Μάνατζμεντ ως διά μαγείας

Με αυτό το δεδομένο και με δεδομένο επίσης ότι η σημασία του μάνατζμεντ αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο, ας δούμε τι έχει για μας αυτό το βιβλίο.

Το μάνατζμεντ είναι λοιπόν σημαντικό, αλλά και τίποτα δεν είναι τέλειο. Οι προσεγγίσεις που εφαρμόζονται οδηγούν πολλές φορές σε αντικρουόμενα συμπεράσματα. Με τη διαπίστωση αυτή, οι συγγραφείς οδηγήθηκαν σε «μια γενικότερη έρευνα περί της αξίας και της ορθότητας των διαφόρων μεθοδολογιών που κατά τα τελευταία χρόνια εμφανίζονται υπό τη μορφή μανιφέστου σωτηρίας των πάντων, με καταιγιστικούς ρυθμούς».

Η έρευνα ξεκινάει από τις απαρχές του μάνατζμεντ και καλύπτει διάφορες γεωγραφικές περιοχές, δίνοντάς μας την ευκαιρία να κάνουμε ενδιαφέρουσες συγκρίσεις.

Τι εστί μάνατζμεντ;
«Ο Shelley ισχυρίστηκε κάποτε ότι οι ποιητές είναι “οι μη αναγνωρισμένοι νομοθέτες της ανθρωπότητας”. Σήμερα αυτή η τιμή ανήκει στους θεωρητικούς του μάνατζμεντ… Όπου κι αν κοιτάξει κάποιος, οι νόμοι τίθενται από τους θεωρητικούς του μάνατζμεντ, αναδιαμορφώνοντας τους θεσμούς, δημιουργώντας νέες μόδες στη γλώσσα και, πάνω απ’ όλα, αναδιοργανώνοντας τις ζωές των ανθρώπων» μας λένε οι συγγραφείς, ξεκινώντας την εκτενή περιπλάνησή μας στον κόσμο του μάνατζμεντ.

Στα κεφάλαια του βιβλίου, πέρα από την εισαγωγική τοποθέτηση των πραγμάτων, θα διαβάσουμε για τον «γκουρού των γκουρού», Peter Drucker, που του αποδίδεται η ιδιότητα «απόστολος του μάνατζμεντ». Θα σταθούμε στον Tom Peters και στο «μάνατζμεντ ως τέχνη της απόδοσης». Θα μας συναρπάσουν οι μεγάλες δημόσιες αντιπαραθέσεις, όπου επανεξετάζονται οι πρακτικές των εταιρειών και αναφέρονται συγκεκριμένες περιπτώσεις επιτυχούς και ανεπιτυχούς μάνατζμεντ. Θα εμβαθύνουμε στην αξία της καινοτομίας -και εδώ μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα- και θα διαβάσουμε συναρπαστικά περιστατικά όταν φτάσουμε στη στρατηγική… «Στον κόσμο των μάγων ένα μόνο ταλέντο αμείβεται περισσότερο από τα άλλα: η ικανότητα της πρόβλεψης και του ελέγχου του μέλλοντος» παρατηρούν οι συγγραφείς όταν ασχολούνται με τους «μάγους» του μάνατζμεντ.

«Ο κόσμος βρίσκεται στα χέρια των μάνατζερ» θα μας πουν στη συνέχεια, μιλώντας για παγκοσμιοποίηση και μοντέλα, θα καθορίσουν τα νέα σύνορα (με τη διαχείριση του Λεβιάθαν που λέγεται δημόσιος τομέας) και θα μας οδηγήσουν στις «άγριες πλευρές» όπου η θεωρία του μάνατζμεντ αναμιγνύεται με την αυτοϋποστήριξη, τη φιλοσοφία, τη μελλοντολογία ή την πλήρη αγυρτεία…

Οι συγγραφείς δεν διστάζουν να καταθέσουν τα συμπεράσματά τους χωρίς να χαρίζονται, κι εμείς με τη σειρά μας μπορούμε να τα αντιπαραβάλουμε με τα σημερινά στοιχεία, αφού τα πάντα ρει και οι συνθήκες αλλάζουν.

Συμπερασματικά: Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον βιβλίο και, επιπλέον, καλογραμμένο και καλομεταφρασμένο.

Έκδοση: Leader Books, Σελίδες: 447, Διαστάσεις: 17×24, Τιμή: €27,50 [www.bibliopolio.gr]

Για τους αναγνώστες του Marketing Week: τιμή €15 (τηλ. 210 645 2825)