Πώς πρέπει να αντιδράσουν τώρα οι e-tailers για να κερδίσουν έδαφος ενόψει της επιστροφής στην κανονικότητα; Πώς μπορούν να βελτιστοποιήσουν το SEO τους και ποια νέα εργαλεία θέτει στη διάθεσή τους η Google; Με ποιους τρόπους μπορεί το YouTube να αποφέρει τα μέγιστα και τι περιμένουν οι χρήστες από την επικοινωνία των brands;

Πώς πρέπει να αντιδράσουν τώρα οι e-tailers για να κερδίσουν έδαφος ενόψει της επιστροφής στην κανονικότητα; Πώς μπορούν να βελτιστοποιήσουν το SEO τους και ποια νέα εργαλεία θέτει στη διάθεσή τους η Google; Με ποιους τρόπους μπορεί το YouTube να αποφέρει τα μέγιστα και τι περιμένουν οι χρήστες από την επικοινωνία των brands;

Στρέφοντας τους προβολείς σε ηλεκτρονικό εμπόριο, YouTube video και branding, οι ομιλητές της δεύτερης μέρας του Google Marketing Conference που διοργάνωσε το Marketing Week και η BOUSSIAS στις 13-14/07, παρουσίασαν τις νέες λύσεις που παρέχει η Google για μεγιστοποίηση traffic και performance των ηλεκτρονικών καταστημάτων, έδωσαν tips για περισσότερα YouTube views και μοιράστηκαν τάσεις και βέλτιστες πρακτικές διαφημιστικής επικοινωνίας σε όλα τα στάδια της εξέλιξης της κρίσης της πανδημίας.

ΔΡΑΣΗ ΤΩΡΑ!
Παρά τη διάχυτη αβεβαιότητα, αυτό που έχει σημασία είναι να αναληφθεί δράση άμεσα. Αποφάσεις που παίρνονται νωρίς στην καμπύλη είναι αυτές που φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα την επόμενη μέρα.

Αυτό υποστήριξε ο Γιώργος Μονοκάνδυλος, Head of Branding and Creative Agencies της Google, καλώντας τους marketers να λάβουν υπόψη την παγκόσμια διάσταση της τρέχουσας κρίσης αλλά και το γεγονός ότι επηρεάζει κάθε πτυχή του εμπορίου.

Τι ρόλο θα παίξουν τα φυσικά καταστήματα; Πώς θα εξελιχθούν τα κανάλια διανομής και ποιο θα είναι το μέλλον για marketplaces και D2C; Ποιος θα είναι ο αντίκτυπος στις μονάδες παραγωγής αλλά και στις καταναλωτικές συμπεριφορές του κοινού;

ΤΡΙΑ ΣΤΑΔΙΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΑΜΨΗ
Σε αυτό το περιβάλλον, οι επιχειρήσεις καλούνται να οργανώσουν την αντίδρασή τους σε τρία στάδια, όπως υπογράμμισε ο Γ. Μονοκάνδυλος:

  • Κατά τη διάρκεια της κρίσης: Προσαρμογή στις νέες συμπεριφορές.
    • Νέες ανάγκες, στροφή σε νέα brands και προσδοκία για προσφορές.
    • Υπερκατανάλωση νέων μέσων, αυξημένο awareness για την επικοινωνία των brands.
    • Νέες αγοραστικές συμπεριφορές, με αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και επιλογή με τοπικά κριτήρια
  • Κατά την αρχή της ανάκαμψης: Αξιοποίηση των νέων δυναμικών.
    • Απαιτείται χρήση first-party και third-party data για να αντιληφθούμε την ιδανική στιγμή για το reboot της επιχείρησης σε επίπεδο επικοινωνίας, διατήρησης και διεύρυνσης της πελατειακής βάσης, αλλά και προώθησης των καταστημάτων. Εργαλεία στην πλατφόρμα της Google μπορούν να αξιοποιηθούν προς αυτή την κατεύθυνση, όπως τα Dynamic Search Ads, Store Analytics, local καμπάνιες κ.ά.
  • Κατά την επιστροφή στην κανονικότητα: Εδραίωση νέων μοντέλων λειτουργίας για την επόμενη μέρα.
    • Ιδιαίτερη βαρύτητα πρέπει να δοθεί στην εμπειρία του πελάτη, τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τη δημιουργία υποδομών για single customer view, αλλά και phygital λειτουργία, με data driven αποφάσεις.

