Πώς όμως ξεκίνησαν όλα αυτά; Πόσο ξαφνικά ήρθαν οι διακρίσεις και τι σηματοδοτούν αυτές για την πορεία της Businesslike; Τι background «κρύβεται» πίσω από αυτή, το οποίο την οδήγησε στις διακρίσεις; Ο Ηλίας Χρυσικός, Γενικός Διευθυντής, αλλά και η Άρτεμις Ασούτη, Client Service Director της εταιρείας, ανέλαβαν να δώσουν τις απαντήσεις.

Μarketing Week: Η βράβευση της εταιρείας σας στα European Βusiness Awards και μάλιστα ως μοναδική ελληνική εταιρεία διαφήμισης αποτελεί κομβικό σημείο στην ιστορία της Businesslike. Πόσο ξαφνικά ήρθε η διάκριση αυτή;
Hλίας Χρυσικός:
Η ανάδειξη της Businesslike ως «National Champion» στον διεθνούς φήμης και κύρους θεσμό των European Business Awards 2013/14, στον τομέα Customer Focus, αποτελεί σταθμό στην ιστορία της εταιρείας, μετά από 9 χρόνια επιτυχημένης πορείας στην ελληνική αγορά. Σημειώστε ότι στο φετινό διαγωνισμό έλαβαν μέρος περισσότερες από 17.000 επιχειρήσεις και οργανισμοί από ολόκληρη την Ευρώπη. Από τις 50 συνολικά εταιρείες που επιλέχθηκαν από τη χώρα μας ως «National Champion», είμαστε η μόνη διαφημιστική εταιρεία που τελικά κέρδισε αυτή τη διάκριση, ενώ δεν ήμασταν και η μοναδική που συμμετείχε.

Σίγουρα δεν ήταν κάτι που είχαμε σχεδιάσει, αφού το ποιες εταιρείες ενθαρρύνονται να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό είναι έργο της RSM Greece, μέλος του διεθνούς δικτύου ελεγκτών και συμβούλων RSM International και κύριου χορηγού των βραβείων, η οποία πραγματοποιεί έρευνα για να εντοπίσει τις ελληνικές και κυπριακές εταιρείες που εφαρμόζουν καινοτόμες επιχειρηματικές πρακτικές και επιτυγχάνουν σημαντικά αποτελέσματα στον τομέα τους. Με την ευκαιρία, τους ευχαριστούμε πολύ για την εξαιρετική τιμή που μας έκαναν. Σε κάθε περίπτωση, αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για τον κλάδο της Επικοινωνίας, αλλά και για τη χώρα μας γενικότερα, όταν ένας τέτοιου κύρους πανευρωπαϊκός θεσμός βραβεύει την ελληνική επιχειρηματικότητα, ειδικά αυτή την πολύ δύσκολη εποχή.

Για εμάς αποτελεί σαφέστατη αναγνώριση και δικαίωση των διαρκών προσπαθειών μας να παρέχουμε όλα αυτά τα χρόνια, πολύ υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους πελάτες μας, με καινοτόμες επικοινωνιακές ενέργειες και μετρήσιμα αποτελέσματα και να τους βοηθάμε να πετυχαίνουν τους στόχους τους. Και πάνω απ’ όλα, ευχαριστούμε τους πελάτες μας γιατι δουλεύοντας μαζί τους, σαν ομάδα, πετύχαμε αυτές τις διακρίσεις.

Το γεγονός ότι δεν πρόκειται για έναν «απλό» θεσμό, αλλά για θεσμό πανευρωπαϊκά καταξιωμένο, υποθέτω θα πολλαπλασιάζει το βάρος της διάκρισης…
Ασφαλώς. Τα European Business Awards είναι ένας ανεξάρτητος οργανισμός που ιδρύθηκε το 2007 από τον Andrian Tripp και πρωταρχικός του στόχος είναι να στηρίξει την ανάπτυξη μιας ισχυρότερης και πιο επιτυχημένης επιχειρηματικής κοινότητας πανευρωπαϊκά, ενώ αποτελούν τα τελευταία 7 χρόνια την κορυφαία επιχειρηματική πλατφόρμα σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ο θεσμός είναι αφιερωμένος στην προβολή και πρόοδο των εταιρειών που διαπρέπουν στο συνδυασμό καινοτομίας με επιτυχή εμπορικά αποτελέσματα, ενώ παράλληλα λειτουργούν θετικά και με υπευθυνότητα στο κοινωνικό περιβάλλον που δραστηριοποιούνται.

