Οι μεγαλύτερες προκλήσεις του marketing σήμερα είναι… δύσκολο να αποτυπωθούν περιληπτικά. Αν έκανα μια προσπάθεια, θα περιλάμβανε την ανάγκη για τη διατήρηση αυθεντικότητας σε συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου η ευκολία και η ταχύτητα συχνά υπερισχύουν στρατηγικής και ποιοτικής δημιουργικότητας. Επιπλέον: η δημιουργία brand value σε θορυβώδες περιβάλλον, η αξιοποίηση των δεδομένων, που αποτελούν μέρος της καθημερινότητας, αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι αξιοποιούνται άριστα -από τον κλάδο- σε 360 εφαρμογές μηνυμάτων. Και η αναζήτηση της μαγικής συνταγής για organic leads!

Αυτό που βλέπω ως τη μεγαλύτερη τάση στην επικοινωνία σήμερα είναι… το purpose – driven marketing, που του έχω αδυναμία. Θα πρόσθετα και την «μαραθώνια δοκιμασία» για πιο αποδοτικά touchpoints σε όλο το εύρος του journey, στην οποία το ΑΙ (μέσω Machine Learning και όχι μόνο) καλείται να συμβάλλει. Ίδωμεν…

Μια δουλειά που ζήλεψα είναι… εντός industry, το εξαιρετικό (πρόσφατο) tvc τoυ Βetfair Exchange, με δυνατό asset, έξυπνη απόδοση σύνθετου μηνύματος και άξια αναφοράς production values. Eκτός industry, το -από κάθε άποψη- υπέροχο «We all Win» της Μicrosoft.

Μια χαμένη ευκαιρία ήταν… η (κάθε) φορά που ως marketers κάναμε λάθος και δεν αξιοποιήσαμε τις ευεργετικές του ιδιότητες!

Οι δεξιότητες που θα πρέπει να έχει ο marketer του αύριο… συνοψίζονται σε ένα κράμα των brand & performance marketing, τον συγκερασμό της δημιουργικότητας με την data-driven εκτέλεση. Στρατηγική αντίληψη, μία ευρύτερη επίγνωση του περιβάλλοντος στο οποίο δραστηριοποιείται και όραμα για το που μπορεί αυτό να καταλήξει, επηρεάζοντάς το. Αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη στις ικανότητές του, το να ηγείσαι και να μην ακολουθείς παραμένει πρόκληση! Εκ των ων ουκ άνευ, οι ανοιχτοί ορίζοντες και η απαλλαγή από δόγματα (δεν γνωρίζουμε τα πάντα). Bonus, η ανθεκτικότητα στις αποτυχίες.

Εάν είχα το «μαγικό ραβδί του marketing» θα… το λύτρωνα από την περιστασιακή εσωστρέφεια και αυταρέσκειά του. Η στιγμή που οι επαγγελματίες του χώρου θα κατανοήσουμε ότι το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε δεν έχει διάθεση & attention span να «θαυμάσει» το omni-channel displayed «εγώ» μας, ίσως είναι η στιγμή που θα ξεκινήσει μία πιο ουσιαστική εποχή για την επικοινωνία. Εποχή που θα λαμβάνει υπόψη αληθινούς ανθρώπους, επικοινωνώντας ανεπιτήδευτα μηνύματα.

Το κείμενο υπογράφει ο Χρήστος Τζαλαβράς, Head of Marketing & Communications, Stoiximan | Βetano Group