E-COMMERCE SEO TIPS
To organic search αποτελεί την κύρια πηγή traffic στα ηλεκτρονικά καταστήματα μετά το direct search, ωστόσο είναι δύσκολο για αυτού του είδους τα sites να το βελτιστοποιήσουν εξαιτίας μιας σειράς από παραμέτρους, όπως ο μεγάλος αριθμός προϊόντων και το μεταβαλλόμενο inventory.

Όπως εξήγησε η Aleyda Solis, International SEO Consultant & Founder της Orainti, οι προϊοντικές σελίδες είναι εξαιρετικά σημαντικές για το conversion καθώς προσελκύουν bottom-of-the-funnel αναζητήσεις, ενώ είναι αυτές που είναι περισσότερο shared από τους χρήστες, καταλήγοντας έτσι συχνά ως τα κορυφαία URLs του site με βάση το traffic.

Ωστόσο, είναι επιρρεπείς στα σφάλματα, γεγονός που προκαλεί πλήγματα στα rankings, το crawlability, την εμπειρία του καταναλωτή και τελικά στα conversions. Για την ολοκληρωμένη αντιμετώπιση των ζητημάτων που ανακύπτουν έδωσε συγκεκριμένες λύσεις:

  • Αυτοματισμοί για την επιβεβαίωση του indexing και των εσωτερικών συνδέσεων είναι απαραίτητοι διαρκώς, το ίδιο προϊόν δεν θα πρέπει να εμφανίζεται σε διαφορετικές κατηγορίες ή τοποθεσίες, ενώ μπορεί να οριστεί ένας συγκεκριμένος αριθμός κατηγοριών που να συνδέονται με το προϊόν αλλά να μην συμπεριλαμβάνονται στο URL.
  • Όταν ένα προϊόν δεν διατίθεται προσωρινά, η σελίδα μπορεί να παραμένει indexable με προτάσεις για συναφή προϊόντα, δίνοντας την επιλογή στον χρήστη να ενημερωθεί όταν το προϊόν είναι και πάλι σε στοκ. Τα μηνύματα 404 με backlinks για μη διαθέσιμα προϊόντα καλό είναι να αποφεύγονται, καθώς επιδρούν αρνητικά στην εμπειρία του επισκέπτη.
  • Προγραμματίστε τακτικά crawls που θα τρέχουν αυτόματα, τουλάχιστον σε εβδομαδιαία βάση και ορίστε SEO real-time monitoring και ειδοποιήσεις για τυχόν μεταβολές.
  • Μεγάλη σημασία για τον καθορισμό προτεραιοτήτων στο indexing έχει η αξιολόγηση του ενδιαφέροντος του κοινού, όπως καταγράφεται στα σχετικά data, συνδυαστικά με το διαθέσιμο απόθεμα για το εκάστοτε προϊόν, ενώ κεντρικός είναι ο ρόλος του relevant περιεχομένου στη σελίδα, με εμπορικό προσανατολισμό.

ENAΣ ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΩΝ DATA
Πώς βελτιώνουμε την εμπειρία εξυπηρέτησης πελάτη, πώς διασφαλίζουμε ένα ομαλό και απρόσκοπτο αγοραστικό ταξίδι, αλλά και πώς εξοικονομούμε πόρους για όλες τις πλευρές; Μεταφέροντας τους προβληματισμούς πολλών brands, o Christian Ashby, Industry Architect for Retail της Google, ανέδειξε τις προκλήσεις που δυσχεραίνουν την επίτευξη των παραπάνω στόχων: ανεπαρκείς επενδύσεις στην τεχνολογία, κακή διαχείριση data και ευάλωτα συστήματα ασφάλειας είναι μερικές μόνο από αυτές.

Αυτό που απαιτείται είναι να καταστεί δυνατή η αξιοποίηση σε πολλαπλά επίπεδα του πλούτου των data, από όλα τα τμήματα της επιχείρησης, καταργώντας τα silos και συγκροτώντας ομάδες με το κατάλληλο skillset, για μια ουσιαστική διαχείρισή τους.

Τι μπορεί να προσφέρει η Google; Μια cloud native πλατφόρμα που δεν χρειάζεται ειδικό hardware, προσανατολισμένη στην ασφάλεια, που στηρίζει τους αναλυτές ώστε να αξιοποιήσουν τα insights που προκύπτουν από τα data: η εργαλειοθήκη του Google Cloud Native διαθέτει λύσεις για τη συγκέντρωση, την επεξεργασία, την αποθήκευση, την ανάλυση και την οπτικοποίηση των data, ενώ, χάρη στις στρατηγικές συνεργασίες της, μπορεί να προσφέρει ακόμη πιο ολοκληρωμένες υπηρεσίες.

