Του Γιώργου Αναστασιάδη, Managing Partner της Milk

Πίσω στο μακρινό 2002, όπως οι περισσότεροι marketers τότε, παρακολουθούσα κι εγώ με μεγάλο ενδιαφέρον τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών. Διάβαζα καθημερινά σχεδόν τα σχετικά άρθρα που έβγαιναν στον διεθνή Τύπο, τύχαινε να έχω προνομιακή πρόσβαση σε στελέχη του χώρου που πρωτοπορούσαν εκείνη την εποχή, ξεκοκάλιζα και τα trends που μας έστελνε το brand consultancy που εργαζόμουν τότε από τα κεντρικά του στο Λονδίνο.

Τα άλματα που γίνονταν εκείνα τα χρόνια στην κινητή τηλεφωνία και στο ίντερνετ ήταν τεράστια και όλοι προσπαθούσαμε να προβλέψουμε τι έφερνε το μέλλον. Έτσι είχα αρκετά να γράψω όταν μου ζήτησε ο τότε προϊστάμενος μου ένα ενημερωμένο point of view για το τι συνέβαινε τότε στις τηλεπικοινωνίες και τι θα ερχόταν στο μέλλον, για να το αξιοποιήσουμε ως show and tell σε projects και new business της εποχής.

Θυμάμαι ότι ένα από τα κύρια συμπεράσματα που προέκυπταν από τότε ήταν ότι στο μέλλον ο φυσικός και ο ψηφιακός κόσμος θα γίνονταν ένα και ότι τα ισχυρά νέα κανάλια διαφήμισης και πωλήσεων που θα δημιουργούντο θα αξιοποιούσαν τις συνέργειες για να προσφέρουν  δυνατότητες που εκείνη την εποχή ακούγονταν σαν επιστημονική φαντασία. Οι πελάτες μάς κοιτούσαν με σχετική δυσπιστία όταν μελλοντολογούσαμε ότι σύντομα ο καταναλωτής μέσα από την οθόνη του ή κάποιο άλλο interface –smartphones δεν υπήρχαν ακόμη- θα μπορούσε να βλέπει τι φοράει ο James Bond στην ταινία που παρακολουθεί και σε ποιο κατάστημα στην περιοχή του να απευθυνθεί για να το δοκιμάσει. Ή τι τρώει ο Super Mario στο video game να το παραγγείλει να του έρθει στο σπίτι με το πάτημα ενός κουμπιού. Ή ότι στο μέλλον θα μπορούσες να παρακολουθείς ένα ποδοσφαιρικό αγώνα και την ίδια στιγμή μέσα από την ίδια οθόνη να στοιχηματίζεις για την εξέλιξή του.

Από τότε πέρασαν σχεδόν είκοσι χρόνια, το metaverse αναπτύσσεται γοργά, πολλές απαντήσεις έχουν δοθεί και πολλές από τις προβλέψεις έχουν ήδη υλοποιηθεί. Αλλά το παράδειγμα της δυνατότητας άμεσης αγοράς των ρούχων του πρωταγωνιστή κάποιας ταινίας από μεγάλη μάρκα και σε μεγάλη κλίμακα, δεν το είχα συναντήσει. Μέχρι προχθές που διάβασα για τη συνεργασία της H&M με τους παραγωγούς της επιτυχημένης εφηβικής σειράς ταινιών του Netflix  «Τo All the Boys I’ve Loved Before». Η H&M αντέγραψε σχεδόν ολόκληρη τη γκαρνταρόμπα της πρωταγωνίστριας της σειράς και οι fans μπορούν πλέον να δοκιμάσουν και να αγοράσουν τα ρούχα της Lara Jean από τα φυσικά και τα ηλεκτρονικά της καταστήματα. Bullseye!