Αντί για ρύπανση, επαναχρησιμοποίηση

Διπλό όφελος
Η εταιρεία Revive ασχολείται με την κατεργασία των λαδιών αυτών και τη μετατροπή τους σε βιοκαύσιμα. Από τον Παναγιώτη Στασινόπουλο, Διευθυντή Ανάπτυξης της εταιρείας, παίρνουμε ενδιαφέρουσες πληροφορίες.

Marketing Week: Πώς προέκυψε η ιδέα να ασχοληθείτε με την ανακύκλωση μαγειρικών λαδιών;

Παναγιώτης Στασινόπουλος: Η ιδέα της ενασχόλησής μας με τη συλλογή των χρησιμοποιημένων μαγειρικών λαδιών προέκυψε από την ανάγκη που δημιουργήθηκε στη βιομηχανία παραγωγής biodiesel για φθηνή πρώτη ύλη.

Για την παραγωγή biodiesel χρησιμοποιούνται κατά κανόνα βρώσιμα λάδια. Η αύξηση της ζήτησής τους μοιραία οδήγησε και στην αύξηση της τιμής τους. Εναλλακτική λύση λοιπόν υλικού παραγωγής είναι τα χρησιμοποιημένα μαγειρικά λάδια, με διπλό μάλιστα όφελος. Αφ’ ενός απαλλασσόμαστε από ένα απόβλητο – το οποίο μάλιστα δεν έχει ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής του, αφ’ ετέρου τροφοδοτούμε τη βιομηχανία παραγωγής biodiesel  με φθηνή πρώτη ύλη – χωρίς να επηρεάζεται κατά το δυνατόν η τιμή πώλησης των βρώσιμων λαδιών.

Το διττό όφελος, περιβαλλοντικό και οικονομικό, μας οδήγησε στην απόφαση να σχεδιάσουμε και να πραγματοποιήσουμε τη μονάδα συλλογής χρησιμοποιημένων μαγειρικών λαδιών.

Η Revive AE έχει αναπτύξει ένα δίκτυο συλλογής χρησιμοποιημένων μαγειρικών λαδιών το οποίο εκτείνεται στην Αττική, στη Στερεά Ελλάδα, στην Πελοπόννησο και σε πολλά νησιά. Το αργότερο μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, η δραστηριότητα της Revive θα έχει επεκταθεί και στη Βόρεια Ελλάδα. Οι ποσότητες των λαδιών που συλλέγουμε μεταφέρονται στην εταιρεία G F Energy ΑΕ  και γίνονται biodiesel.

Marketing Week: Κρίνοντας από την ανταπόκριση του κοινού, τι θα συμπεραίναμε για την οικολογική ευαισθητοποίηση στην Ελλάδα;

Παναγιώτης Στασινόπουλος: Πιλοτικά τοποθετήσαμε κάδους συλλογής χρησιμοποιημένων μαγειρικών λαδιών τον περασμένο Μάρτιο στα δύο μεγαλύτερα καταστήματα της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία είναι γνωστή για την περιβαλλοντική της ευαισθησία και με την οποία συνεργαζόμαστε τρία χρόνια στο συγκεκριμένο τομέα, στο κατάστημα Mega ΑΒ της εθνικής οδού και στο κατάστημα Mega AB Ελληνικού. Τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά αλλά θεωρούμε πως πρέπει να γίνει ακόμα μεγάλη προσπάθεια στον τομέα της ενημέρωσης του κοινού. Εδώ πιστεύουμε πως ο ρόλος των ΜΜΕ είναι πολύ σημαντικός. Μην ξεχνάτε πως δεν υπάρχει συστηματική περιβαλλοντική αγωγή στα σχολεία. Οπότε τα ΜΜΕ καλούνται να καλύψουν μέρος αυτού του κενού στην πληροφόρηση.

Κληρονομιά
Η συλλογή των λαδιών του τηγανιού γίνεται σε καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος, εταιρεία που εκφράζει με πολλαπλούς τρόπους την οικολογική της ευαισθητοποίηση – και θα επανέλθουμε επ’ αυτού. Πιο συγκεκριμένα, όσοι θέλουν να συμβάλουν δεν έχουν παρά να συγκεντρώσουν τα άχρηστα, πια, γι’ αυτούς λάδια και να τα βάλουν σε ένα οποιοδήποτε μπουκάλι, το περιεχόμενο του οποίου θα αδειάσουν στις ειδικές δεξαμενές των καταστημάτων.

Ζητάμε πληροφορίες από την Αλεξία Μαχαίρα, Communication Manager και Υπεύθυνη Εταιρικής Ευθύνης της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Marketing Week: Ήταν ενθαρρυντική η αντίδραση των πελατών σας; Σκέπτεστε να διευρύνετε ακόμα περισσότερο τον αριθμό των καταστημάτων;

Αλεξία Μαχαίρα: Η ενέργεια άρχισε από τα δύο μεγάλα καταστήματά μας στο Ελληνικό και την Εθνική. Η ανταπόκριση του κοινού ήταν πολύ θετική και τοποθετούμε τώρα δεξαμενές και στο κατάστημα των Χανίων στη Κρήτη. Αν και η ποσότητα λαδιού δεν είναι ακόμα μεγάλη, θα πρέπει να περιμένουμε λίγους μήνες για να δούμε κατά πόσο η πρόθεση του κόσμου γίνεται και πράξη. Πρόθεσή μας είναι φυσικά να τοποθετήσουμε όλο και περισσότερες δεξαμενές, όπου αυτό είναι εφικτό. Αυτή η ενέργεια μπορεί να μην έχει υποστηριχθεί από μεγάλη διαφημιστική καμπάνια άλλα είχε εξαρχής την υποστήριξη του κόσμου.

Marketing Week: Η συμβολή σας στην ανακύκλωση των λαδιών, πέρα από άλλη δημοσιότητα, κυκλοφόρησε αρκετά και στο διαδίκτυο, από υπολογιστή σε υπολογιστή. Μπορούμε να αισιοδοξούμε για την οικολογική ευαισθητοποίηση στην Ελλάδα;

Αλεξία Μαχαίρα: Η αλήθεια είναι ότι η κινητοποίηση μέσω του διαδικτύου μας ξάφνιασε και μας συγκίνησε ιδιαίτερα. Δεν περιμέναμε τέτοια ανταπόκριση και μερικοί θεώρησαν ότι ήταν viral marketing από την πλευρά μας. Πάντως η ανταπόκριση του κοινού μας αφήνει αισιόδοξους και αν και οι «πράσινες» ενέργειες έχουν πλέον γίνει ένα είδος μόδας στη χώρα μας, όλο και περισσότερος κόσμος συμμετάσχει και κατανοεί την ανάγκη έμπρακτης δράσης. Ο πλανήτης δεν μπορεί να περιμένει το πότε ο κόσμος θα είναι έτοιμος να δράσει. Τα όσα κάνουμε σήμερα θα είναι η κληρονομιά που θα αφήσουμε στις επόμενες γενιές.