Το 2012 οι συμμετέχοντες οργανισμοί και επιχειρήσεις αντιπροσώπευαν ένα συνδυασμένο κύκλο εργασιών άνω του 1 τρισεκατομμυρίου ευρώ (8,23% του ΑΕΠ της ΕΕ) και απασχολούσαν περισσότερα από 2,7 εκατομμύρια άτομα σε όλη την Ευρώπη. Τα European Business Awards εξυπηρετούν τρεις σκοπούς. Πρώτα από όλα, παρέχουν στην επιχειρηματική κοινότητα χαρακτηριστικά παραδείγματα επιτυχίας, τα οποία μπορεί κανείς να μελετήσει. Κατά δεύτερον, παρέχουν case studies και περιεχόμενο για εκμάθηση από τους εξαίρετους οργανισμούς που συμμετέχουν.

Τέλος, γιορτάζουν και προσυπογράφουν την επιτυχία σε ατομικό και εταιρικό επίπεδο. Λόγω της ποιότητας των εταιρειών που συμμετείχαν, αλλά και της αυστηρότητας της κριτικής διαδικασίας, όσοι έχουν επιλεγεί να εκπροσωπήσουν τη χώρα τους ως «National Champion» θεωρούνται εξαιρετικές ευρωπαϊκές επιχειρήσεις.


Ποια ήταν τα κριτήρια βράβευσης της εταιρείας;
Η κριτική επιτροπή έκρινε για τη Businesslike ως κορυφαία τα επίπεδα της εξυπηρέτησης των πελατών, της καινοτομίας που συνδυάζεται με σημαντική εμπορική επιτυχία, της οικονομικής βιωσιμότητας και της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που έχει επιδείξει, ιδιαίτερα την περίοδο της κρίσης. Η Businesslike τα τελευταία 4 χρόνια έχει επικοινωνήσει και εμπλέξει με τα brands των πελατών της πάνω από 1.500.000 καταναλωτές σε ολόκληρη την Ελλάδα, χρησιμοποιώντας προηγμένη τεχνολογία από διεθνείς συνεργάτες για απολύτως αξιόπιστα και μετρήσιμα αποτελέσματα.

Παράλληλα, έχει δημιουργήσει και αναπτύξει ιδιαίτερα καινοτόμους μηχανισμούς προώθησης πωλήσεων, innovative merchandising services στο Retail Marketing, υπηρεσίες Local Information Management (LIM) και Local Area Marketing (LAM) με χρήση τεχνολογίας αιχμής, που αποδεδειγμένα αυξάνουν την αποτελεσματικότητα των προωθητικών ενεργειών και, τελικά, τις πωλήσεις. Αξίζει να αναφέρουμε εδώ ορισμένα από τα μέλη της κριτικής επιτροπής που απαρτίζεται από κορυφαία ονόματα της πολιτικής και επιχειρηματικής ζωής στην Ευρώπη, όπως ο Yves Leterme, πρώην πρωθυπουργός του Βελγίου, ο Karel de Gucht, European Commissioner for Trade, ο Gilbert Ghostine, Managing Director, Diageo Continental Europe κ.α.

Σε περιόδους κρίσης είναι σύνηθες η επιχειρηματικότητα να φθίνει, όπως και η ποιότητα των υπηρεσιών, εν μέσω γενικών περικοπών. Η Businesslike ωστόσο βραβεύθηκε ακριβώς σε μια τέτοια περίοδο, κάτι που προφανώς κάτι σημαίνει…
H Businesslike από την πρώτη μέρα λειτουργίας της είχε ένα σκοπό: να βοηθά τους πελάτες της να πετυχαίνουν τους στόχους τους, με καινοτόμες ενέργειες και μετρήσιμα αποτελέσματα. Δεν σταματήσαμε να επενδύουμε σε ανθρώπινο δυναμικό, τεχνολογία αιχμής και καινοτομία, στοιχεία που εκτιμούμε ότι θα φέρουν σημαντική εμπορική επιτυχία στους πελάτες μας. Παρέχουμε πάντα σε αυτούς το ταλέντο μας, την αναμφισβήτητα μεγάλη εμπειρία μας, τη φαντασία, τη δημιουργικότητα, την άψογη εκτέλεση και, πάνω από όλα, το πάθος μας, για να είμαστε αποτελεσματικοί για τους ίδιους.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, είμαστε περήφανοι για τους ανθρώπους μας και τους συνεργάτες μας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, γιατί μας βοηθούν να είμαστε καινοτόμοι, ανταγωνιστικοί και παραγωγικοί για τους πελάτες μας, πολύ δε περισσότερο στις σημερινές συνθήκες. Στην περίοδο της κρίσης που μαστίζει τη χώρα μας, οι επιχειρήσεις προσπαθούν να επιβιώσουν και να ανταγωνισθούν σε ένα τρομακτικό και αντίξοο οικονομικό περιβάλλον. Η Businesslike γνωρίζει ότι η επιτυχία για τους πελάτες της είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη. Είναι ζωτικής σημασίας γι’ αυτούς. Είμαστε πάντα κοντά τους, με εμπιστοσύνη, ειλικρίνεια και εντιμότητα, τους βοηθάμε να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τα καθημερινά διλήμματα που προκύπτουν, με πραγματικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις σημερινές τους ανάγκες.

