Μπορεί μία εφαρμογή να φέρει την «ευτυχία»; Εντάξει, η υπόσχεση είναι κάπως υπερβολική, αλλά η πρόθεση και το μήνυμα του συνδυασμού της online και offline εμπειρίας, έχουν ένα ενδιαφέρον. Σύμφωνα με τη διοίκηση της XM Gravity, η αξιοποίηση των δυνατοτήτων της τεχνολογίας δεν πρέπει να αφορά μόνον στο τί κάνει η εταιρεία για τους πελάτες της, αλλά και σε θέματα εσωτερικά, όπως η αναβάθμιση της επικοινωνίας μεταξύ των εργαζομένων, αλλά και των εργαζομένων με το management.

Στη λειτουργία «mood» της εφαρμογής, οι εργαζόμενοι μπορούν να διαλέξουν ένα από εννιά διαφορετικά συναισθήματα, όπως «ενθουσιασμός», «πρόκληση», «άγχος», «θυμός». Σε αντίθεση με τα status στα social media τα οποία είναι δημόσια, η ενημέρωση της διάθεσης είναι απόρρητη και μόνον όταν κάποιος εργαζόμενος επιλέξει ένα αρνητικό συναίσθημα πάνω από δυό φορές σε μια εβδομάδα, ενημερώνονται με ένα notification κάποια από τα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας και το τμήμα HR.

Σκοπός είναι οι managers να συζητήσουν με τον προβληματισμένο υπάλληλο, ενώ είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι δεν ενημερώνεται ο άμεσος προϊστάμενος του εν λόγω υπαλλήλου. «Αυτό το κάνουμε διότι μέσα σε μια εταιρεία, ο λόγος για τον οποίο κάποιος είναι δυσαρεστημένος έχει συνήθως να κάνει με τον προϊστάμενό του», λέει ο Kevin Mintaraga, CEO της εταιρείας. Μέχρι στιγμής, σε κατάσταση «unhappy» έχει βρεθεί ένα ποσοστό 5% των εργαζομένων, λέει ο ίδιος. Όχι κι άσχημα, για μια εταιρεία των 135 υπαλλήλων…

Η εφαρμογή έχει πλήθος άλλες λειτουργίες, όπως τα «news», που συμπεριλαμβάνει εσωτερικές ανακοινώσεις –όχι μόνον για θέματα εργασίας, αλλά και για κοινωνικές εκδηλώσεις κλπ-, ή το «task», που δίνει τη δυνατότητα αναμετάδοσης μηνυμάτων μέσα από τα προσωπικά social media accounts των εργαζομένων.

Ξεπερνώντας κάπου εδώ το αξιοπερίεργο του πράγματος και το ενδιαφέρον για μια πρωτότυπη mobile εφαρμογή, το συμπέρασμα που μπορεί να βγει, είναι μάλλον ένα: Σημασία δεν έχει εάν η επιχείρηση ενδιαφέρεται μέσα από ένα app, ή μέσω μιας προσωπικής συζήτησης για το ηθικό των εργαζομένων της, αλλά εάν ενδιαφέρεται πραγματικά. Και εάν κάνει όλα όσα πρέπει ώστε τελικά το κουμπί «happy», να είναι το πιο δημοφιλές…