι, παρά το γεγονός ότι η αγοραστική συμπεριφορά και το αγοραστικό περιβάλλον έχουν αλλάξει από τις αρχές του 2020, τα κανάλια, όπου οι retailers μπορούν να συναντήσουν shoppers και καταναλωτές, αυξήθηκαν. Παράλληλα, το πού, πότε και πώς επιλέγουν οι καταναλωτές να πραγματοποιήσουν αγορές υπό το πρίσμα της νέας ψηφιακής πραγματικότητας, δίνει στο λιανεμπορικό κατάστημα και στα brands απεριόριστες δυνατότητες προώθησης των πωλήσεων και δημιουργίας εμπειριών στους πελάτες. Χορηγοί του συνεδρίου ήταν η Convert Group και η MSPS, Χορηγοί επικοινωνίας οι Naftemporiki.gr, Euro2Day.gr και Hellenic Media Group, ενώ την επιμέλεια του livestreaming είχε η Coneq Hellas. Το συνέδριο συντόνισε ο δημοσιογράφος Παναγιώτης Μαρκέτος.

TO RETAIL ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ DISRUPTION
Το συνέδριο «άνοιξε» ο Mike Anthony με την ιδιότητα του Consumer, Shopper, Retail Expert και CEO, Engage. Μετά από μια αναδρομή στη ιστορία του retail, από το one-stop-shop στην εποχή του Covid-19, μίλησε για την κυριαρχία των specialists τόσο online, όσο και offline, την ανάπτυξη niche προϊόντων, η ζήτηση των οποίων επιταχύνθηκε μετά τον Cοvid-19, καθώς και για το e-commerce.

Αναφέρθηκε στον νέο ρόλο που υιοθετούν social media, όπως το Facebook και το Instagram, ως νέα shopping places, καθώς και στην επέκταση τεχνολογικών κολοσσών, όπως το Amazon και το Alibaba, και στο offline shopping και τόνισε ότι ο καταναλωτής δεν θα χρησιμοποιήσει ποτέ μόνο το e-commerce ή το offline κανάλι για τις αγορές του, αλλά και τα δύο ανάλογα με τις ανάγκες του. Παρατήρησε ότι «νικητές» από το νέο disruptive περιβάλλον θα βγουν brands και retailers που γνωρίζουν το consumption και το shopper value που ζητούν τα κοινά-στόχοι τους, ενώ συμβούλευσε τις εταιρείες να επιλέγουν προσεκτικά το κοινό που θα τους φέρει ανάπτυξη και τον τρόπο που θα το προσεγγίσουν.

RETAILTAINMENT, PHYGITAL KAI REAL-TIME MARKETING
Την εμπειρία που θέλησε να περάσει η εταιρεία στο retail περιβάλλον του καφέ Jacobs, μέσω τηςμαγείας του καφέ και του Barista Academy, το οποίο έχτισαν φέτος, περιέγραψε η ΡοδούλαΤρακαδά, Sales & Shopper Marketing Manager, National Accounts Retail & E-commerce, Jacobs Douwe Egberts, Greece. Περιέγραψε τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνήθηκαν οι μάρκες, μέσω του Barista Coffee Academy και των signature beverages, in-store και online μέσα από κάθε διαθέσιμο κανάλι, καθώς και στα καταστήματα με QR codes.

Στοχεύοντας δε στο retailtainment, σκέφτηκαν να αξιοποιήσουν τις νέες συνήθειες που δημιουργήθηκαν, όπως η τάση για συνταγές, beverages και απολαύσεις μέσα στο σπίτι. Το πρώτο στην Ευρώπη flagship Future Ready Store της Vodafone στο The Mall Athens, που συνδυάζει το physical με το digital, παρουσίασε ο Άρης Γεωργόπουλος, Consumer Commercial Director, Vodafone Greece, το οποίο αφενός παρέχει τις νέες συσκευές, gadgets και τάσεις στην επικοινωνία για πιο προσωποποιημένη εμπειρία και, αφετέρου, επιτρέπει στον καταναλωτή να το επισκεφτεί και virtually από την άνεση του σπιτιού του.

Το παράδειγμά του για την εφαρμογή του real-time marketing στα καταστήματα brick-and-mortar περιέγραψε ο Ionut Vlad, Διευθύνων Σύμβουλος και Founder, Tokinomo, ενός in-store marketing robot, κατάλληλου για προωθητικές ενέργειες, που επιτρέπει στον πελάτη να αλληλεπιδράσει με το προϊόν που προωθείται. Όσο για τον Παναγιώτη Αδαμαντιάδη, Retail Commercial Director, Alfa Pastry, επικεντρώθηκε στον καταναλωτή σε σχέση με τις νέες συνθήκες και παρατήρησε ότι, αν και οι συνήθειές του αλλάζουν, το impact δεν θα είναι τόσο μεγάλο για τις επιχειρήσεις, εάν καταφέρουν να προσαρμοστούν και οι ίδιες.

ΑΝΑΓΚΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ο κλάδος της υγείας δεν έμεινε ανεπηρέαστος από την πανδημία, παρά το γεγονός ότι τα φαρμακεία παρέμειναν και παραμένουν ανοικτά και στο δεύτερο lockdown. Ο Peter Pogačar, Shopper & Customer Marketing Manager, Beiersdorf, πρότεινε ως «αντίδοτο» την επανεκτίμηση του σχεδίου των επιχειρήσεων με γνώμονα την ασφάλεια, το visibility τους στα κατάλληλα κανάλια, καθώς και την προσαρμογή στις νέες συνθήκες με παροχή ασφαλούς αγοραστικής εμπειρίας, ενίσχυση του online shopping και μείωση της φυσικής επαφής.

Τη στρατηγική που ακολουθείται για το brand Solgar στα φυσικά και e-φαρμακεία, ανέπτυξε η Ηρώ Κουμάκη, Εμπορική Διευθύντρια, Isoplus, παρουσιάζοντας τις δράσεις της εταιρείας στο φυσικό και ψηφιακό ράφι. Ενδιαφέροντα στοιχεία για τον τομέα της υγείας παρουσίασε ο Θανάσης Μιχανετζής, Head of Trade & Shopper Marketing and Business Intelligence, Sanofi. Αναφέρθηκε στις διεθνείς mega τάσεις και στα πέντε consumer health trends που ορίζουν την καταναλωτική συμπεριφορά, μεταξύ των οποίων το i-Health, η διαχείριση των υψηλών επιπέδων ενέργειας και της ψυχικής υγείας, η προσοχή του ανοσοποιητικού και η αυτοβελτίωση.

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ PACKAGING ΚΑΙ CUSTOMER EXPERIENCE
Το θέμα του connected packaging συζητήθηκε στο πλαίσιο panel, όπου συμμετείχαν οι Mike Anthony, Hamish Clarke, Founder, Klynk Ventures, και Mark Hewitt, Connected Pack Specialist, Klynk Ventures. Ο Hamish Clarke, σημείωσε ότι η μεγαλύτερη πρόκληση για τις CPG εταιρείες είναι η επικοινωνία με τους shoppers, μέσα και έξω από το φυσικό κατάστημα, και πρόσθεσε ότι τώρα είναι η ευκαιρία για το shopper marketing να γίνει πιο interactive με τον καταναλωτή. Στην αξία και την ευελιξία του συνδεδεμένου packaging αναφέρθηκε o Mark Hewitt, καθώς από αυτό οι εταιρείες αντλούν data για το brand engagement, ενώ μπορούν να το χρησιμοποιήσουν στο supply chain και στο stock optimization.

Όσο για την προστιθέμενη αξία που προσφέρει, οφείλεται στην παροχή data για τις αγοραστικές συνήθειες του κοινού και insights που για ό,τι το ωθεί να προχωρήσει σε νέα αγορά. Αναφέρθηκε και σε άλλους τρόπους επίδρασης στον καταναλωτή, πέραν του packaging και του design, όπως η «διάγνωση» της συχνότητας και του τύπου αλληλεπίδρασης, του περιεχομένου της και το personalization. Το customer experience τόσο στο φυσικό, όσο και στο ψηφιακό ράφι e-φαρμακείων και e-super markets, ανέλυσε η Ιωάννα Μπελτάου, Business Development Manager, Convert Group, και τόνισε ότι «κλειδί» για την επιτυχία είναι η συνεργασία των brands με τους λιανεμπόρους.

Το retail, από την πλευρά του super market, προσέγγισε η Νικολέττα Πατσού, Channel & Category Development Manager Home & Hygiene, Ελαΐς-Unilever Hellas SA, αναφέροντας ότι απαιτούνται γερές βάσεις και στα δύο κανάλια με έμφαση στο digital. Στάθηκε δε στον ρόλο του digital και στη διείσδυσή του σε όλες τις πλευρές της καθημερινότητας, καταλήγοντας στη διαπίστωση ότι, έως το 2040, το 95% των αγορών θα πραγματοποιούνται μέσω e-commerce.

ΤΟ OMNICHANNEL ΚΑΙ Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΩΝ ΑΓΚΥΛΩΣΕΩΝ
Ο κλάδος του retail βιώνει ταχύτατες αλλαγές που εμποδίζουν τις επιχειρήσεις να επηρεάσουν τη συμπεριφορά του κοινού τους στην κατεύθυνση της αγοράς και, άρα, την πορεία τους προς την επιτυχία, σημείωσε ο Patrick Fitzmaurice, CEO, Caterpillar Farm, Inc., Change Cultivator και Strategic Facilitator. Πρόσθεσε ότι οι καταναλωτές έχουν ανάγκη τη σύνδεση μέσω του digital και αναφέρθηκε στους παράγοντες που επιταχύνουν το convergence, όπως το 5G, το mobile, το store & display, αλλά και ο ίδιος ο Covid-19. Στη σημασία της απόλυτης λειτουργικότητας του shopper marketing αναφέρθηκε η Olga Yurovski, Founder & CEO, Shopperations.