Τα βραβεία και οι διακρίσεις τελικά, πόσο βοηθούν μια εταιρεία σε πρακτικό επίπεδο;
Τέτοιες κορυφαίες διακρίσεις σίγουρα μας δίνουν ικανοποίηση, επιβραβεύουν την ποιοτική δουλειά των ανθρώπων και των συνεργατών μας, αποδεικνύουν το εξαιρετικό επίπεδο του επαγγελματισμού μας και, ασφαλώς, τιμούν τους πελάτες που μας εμπιστεύονται. Μας παρέχουν ένα ακόμη κίνητρο για να συνεχίσουμε να γινόμαστε κάθε μέρα καλύτεροι για τους πελάτες μας, ειδικά σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς. Και, κατά τη γνώμη μου, μας δίνουν την ευκαιρία να συγκριθούμε με τις καλύτερες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και να βελτιωθούμε ακόμη περισσότερο, ενσωματώνοντας το ευρωπαϊκό γίγνεσθαι στην ελληνική επιχειρηματικότητα.

Υπάρχει κάποια βασική φιλοσοφία που να χαρακτηρίζει τη λειτουργία της εταιρείας;
Όπως σας ανέφερα και προηγουμένως, η επιτυχία για τους πελάτες μας – ειδικά σήμερα – είναι ζωτικής σημασίας γι’ αυτούς. Η Businesslike φέρνει την επιτυχία, βοηθώντας τους πελάτες να συναντήσουν τους σημερινούς καταναλωτές στο σωστό μέρος, το σωστό χρόνο, με τα σωστά μηνύματα. Με αυτόν τον τρόπο, τελικά τους βοηθάμε να πουλήσουν περισσότερο, με αποτελεσματικές επικοινωνιακές ενέργειες και μετρήσιμα αποτελέσματα. Για μας η επιτυχία, είναι στο πάθος μας, βρίσκεται στο DNA μας. Γι’ αυτό και μας αποκαλούν Success Engineers.

Ποιες είναι πλέον οι ανάγκες των διαφημιζόμενων και πόσο έχουν διαφοροποιηθεί από την οικονομική κρίση;
Όλοι αντιλαμβανόμαστε στην καθημερινή ζωή την κρίση, τα αποτελέσματά της και το πόσο δραματικά έχει αλλάξει τις συνήθειες και τις προτιμήσεις των σημερινών καταναλωτών. Οι καιροί έχουν αλλάξει, το ίδιο και οι καταναλωτές. Σήμερα, ο καταναλωτής ζει με την αβεβαιότητα, ενώ βλέπει το εισόδημά του να ελαττώνεται. Θέλει πραγματικές λύσεις και τα brands καλούνται να βρουν τον τρόπο να το πετύχουν. Το να μπεις στο μυαλό και στην καρδιά του σημερινού καταναλωτή, ο οποίος έχει αλλάξει εντελώς τις προτιμήσεις και τις συνήθειές του, μόνο εύκολο πράγμα δεν είναι.

Ο σημερινός καταναλωτής περιηγείται στο web και στα social media, βλέπει τηλεόραση, ακούει ραδιόφωνο, αλλά μη ξεχνάμε ότι ζει και κινείται πάνω στη γη. Επισκέπτεται καταστήματα, super markets, μικρά και μεγάλα σημεία λιανικής πώλησης. Η Businesslike βοηθά τους πελάτες να αυξήσουν την παρουσία του brand στο κάθε σημείο πώλησης (Push Marketing) και ταυτόχρονα, βοηθά το προϊόν να φτάσει στα χέρια του καταναλωτή από το συγκεκριμένο σημείο πώλησης (Pull Marketing). Η μάχη δίνεται στο σημείο πώλησης. Εκεί, τελικά, θα κριθεί και το μεγάλο ζητούμενο: μπορούμε να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να πουλήσουν περισσότερο μέσα στην κρίση; Η απάντησή μου είναι σαφής: ναι, μπορούμε.


