Τα mega brands που βλέπουμε γύρω μας αυτό ακριβώς πετυχαίνουν, να τηρούν μακροχρόνια τις υποσχέσεις τους χτίζοντας σχέσεις εμπιστοσύνης. Για την Nike ή την Adidas η υπόσχεση ήταν πάντα ότι σε βοηθούν να τα καταφέρεις στα σπορ– «just do it» λέει η μία, «impossible is nothing» λέει η άλλη. Και όσο το κάνουν πράξη μέσα από την συνεχή εξέλιξη των προϊόντων τους, τα δυο brands δυναμώνουν. Αντίθετα, πριν περισσότερο από μια δεκαετία, όταν βασικός ανταγωνιστής της Nike στην αμερικανική αγορά δεν ήταν η Adidas, αλλά η Reebok και η LA Gear, η εταιρεία είχε μπει στον πειρασμό να λοξοκοιτά προς τη μόδα. Έτσι έχασε τμήμα της εμπιστοσύνης και άφησε χώρο για την αναβίωση της Adidas. Η Apple, έκανε πάντα τα πράγματα διαφορετικά, σκεφτόταν καινοτόμα– «think differently» μας έλεγε, και τόσο τα προϊόντα της όσο και ο ιδρυτής της ήταν οι καλύτερες προσωποποιήσεις του motto της. Οι συνεχείς καινοτομίες έχτισαν μια ισχυρή σχέση εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές με αποτέλεσμα αυτοί να είναι επιεικείς ακόμα και μετά από ένα ολόκληρο έτος χωρίς κάποιο breakthrough innovation. Η Sony, συμφωνα με το mission statement της, εδώ και σχεδόν 70 χρόνια υπάρχει για να παίρνει ικανοποίηση δημιουργώντας, προάγοντας και εφαρμόζοντας τη τεχνολογία για το καλό των ανθρώπων. Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που η Sony δημιούργησε κάτι πραγματικά καινοτόμο, οπότε το «go create» έχει μικρότερη αληθοφάνεια, η εμπιστοσύνη μειώνεται και η μετοχή της καταβαραθρώνεται. Αυτά δεν ισχύουν μόνο για εμπορικά brands. Οι Η.Π.Α. ήταν πάντα η Γη της Ελευθερίας. Σχεδόν κάθε ομιλία Αμερικανού προέδρου έχει σχετικές αναφορές. Η εικόνα του John Lennon χτίστηκε με συνέπεια γύρω από το «imagine» και οι Rolling Stones δεν έχουν σταματήσει να μας «βγάζουν τη γλώσσα» από το 1962 που ξεκίνησαν. Κάθε ισχυρό brand χτίζει με συνέπεια τις σχέσεις εμπιστοσύνης και μέσω αυτών, τεράστια ισχύ και αξία. Κάποια από τα καλύτερα μυαλά του κόσμου είναι πίσω από τα ισχυρότερα brands και εργάζονται σκληρά για να διατηρήσουν και να ενδυναμώσουν αυτές τις σχέσεις. Σε επόμενο άρθρο μου λοιπόν θα αναφερθώ σε τρόπους που αυτή η ισχύς θα μπορούσε να αξιοποιηθεί πέρα από την εμπορική επιτυχία και για την κοινωνική βελτίωση.