Μάλιστα, δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις χρειάζονται insights πρόβλεψης για πληροφορημένη λήψη αποφάσεων με βάση τις διαρκώς μεταβαλλόμενες τάσεις, η Google αναπτύσσει λύσεις εφαρμόζοντας machine learning, όπως το Cloud AutoML που ελαχιστοποιεί την προσπάθεια και τον χρόνο από την πλευρά των εταιρειών.

ΝΕΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ (ΔΩΡΕΑΝ) ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ TRAFFIC
Εμβαθύνοντας ακόμα περισσότερο στο πεδίο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο Alan Kent, Developer Advocate της Google, παρουσίασε το Google Merchant Center και τα πλεονεκτήματα που προσφέρει. Όπως επεσήμανε, το Google Search συνιστά συνηθέστερα το σημείο εκκίνησης της αναζήτησης προϊόντων και πλέον, αν η Google γνωρίζει ότι μια σελίδα αναφέρεται σε προϊόν, προβάλλει στα αποτελέσματα μια σειρά από πληροφορίες, όπως το rating και το εύρος τιμών.

Επομένως για την επίτευξη καλών search results η Google θα πρέπει να διαθέτει μεγάλο εύρος αλλά και βαθιά κατανόηση των στοιχείων που περιέχει η σελίδα ώστε να βελτιστοποιηθεί η εμπειρία του χρήστη με περισσότερα και πιο engaging στοιχεία. Το ίδιο ισχύει και για το image search αλλά και το maps search.

Έχοντας εξελιχθεί σημαντικά ανά τα χρόνια, το Google Shopping μπορεί σήμερα να μοιραστεί δεδομένα, αλλά θα πρέπει να υπάρχουν στο Google Merchant Center, ώστε να προσφέρει στους εμπόρους σημαντικά κέρδη σε δωρεάν traffic. Μέχρι πρότινος, οι έμποροι δεν ανέβαζαν όλα τα προϊόντα τους, ωστόσο είναι προτιμότερη η καταχώριση των πληροφοριών όλων των προϊόντων για αυξημένο organic traffic, χάρη σε νέες λύσεις της Google.

Τα structured data είναι απαραίτητα προκειμένου η Google να διασφαλίσει την αξιοπιστία των πληροφοριών που θα προβάλλει και οι retailers καλούνται να αξιοποιήσουν το Google Merchant Center για να εντάξουν ευκολότερα τα προϊόντα τους στο Shopping Tab, ακολουθώντας τις κάποια από τις εναλλακτικές στρατηγικές που παρουσίασε ο Alan Kent (web crawl, feeds, API).

ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΟ YOUTUBE SEO
Εστιάζοντας με τη σειρά του στο YouTube SEO, ο Peter Minkjan, Co-Founder της 5PM, μοιράστηκε συμβουλές για περισσότερα views στην πλατφόρμα παρέχοντας 3 insights:

Insight No1: Πώς το YouTube προβλέπει τι θέλει να δει ο χρήστης;
Ποιος είναι ο σκοπός της παρουσίας στο YouTube; Πέρα από το προφανές, την αύξηση των κερδών, βασικός στόχος θα πρέπει να είναι η μεγιστοποίηση του engagement και της ικανοποίησης του χρήστη μακροπρόθεσμα. Αυτό είναι εφικτό μέσω της προσφοράς του περιεχομένου που αυτός θέλει να δει, αλλά και της αξιοποίησης όλων των δυνατοτήτων που προσφέρει το δίκτυο.

Σύμφωνα με τον Ρ. Minkjan, το μέσο προβλέπει τα videos που επιθυμεί ο χρήστης, συνδυάζοντας metadata (thumbnails, τίτλο, περιγραφή, tags, κ.λπ), performance data και profile data. Η προσαρμογή και βελτιστοποίηση των metadata είναι απαραίτητη προϋπόθεση για υψηλό ranking.

Insight No2: Τι αναζητούν οι χρήστες στο YouTube;
Πάνω από 3 δισ. αναζητήσεις ξεκινούν κάθε μήνα στο YouTube, καθιστώντας το τη δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο. Πώς πραγματοποιούν όμως αναζητήσεις οι καταναλωτές στο YouTube;

Όπως υποστήριξε, οι καταναλωτές επιλέγουν το συγκεκριμένο κανάλι για να ψάξουν ενημερωτικό περιεχόμενο (π.χ. how-to videos), κατεύθυνση και έμπνευση (π.χ. reviews προϊόντων), αλλά και γεγονότα της επικαιρότητας (π.χ. highlights αγώνων, νέα, κ.λπ.)