Άρτεμις Ασούτη, Client service Director, Businesslike
«Η πανευρωπαϊκή μας διάκριση δικαίωσε την κριτική επιτροπή των Sales Excellence Awards 2013»
Παρούσα στη συζήτηση ήταν και η Άρτεμις Ασούτη, Client Service Director, η οποία έδωσε απαντήσεις για το ξεκίνημα της εταιρείας, την τεχνολογία augmented reality που αξιοποιεί, αλλά και για μία ακόμα διάκρισή της, στα Sales Excellence Awards 2013.

Η Businesslike κ. Ασούτη ξεκίνησε πριν 9 χρόνια ως εταιρεία Promotional Marketing, αλλά μετεξελίχθηκε σε εταιρεία ολοκληρωμένων υπηρεσιών επικοινωνίας, δίνοντας μάλιστα έμφαση στην αξιοποίηση τεχνολογίας αιχμής, όπως π.χ. είναι η τεχνολογία augmented reality. Πείτε μας λίγα λόγια για την πορεία της.
Η Businesslike ιδρύθηκε τον Απρίλιο του 2004 και σε λίγους μήνες θα κλείσει 10 χρόνια πετυχημένης παρουσίας στην ελληνική αγορά. Από την πρώτη μέρα λειτουργίας της είχαμε ένα όραμα: να δημιουργήσουμε μια μοντέρνα, ευρωπαϊκών προδιαγραφών εταιρεία, που θα προσέφερε την καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών και τιμών για τους πελάτες της, με αποτελεσματική επικοινωνία και μετρήσιμα αποτελέσματα. Για το λόγο αυτό έχουμε ενσωματώσει στις υπηρεσίες μας τεχνολογία αιχμής, ώστε να δημιουργήσουμε καινοτόμες ενέργειες με μετρήσιμα αποτελέσματα.

Το 2010 παρουσιάσαμε μια πρωτοποριακή συνεργασία στην ελληνική αγορά, αφού είμαστε ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος για την Ελλάδα και την Κύπρο της Total Immersion, του παγκόσμιου ηγέτη στην τεχνολογία Augmented Reality, τεχνολογία που δίνει ένα καινούργιο νόημα στην επικοινωνία των brands με τον καταναλωτή και στο πως μπορεί να γίνει engage αυτός με το brand σε όλα τα επικοινωνιακά μέσα. Στη Businesslike διαθέτουμε αποδεδειγμένα τη γνώση, την εμπειρία, την προηγμένη τεχνολογία και το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό για να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά και να πετύχουν τους στόχους τους.

Η διάκριση στα European Business Awards έρχεται σε συνέχεια του επαίνου που απέσπασε η εταιρεία σας στο θεσμό των Sales Excellence Awards 2013, όπου συμμετείχε αυτόνομα με την προωθητική ενέργεια «Wind Όλα Σε 1». «Εθίζεστε» τελικά στις διακρίσεις;
Για τη Businesslike η βράβευσή της από το Ινστιτούτο Πωλήσεων Ελλάδας στα Sales Excellence Awards 2013 αποτέλεσε εξαιρετική τιμή και απέδειξε ότι μπορεί να υπάρξει αύξηση πωλήσεων στην περίοδο της κρίσης, με καινοτόμες ενέργειες. Η κριτική επιτροπή αναγνώρισε τον ιδιαίτερα καινοτόμο μηχανισμό προώθησης, που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά στην ενέργεια «Wind όλα σε 1» και οδήγησε σε σημαντική αύξηση των πωλήσεων στα καταστήματα Wind όπου πραγματοποιήθηκε η προωθητική ενέργεια.

Ο ιδιαίτερα καινοτόμος μηχανισμός, με χρήση τεχνολογίας για μετρήσιμα αποτελέσματα, σε συνδυασμό με τη σημαντική αύξηση πωλήσεων που επιτεύχθηκε, αποτέλεσε ένα από τα βασικά case studies που καταθέσαμε στα European Business Awards 2103/14 και οδήγησε στην ανάδειξή μας ως «National Champion», δικαιώνοντας ουσιαστικά την κριτική επιτροπή των Sales Excellence Awards 2013. Αυτή η διάκριση απέδειξε, για άλλη μια φορά, ότι στη Businesslike η επιτυχία είναι αποτέλεσμα σωστού σχεδιασμού, είναι μετρήσιμη και δεν είναι τυχαία. Και, πάνω από όλα, απέδειξε ότι δουλεύοντας μαζί με τους πελάτες, σαν μια ομάδα, πετυχαίνουμε καταπληκτικά πράγματα.