Pamela Wolf, Coty Prestige

Η Pamela Wolf, Global Digital Director της Coty Prestige, η οποία θα δώσει το παρών ως keynote speaker στο Online Marketing ’09, αναφέρεται με νηφαλιότητα στο ρόλο που διαδραματίζει το διαδίκτυο στην περαιτέρω ανάπτυξη της δημοφιλέστατης εταιρείας και επισημαίνει τι είναι αυτό που τη συναρπάζει περισσότερο στον κυβερνοχώρο.

Marketing Week: Ποια είναι η βασικότερη παράμετρος που οφείλει να λαμβάνει υπόψη κάθε marketer ο οποίος σχεδιάζει να «αναμίξει» το online με το offline marketing;

Pamela Wolf: Ο κάθε marketer θα πρέπει να καθορίζει ξεκάθαρους στόχους και για τα δύο κανάλια. Ακούγεται αυτονόητο, αλλά πολλές φορές «συγχωνεύουμε» τους στόχους μας χωρίς να έχουμε ξεκαθαρίσει τι ακριβώς θέλουμε να επιτύχουμε και για ποιο λόγο επιλέγουμε καθένα από τα μέσα που χρησιμοποιούμε.

Marketing Week: Πόσο καθοριστική έχει αποδειχθεί η διαδικτυακή παρουσία της Coty Prestige στην επιτυχία της εκτός διαδικτύου;

Pamela Wolf: Η Coty είναι η κορυφαία εταιρία αρωμάτων στον κόσμο και το άρωμα εξ ορισμού πρέπει να γίνεται αντιληπτό από τις αισθήσεις. Αυτό σημαίνει ότι κάποια στιγμή θα επιδιώξει ο πελάτης να έρθει σε επαφή με το προϊόν.

Πάντως, εάν γίνεται σωστά, η διαδικτυακή προώθηση φέρνει κόσμο στα καταστήματα. Σύμφωνα με το Jupiter Search Research Internet Shopping Model, σε κάθε 1 δολάριο που ξοδεύεται online αντιστοιχούν 7 δολάρια για αγορές στο κατάστημα έπειτα από έρευνα στο διαδίκτυο.

Marketing Week: Και πώς προσαρμόζεται η online στρατηγική σας ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε αγοράς;

Pamela Wolf: Επειδή πολλές από τις μάρκες μας κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο, είναι σημαντικό να επιλέγουμε τα ίδια μηνύματα για κάθε αγορά. Αυτό που αλλάζει, όμως, είναι ότι προσπαθούμε, βάσει της στάσης και της συμπεριφοράς του κάθε κοινού, να προσαρμόσουμε τα μέσα που χρησιμοποιούμε, προκειμένου να προσεγγίσουμε τη σωστή βάση πελατών.

Marketing Week: Πώς αξιολογείτε την επίδραση που έχει το online marketing στις πωλήσεις στα καταστήματα;

Pamela Wolf: Δεν είναι εύκολο να μετρήσουμε τον αντίκτυπό του στις πωλήσεις των καταστημάτων. Και αυτό γιατί οι διαδικτυακές μας δραστηριότητες εστιάζουν συνήθως σε κάποιο λανσάρισμα, το οποίο από μόνο του συνεπάγεται αυξημένες πωλήσεις για το brand. Συνήθως προσπαθούμε να συνοδεύουμε τις online ενέργειές μας με κάποιο event σε κατάστημα, αυξάνοντας έτσι την ανταπόκριση των καταναλωτών. Το shopping εξακολουθεί να αποτελεί αγαπημένη συνήθεια και είναι πολλοί αυτοί που προτιμούν να το «ζουν».

Marketing Week: Με δεδομένο ότι είναι αρκετά δυσκολότερο να πουλήσεις κάποια προϊόντα στο διαδίκτυο -είναι, για παράδειγμα σαφώς ευκολότερο να πουλήσεις cd και βιβλία παρά ρούχα και αρώματα- πώς μπορεί ένας πωλητής να ξεπεράσει αυτό το εμπόδιο και να πείσει το καταναλωτικό κοινό να προβεί σε διαδικτυακές αγορές;

Pamela Wolf: Είμαι της άποψης ότι η ένδυση αποτελεί μια από τις πλέον επιτυχημένες κατηγορίες σε ό,τι αφορά τις διαδικτυακές πωλήσεις στις ΗΠΑ. Νομίζω ότι αυτό που κρύβεται πίσω από τη διαδικτυακή επιτυχία, είναι κάτι περισσότερο από τη μεγάλη ποικιλία των διαθέσιμων προϊόντων. Είναι, επίσης, η πολιτική επιστροφών και η εξυπηρέτηση των πελατών. Όταν εξαλείφονται οι κίνδυνοι των διαδικτυακών αγορών, ο πελάτης αγοράζει πολύ πιο αυθόρμητα. Και καθώς «χτίζεται» η εμπιστοσύνη του πελάτη, όλο και αυξάνονται οι πιθανότητες να κάνει και άλλες αγορές.

Marketing Week: Είναι εμφανές ότι η ψηφιακή τεχνολογία δίνει την ευκαιρία στα brands να «πιάσουν την κουβέντα» με τους καταναλωτές. Ποια είναι, ωστόσο, η μεγαλύτερη απειλή που φέρνει η ψηφιακή «έκρηξη» για τα brands;

Pamela Wolf: Δεν θα έλεγα ότι διακρίνω κάποια απειλή, παρά μόνο ευκαιρίες. Ευκαιρίες να περάσουμε το μήνυμά μας και να ακούσουμε τι έχει να πει ο πελάτης για τα προϊόντα και τα brands. Χρειάζεται απλώς να σιγουρευτούμε ότι το μήνυμά μας ανταποκρίνεται στο DNA του κάθε brand. Διότι, είναι γεγονός ότι στην ψηφιακή αρένα είναι ευκολότερο να «ξεπεράσεις τα όρια», να εκτεθείς και ως συνέπεια να χάσουν οι καταναλωτές την πίστη τους προς το brand.

Marketing Week: Κάτι τελευταίο. Ποια θεωρείτε ως την πιο ενδιαφέρουσα εξέλιξη αυτή τη στιγμή στο internet;

Pamela Wolf: Αυτό που βρίσκω συναρπαστικό είναι όλη αυτή η διαδραστικότητα που μας επιτρέπει η ψηφιακή αρένα. Από την τηλεόραση και τα κινητά τηλέφωνα, μέχρι τα billboards και τα βιντεοπαιχνίδια. Όλα μπορούν να συνδεθούν και να είναι απολύτως διαδραστικά. Έχει περάσει πια ανεπιστρεπτί η εποχή, όπου χρειαζόταν να είμαστε προσκολλημένοι μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή μας.