Σε ότι αφορά στη μόρφωση των χρηστών, το 56% αυτών θεωρείται υψηλού μορφωτικού επιπέδου. Το διαδίκτυο θεωρείται πλέον απαραίτητο στην καθημερινή ζωή των Ελλήνων, με το 97% αυτών να το χρησιμοποιούν για πληροφόρηση, το 67% για την αποστολή και ανάγνωση e-mail, το 50% για να «κατεβάζει» μουσική, το 37% για να ακούει ραδιόφωνο και το 21% για αγορές. Τα στοιχεία αυτά -και πολλά άλλα- παρουσίασε στο πρόσφατο Online Marketing Forum 2009 του Marketing Week, η Ξένια Κούρτογλου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Focus/Bari. Αν μη τι άλλο πρόκειται για εντυπωσιακά στοιχεία που δείχνουν την πολύ μεγάλη δυναμική του internet, η οποία όμως ακόμα δεν έχει «εξαργυρωθεί» από τη διαφημιστική αγορά. Παράδοξο; Μπορεί.

Το σίγουρο είναι ότι αποτελεί θέμα χρόνου η εστίαση του marketing στο εν λόγω μέσο και η επένδυση σε αυτό. Αργά ή γρήγορα το internet θα αποκτήσει μεγάλη ισχύ και ως διαφημιστικό μέσο. Το ενθαρρυντικό -που προέκυψε και ως συμπέρασμα στο συνέδριο- είναι ότι οι εταιρείες επικοινωνίας και οι marketers αρχίζουν να αντιλαμβάνονται τη δυναμική του μέσου και να επενδύουν σε αυτό με αναβαθμισμένη τεχνολογική υποδομή, εκπαίδευση και ανθρώπινο δυναμικό.
Στο παρόν τεύχος φιλοξενούμε ένα ιδιαίτερα κατατοπιστικό αφιέρωμα στα όσα ειπώθηκαν στο Online Marketing Forum 2009, από κορυφαίους έλληνες και ξένους ομιλητές. Απόψεις με ενδιαφέρον, αλλά και βαρύτητα.

Το πρώτο θέμα του τεύχους ωστόσο αφορά στην ανάληψη της Προεδρίας της ΕΔΕΕ από το Δημήτρη Γ. Μαύρο, ο οποίος μίλησε στο Marketing Week για τους λόγους που έθεσε υποψηφιότητα, τους στόχους και τις προτεραιότητες της Ένωσης. Σε εποχές δύσκολες είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι τις τύχες της Ένωσης συνεχίζουν να κρατούν έμπειροι και ικανοί άνθρωποι, με πραγματική θέληση να παλέψουν και να προσφέρουν έργο. Όπως ο προηγούμενος Πρόεδρος της Ένωσης, Μανόλης Παπαπολύζος.

Τρεις ακόμα μεγάλες αγορές έχουν την τιμητική τους σε αυτό το τεύχος, του γάλακτος, του παγωτού και του εμφιαλωμένου νερού, μέσα από 3 πληρέστατα αφιερώματα. Επιχειρηματικές εξελίξεις, προϊοντικές τάσεις, καθώς και ο ρόλος της επικοινωνίας καταγράφονται εύστοχα, δίνοντας πλήρη εικόνα για το τι πρέπει να αναμένουμε στις αγορές αυτές τους προσεχείς μήνες. Η οικονομική ύφεση έχει λειτουργήσει δημιουργικά για τις εταιρείες, οι οποίες με νέα προϊόντα, και έξυπνες στρατηγικές marketing προσπαθούν όχι απλά να κρατήσουν τη θέση τους, αλλά να κερδίσουν έδαφος έναντι του ανταγωνισμού.