Ναι, όπως κάθε χρόνο έχει έρθει η ώρα των απολογισμών και των προβλέψεων, με τις προβλέψεις να είναι πάντα οι πιο… ενδιαφέρουσες! Στη μελέτη τους «The Toolkit 2016», το WARC και η Deloitte Digital αποτυπώνουν και εξετάζουν 6 marketing trends για τη χρονιά που έρχεται, δίνοντας έτσι σε marketers και agencies ένα στίγμα για τα βασικά διαφορετικά πεδία αλλαγών που πιθανότατα θα τους απασχολήσουν. Φυσικά digital και data βρίσκονται και πάλι στο επίκεντρο της συζήτησης, με ένα ενδιαφέρον όμως twist: Τη δημιουργικότητα.

Παίρνοντας τα πράγματα από την αρχή και κυρίως όσον αφορά γενικά στην ανάπτυξη του digital οικοσυστήματος, WARC και Deloitte εφιστούν την προσοχή σε viewability, ad fraud και ad blocking, θεωρώντας ότι είναι τρία ζητήματα που θα καθορίσουν τις εξελίξεις, ανεβαίνοντας σε σημασία πιο γρήγορα απ’ όσο αντιδρούν σε αυτά εταιρείες και φορείς. Παράλληλα, συνεχίζεται η «επανάσταση» του brand video (με παραδείγματα όπως το live streaming που εισάγει η AOL σε εφαρμογή video-sharing και η αντίστοιχη δοκιμαστική εφαρμογή που ανακοίνωσε το Facebook), ενώ φυσικά όλα αυτά γίνονται αντιληπτά υπό το πρίσμα του… moment marketing, της διαρκούς δηλαδή αναζήτησης όλο και πιο σύντομων χρονικά ευκαιριών για την τοποθέτηση του σωστού μηνύματος τη σωστή στιγμή στον σωστό καταναλωτή…

Και ενώ ως καλοί επαγγελματίες προσπαθείτε ήδη να χωνέψετε και να διερευνήσετε τα παραπάνω, άλλη μία καίρια παράμετρος που οφείλετε να έχετε υπόψη είναι και σε ποιον απευθύνεστε, φυσικά. Η έμφαση αρχίζει να μετακινείται στους… «switch & swipe», σε όλη δηλαδή αυτή την tech-savvy γενιά των κάτω των 18, η οποία αλλάζει συνήθειες και στόχους τόσο γρήγορα, όσο μετακινεί τον αντίχειρά της πάνω στην οθόνη του smartphone. Παράλληλα, η επιρροή της σε όλη την αλυσίδα της κατανάλωσης μεγαλώνει διαρκώς…

Πάνω απ’ όλα όμως το 2016 θα είναι –επιτέλους- η χρονιά της δημιουργικότητας. Σύμφωνα με τους αναλυτές, γίνεται πλέον αντιληπτή η ανάγκη επιστροφής της δημιουργικότητας στο επίκεντρο της συζήτησης, την οποία μονοπώλησε επικίνδυνα τα τελευταία χρόνια το κομμάτι των data και data analytics. Όπως επισημαίνει ο επικεφαλής περιεχομένου του WARC, David Tiltman, τα brands αναζητούν πλέον τον σωστό συνδυασμό ψηφιακής εξειδίκευσης, ανάλυσης δεδομένων και δημιουργικής αριστείας, που θα τους επιτρέψει να κερδίσουν τη μάχη στο διαρκώς συστελλόμενο σύμπαν της καταναλωτικής προσοχής. Το 2016, θα είναι η εποχή του data-driven creativity…