Χαρακτήρισε απαραίτητο να ψηφιοποιηθούν άμεσα τα operations, ώστε να αυξηθεί η απόδοση του shopper marketing, καθώς και να αξιοποιηθεί η νέα γενιά στελεχών, κυρίως οι millennials. Οι καταναλωτές εξελίσσονται γρήγορα σε omnishoppers, επιλέγοντας πολλαπλά κανάλια για τις αγορές τους, ενώ η πρόκληση για τις επιχειρήσεις είναι να τους κατευθύνουν, όχι στην επιλογή του digital έναντι του physical, αλλά στην εναλλαγή των δύο, παρατήρησαν οι Κατερίνα Φιλιππίδου και Αρετή Λευθεριώτου, MSPS. Επίσης, αναφέρθηκαν στις λύσεις που έχουν αναπτύξει για τις εταιρείες-πελάτες τους, όπως το e-promoter, το Tokinomo, το discovery commerce και το interactive touch.

ΟΙ AR ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΚΑΙ Ο «ΑΓΝΩΣΤΟΣ Χ» ΣΤΗΝ ΕΞΙΣΩΣΗ ΤΟΥ RETAIL
Στον ρόλο του καταναλωτή ως ανθρώπου και στον τρόπο με τον οποίο αγοράζει, βάσει θετικών συναισθημάτων, στάθηκε ο Carlos Alfonzo Sotillo, Partner Director, TMC Consultores. Παρουσίασε την αγοραστική πράξη ως μια εξίσωση από την οποία δεν λείπει ο παράγοντας συναίσθημα. Σημείωσε ότι η ερμηνεία των εταιρειών για τις ανάγκες του κοινού τους, είναι αυτό που οδηγεί τις αποφάσεις τους. Παρότρυνε δε τους retailers να εκπλήσσουν ευχάριστα το κοινό, να υπερβαίνουν τα στεγανά των visuals και του παραδοσιακού merchandizing και να τολμούν.

Τη phygital εμπειρία του Schweppes Digital World περιέγραψε η Αρετή Τσώρου, Marketing Manager, Coca Cola Hellenic Bottling Company. Μίλησε τόσο για την digital πλατφόρμα του με στόχο να φέρει το out-of-home socializing στο σπίτι, μέσω προσωποποιημένων εμπειριών και αισθήσεων, όσο και για τα benefits του, όπως διάδραση με mixologist, online αγορές με εκπτωτικά κουπόνια, καθώς και πρόγραμμα loyalty, όπου οι ανταμοιβές μεταφράζονται σε εμπειρίες.

Τέλος, η Oskana Sokolovsky, Co-Founder, CEO & Chairman of the Board, Roar Augmented Reality, αναφέρθηκε στα dos και donts στη διαδικασία σχεδιασμού και υλοποίησης εξειδικευμένων στρατηγικών AR στο λιανεμπόριο, μεταξύ των οποίων η χρήση κοστοβόρων, χρονοβόρων και non-scalable στρατηγικών, χωρίς μετρήσιμα αποτελέσματα, η απουσία call-to-action καμπανιών και το funding.

ΙΤ ΤΑΚΕS… 5 TO SUCCEED

  1. Συνένωση του marketing με το commerce
  2. Whole person experiences
  3. End-to-end στρατηγικές
  4. Ευελιξία
  5. Νέες δεξιότητες και νέες συμπεριφορές

Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΣΤΟΥΣ 7 ΜΗΝΕΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

  • Το 70% θεωρούσαν ότι θα έχουμε επανέλθει στην κανονικότητα έως τον Σεπτέμβριο 2020.
  • Το 56% πιστεύουν ότι θα έχουμε επανέλθει στην κανονικότητα μετά τα μέσα του 2021.
  • Το 60,6% δηλώνουν ότι στην καθημερινότητά τους συναντιούνται και συνομιλούν με λιγότερους ανθρώπους.
  • Το 54,3% ψωνίζουν σπανιότερα σε εμπορικά καταστήματα.
  • Το 50,5% όσων εργάζονται δηλώνουν ότι έχει αλλάξει ο τρόπος δουλειάς τους.
  • Ένας στους πέντε νιώθουν λιγότερο παραγωγικοί στη δουλειά τους.
  • Το 45,5% αναφέρουν ότι οι σχέσεις τους με φίλους και γνωστούς τους έχουν αλλάξει.

(Πηγή: Dianeosis)