Αρκετές φορές, από τις σελίδες αυτού του περιοδικού, μέσα από έρευνες, στοιχεία και απόψεις στελεχών της επικοινωνίας, έχουμε αναδείξει τις αλλαγές και την εξέλιξη του ρόλου του marketer. Για παράδειγμα, μέσα από τη στήλη «Marketing… Rules!» σε συνεργασία με τον ΣΔΕ, στην ερώτηση ποια είναι τα ταλέντα που πρέπει να «καλλιεργήσει» ο marketer του μέλλοντος, τα marketing στελέχη ξεχωρίζουν μεταξύ πολλών άλλων, την προσαρμοστικότητα, την ενσυναίσθηση, τη δυνατότητα λήψης γρήγορων αποφάσεων, το οut of the box thinking, τη σύνθετη κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, την εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες και την ανάλυση δεδομένων. Με άλλα λόγια, ένας marketer πρέπει να είναι… πολυεργαλείο, και μάλιστα ένα πολυεργαλείο που ενισχύεται συνεχώς με νέες δεξιότητες.

Στη φετινή Global Marketer Week, η οποία πραγματοποιήθηκε πριν λίγες εβδομάδες στο Τορόντο, τέθηκε το ερώτημα αν η θέση του CMO αποτελεί πλέον «an impossible job». Και όλοι οι CMOs που ερωτήθηκαν, διαφώνησαν με αυτόν τον ισχυρισμό.

Όλοι συμφώνησαν ότι ο ρόλος έχει εξελιχθεί και έχει γίνει πιο σύνθετος. Ωστόσο, πολλοί επεσήμαναν ότι ακριβώς αυτό το επίπεδο πολυπλοκότητας και η πολύπλευρη φύση του ρόλου είναι που τον καθιστά μια τόσο ιδιαίτερη (special) δουλειά. Η Jane Wakely της PepsiCo εκτίμησε ότι ο ρόλος αυτός είναι ίσως η πιο απαιτητική αλλά και η πιο ικανοποιητική καριέρα στo C-suite.

Σε μια εποχή που οι έρευνες δείχνουν ότι οι CEOs έχουν χαμηλά επίπεδα εμπιστοσύνης στους CMO τους, ο Raja Rajamannar επέμεινε στην ανάγκη υιοθέτησης του mindset ενός general manager.

Αυτό απαιτεί ένα «Leonardo da Vinci skillset», οπότε πρέπει να περιβάλλετε τον εαυτό σας με μια diverse ομάδα ανθρώπων. «Πρέπει να τοποθετείτε τον εαυτό σας ως στρατηγικό επιχειρηματικό εταίρο» και όχι ως το άτομο που δημιουργεί καμπάνιες, επέμεινε η Allyson Witherspoon της Nissan. Ο Marcel Marcondes της AB InBev ανέφερε: «Η δουλειά εξελίσσεται, δεν αφορά πλέον τη δημιουργία καμπανιών και τηλεοπτικών διαφημίσεων, αλλά την προώθηση της ανάπτυξης». Το να έχεις την ικανότητα να λύνεις ταυτόχρονα προβλήματα καταναλωτών και επιχειρήσεων είναι η καλύτερη δουλειά στον κόσμο, υποστήριξε.

Τέλος, περισσότερο από ποτέ, οι CMOs συμφώνησαν στην ανάγκη να επικεντρωθούν στα επιχειρηματικά αποτελέσματα. «Είναι ο ρόλος και η δουλειά του CMO να διασφαλίσει ότι κάθε δραστηριότητα γίνεται για να έχει το μεγαλύτερο αντίκτυπο στην επιχείρηση», δήλωσε η Taide Guajardo της P&G.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι στον χώρο του marketing, η μόνη σταθερά είναι η αλλαγή!