Insight No3: Πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος του YouTube;
Επικεντρωνόμενος στο search, ο Ρ. Minkjan σημείωσε ότι ο χρόνος θέασης είναι το πιο σημαντικό metric, καθώς η πλατφόρμα επιβραβεύει τα videos που κρατούν την προσοχή του κοινού και μίλησε για τους τρεις παράγοντες του ranking στο search: το video score, που αφορά την ατομική επίδοση του κάθε video ξεχωριστά, το channel authority, τη συνολική εικόνα του καναλιού, αλλά και το metadata matching, ως προς το κατά πόσο τα metadata ταιριάζουν με την αναζήτηση.

Ωστόσο, παρά το ότι το keyword optimization είναι βασική παράμετρος στο YouTube SEO, η έμφαση πρέπει να δοθεί στη βελτιστοποίηση του περιεχομένου, ώστε να υποστηρίζεται ο μέγιστος δυνατός χρόνος θέασης.

Ο ΡΟΛΟΣ ΣΑΣ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα πορίσματα πολυεπίπεδων ερευνών για τις τάσεις στην επικοινωνία των brands αλλά και το πώς οι καταναλωτές αξιολογούν τις διαφημίσεις τους στην τρέχουσα συγκυρία παρουσίασε η Dr. Michalina Seekamp, Unskippable Labs Lead for Germany της Google.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, μια επιτυχημένη καμπάνια στηρίζεται στον χαρακτήρα της ίδιας της μάρκας και των προϊόντων της, εναρμονίζοντας επίκαιρη επικοινωνία και διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό. Συγκεκριμένα:

  1. Αναγνωρίστε τον ρόλο του brand σας και βρείτε μια ισορροπία μεταξύ της επικοινωνίας με προσανατολισμό την πανδημία και τη μοναδικότητά του. Να είστε ειλικρινείς αλλά και ταπεινοί, χωρίς να υπερτονίζετε τη σημαντικότητά σας, αλλά την απτή προσφορά σας.
  2. Όσο πιο έμμεσος ο ρόλος σας, τόσο πιο συναισθηματική και γενική μπορεί να είναι η επικοινωνία. Από την άλλη, όσο πιο κεντρικός είναι ο ρόλος του brand ή των προϊόντων σας στην αντιμετώπιση της κρίσης, τόσο πιο συγκεκριμένα και λιτά πρέπει να είναι τα μηνύματα.
  3. Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται για αυτό που συμβαίνει τώρα, αλλά και για ένα αόριστο «μετά». Ανάλογα με τον ρόλο που παίζει η μάρκα, η επικοινωνία σας θα επικεντρωθεί στις αλλαγές που πραγματοποιείτε αυτή τη στιγμή, σε περίπτωση κεντρικής εμπλοκής, διαφορετικά αναφερθείτε σε πιο γενικές μετατοπίσεις και αξιακές αρχές.

ΣΕΝΑΡΙΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ
Αν και οι απαντήσεις απέχουν πολύ από τη βεβαιότητα, ο Γ. Μονοκάνδυλος έθεσε προς συζήτηση διαφορετικά σενάρια που μπορούν να δώσουν κατευθύνσεις στους retailers για έγκαιρη προετοιμασία. Για παράδειγμα, οι καταναλωτές θα μπορούσαν να εξατομικεύσουν την επίσκεψή τους κλείνοντας ένα time slot ώστε να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους στα φυσικά καταστήματα, ή αυτά να λειτουργούν μόνο για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων ομάδων.

Σε επίπεδο διανομής και logistics, θα μπορούσαν να δημιουργηθούν καταστήματα click and collect με βάση τα trending items, πακεταρισμένα, έτοιμα προς πώληση, αλλά και να επιλεχθούν με βάση machine learning τα ιδανικά σημεία pickup.

Παράλληλα, υπάλληλοι στα καταστήματα θα μπορούσαν να εξυπηρετούν πελάτες μέσω ψηφιακών εργαλείων, να αξιοποιηθούν conversational ads για την επιλογή του κατάλληλου προϊόντος, καθώς και η χρήση augmented reality για τη δοκιμή προϊόντων ηλεκτρονικά.

Σχετικά με τις συμπεριφορές των καταναλωτών, ενδεχομένως να ενταθεί η προτίμησή τους σε προσφορές, η αναμονή για μεγάλα deals, όπως και η ανάγκη για exclusivity. Επιπλέον η μεταστροφή στον τρόπο που οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν την κοινωνία και το περιβάλλον είναι πιθανό να φέρει αλλαγές σε επίπεδο logistics αλλά και διαφάνειας, με στροφή σε τοπικά brands και retailers, που στηρίζουν την κοινότητα.

ΠΟΙΟΤΙΚΑ DATA, DIVERSE ΟΜΑΔΕΣ
Κλείνοντας το πρώτο session της δεύτερης συνεδριακής ημέρας, οι ομιλητές συζήτησαν με τον Βασίλειο Κολλάρα, CEO της Advisable και απάντησαν σε ερωτήσεις του κοινού. Τονίζοντας την αξία του ΑΙ για personalization, επέμειναν ιδιαίτερα στην ποιότητα των δεδομένων που χρησιμοποιούνται, ενώ αναφέρθηκαν σε επερχόμενα διαφημιστικά προϊόντα. Επιπλέον, κατέγραψαν τις δεξιότητες που είναι απαραίτητο να έχουν οι εργαζόμενοι που ασχολούνται με το SEO, αλλά και την τάση εμπλουτισμού του ανθρώπινου δυναμικού με άτομα που κατανοούν όλα τα data points και μπορούν να συντονίσουν τη διαχείριση των data.

YOUTUBE SEO OPTIMIZATION 1O1
Πέντε άμεσα εφαρμόσιμες συμβουλές για SEO optimization στο YouTube μοιράστηκε ο Peter Minkjan:

1. Χρησιμοποιήστε audience retention analysis: Εξετάστε πού εγκαταλείπει το περιεχόμενο το κοινό σας ώστε να αντιληφθείτε πώς μπορείτε να βελτιώσετε τα videos σας και να ανεβάσετε τον χρόνο θέασης.

2. Βελτιστοποιήστε τα thumbnails: Αν δεν υπάρχει αρκετός χρόνος, διασφαλίστε τουλάχιστον τη βελτιστοποίηση των thumbnails.

3. Ενσωματώστε υπότιτλους: Οι υπότιτλοι παρέχουν στο YouTube μεγάλο αριθμό δεδομένων σχετικά με το περιεχόμενο του video σας. Προσθέστε τους με ξεχωριστό SRT file.

4. Δημιουργήστε landing pages για τα videos σας. Αυτό σας δίνει την ευκαιρία να εμφανιστείτε δύο φορές με το video στο Google Search.

5. Προσθέστε timestamps στην περιγραφή σας: Το YouTube δείχνει στιγμιότυπα-κλειδιά από τα videos στα αποτελέσματα της αναζήτησης. Αυτά βασίζοντα στα timestamps που παρέχονται από τους δημιουργούς.

YOUTUBE VIDEO ESSENTIALS
Κλείνοντας τη δεύτερη ενότητα, οι ομιλητές συζήτησαν με τη Βερόνικα Σόλιμαν, Director of Sales & Partnerships της DigitalMinds. Η Michalina Seekamp στάθηκε ιδιαίτερα στη σημασία της συνέπειας στην επικοινωνία, και, μιλώντας για το YouTube, τόνισε ότι δεν είναι απαραίτητη η δημοσίευση περιεχομένου καθημερινά, αρκεί να γίνεται συστηματικά, προκειμένου ένα κανάλι να εξελιχθεί σε go-to προορισμό για τους χρήστες.

Από την πλευρά του, ο Peter Minkjan ανέδειξε την ευκαιρία που συνιστά το YouTube για τα brands, συμβουλεύοντας τους marketers να ξεκινήσουν απλά: επιλέγοντας την πιο συχνή ερώτηση που δέχονται από πελάτες τους και να την απαντήσουν με ένα video.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η πλατφόρμα δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως άλλο ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης αλλά ως μηχανή αναζήτησης και η διάρκεια των videos θα πρέπει να καθορίζεται με βάση τα data: ενδεικτικά, εάν το audience retention είναι πάνω από 50% μπορεί να επιμηκυνθεί.

Συμφωνώντας με τα παραπάνω, η Michalina Seekamp ανέλυσε το πώς το ίδιο περιεχόμενο προσλαμβάνεται από διαφορετικά ακροατήρια και ανάλογα με το context στο οποίο παρακολουθείται.

ΟΙ 5 ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΚΡΙΣΗΣ
Με βάση τα δεδομένα από τις αναζητήσεις στην πλατφόρμα της Google, η Dr. Michalina Seekamp παρουσίασε τις 5 τάσεις που καθορίζουν τις ανθρώπινες συμπεριφορές στο σημερινό περιβάλλον κρίσης:

  1. «Προσπαθώ να ανακτήσω τον έλεγχο»
  2. «Αναζητώ άνεση και οικειότητα στην οικογένεια»
  3. «Επιστρέφω στα βασικά»
  4. «Προσπαθώ να είμαι αυτάρκης»
  5. «Είμαι διαρκώς συνδεδεμένος, όλη η καθημερινότητα ορίζεται από αυτό»

O ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Alan Kent:

  • Καταγράφεται 3%-9% αύξηση του λόγου τιμή-κέρδος για digital native εταιρείες.
  • Η εξατομίκευση μπορεί να προσφέρει 5 έως 8 φορές υψηλότερο ROI στη δαπάνη marketing και να αυξήσει τις πωλήσεις κατά 10% και πάνω.
  • 42% των εργαζομένων δεν διαθέτει τα ψηφιακά εργαλεία που χρειάζεται.

HINTS ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα μελετών που παρουσίασε η Michalina Seekamp όσον αφορά τη διαφημιστική επικοινωνία κατά τη διάρκεια της κρίσης της πανδημίας:

  1. Οι διαφημήσεις «κανονικότητας» λειτουργούν ακόμη: Στη μεγάλη τους πλειονότητα, οι διαφημίσεις με τις καλύτερες επιδόσεις ήταν legacy καμπάνιες, με εικόνες κανονικότητας, χωρίς αναφορά στον Covid-19 ή σε στοιχεία που συνδέονται με την πανδημία, π.χ. μάσκες.
  2. Τα μηνύματα εξελίσσονται: Μπορεί να δημιουργηθεί μια αίσθηση συνέχειας με την κανονικότητα μεταφέροντας το ίδιο μήνυμα αλλά προσαρμόζοντάς το στη σημερινή συνθήκη.

ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΤΩΡΑ
Ποιες είναι οι τάσεις που βλέπουμε να κερδίζουν έδαφος κατά τη διάρκεια της κρίσης της πανδημίας και τι υπαγορεύουν σε μάρκες και εμπόρους; Ο Γιώργος Μονοκάνδυλος μεταφέρει την εικόνα:

ΑΥΞΗΣΗ E-COMMERCE: Ευκαιρία για ψηφιακή διείσδυση, innovation στα κομμάτια delivery και payment.

VIRTUAL COMMUNITIES: Η επικοινωνία έχει εδραιωθεί στο ψηφιακό περιβάλλον, τόσο με τον περίγυρο όσο και με τα brands. Οι χρήστες περιμένουν brands και retailers να συνδεθούν μαζί τους online με επικοινωνία και events.

ΝΕΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ: Η παραμονή στο σπίτι δημιουργεί νέες συνήθειες όπως ενασχόληση με τον κήπο και το fitness. Οι λιανέμποροι πρέπει να εστιάσουν στις νέες τάσεις και να προσαρμόσουν τη διαθεσιμότητα και τις λύσεις παράδοσης, ενώ ανοίγονται ευκαιρίες για newcomers.

BRAND PERCEPTION: Οι χρήστες επιθυμούν να γνωρίσουν περισσότερο το brand και να μάθουν πώς διαχειρίζεται την κρίση και αν προσφέρει λύσεις.

ΝΕΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ MEDIA: Οι καταναλωτές περιμένουν τα brands να βρίσκονται στο ψηφιακό περιβάλλον, μέσω video αλλά και virtual λύσεων.

ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑΣ: Έντονη αναζήτηση προσφορών από την πλευρά των καταναλωτών.

WORKSHOP ME TON BRAD GEDDES
Η διήμερη διοργάνωση έκλεισε με workshop από τον Brad Geddes με τίτλο «Mastering Google Ads Account Structure in 2020». Με φόντο τις αλλεπάλληλες αλλαγές στα Google Ads -από τα match types και το machine learning bidding, μέχρι τα ad customizers και τη διαχείριση του budget- και τον συνακόλουθο μετασχηματισμό του τρόπου οργάνωσης και διαχείρισης των accounts, το σεμινάριο εστίασε στον ιδανικό τρόπο και χρόνο πραγματοποίησης μιας καμπάνιας και για τη σωστή δομή ενός ad group, μετά και τις τελευταίες αλλαγές στα match types των Google Ads.