Τριάντα πέντε χρόνια πορείας στον χώρο της έρευνας συμπληρώνει φέτος η Global Link. Οι στόχοι που έθεσε στο ξεκίνημά της, και συνεχίζει να επιδιώκει, είναι η οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες της, το προβάδισμα όσον αφορά τις εξελίξεις στην αγορά και η καλλιέργεια ενός δημιουργικού εργασιακού περιβάλλοντος, όπως αναφέρουν στο MW οι Κώστας και Δημήτρης Σιγαλός, CEO & Founder και Development Manager της Global Link, αντίστοιχα.

Οι έρευνες της Global Link όλα αυτά τα χρόνια έχουν συμβάλλει στην ανάπτυξη πολλών νέων προϊόντων, που κέρδισαν την αγορά, στην τελειοποίηση διαφημίσεων και στην αναβάθμιση της εξυπηρέτησης του πελάτη, προβλέποντας και ακολουθώντας τις τάσεις που διαμορφώνουν την έρευνα. Οι Κώστας και Δημήτρης Σιγαλός επισημαίνουν ότι οι επόμενες ευκαιρίες και προκλήσεις στον χώρο της έρευνας σχετίζονται με την Τεχνητή Νοημοσύνη και τη Μηχανική Μάθηση, το Real-time Customer Experience και το ESG, τομείς στους οποίους επενδύει ήδη η εταιρεία.

MW: Ποιοι ήταν οι στόχοι σας όταν ξεκινήσατε και κατά πόσο αυτοί επιτεύχθηκαν;

Κώστας Σιγαλός

Κώστας Σιγαλός: Στο ξεκίνημα της εταιρείας μας, πέρα από τους στόχους ανάπτυξης, θέσαμε τρεις βασικούς άξονες. Πρώτος και κυριότερος ήταν η οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας. Είμαστε περήφανοι που έχουμε καταφέρει να διατηρήσουμε μακροχρόνιες συνεργασίες με πολλούς από αυτούς, από την ίδρυσή μας. Αυτές οι σχέσεις βασίζονται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη και την αδιάλειπτη δέσμευσή μας να παρέχουμε υπηρεσίες υψηλής ποιότητας. Δεν λειτουργούμε απλώς ως πάροχος στοιχείων, αλλά ως πραγματικοί συνεργάτες, κατανοώντας σε βάθος τις ανάγκες των πελατών μας και συμβάλλοντας ως μέλη των ομάδων λήψης στρατηγικών αποφάσεων.

Δεύτερος στόχος μας ήταν να βρισκόμαστε πάντα μπροστά από τις εξελίξεις της αγοράς. Δεν περιοριζόμαστε στο να παρακολουθούμε τις αλλαγές, αλλά στοχεύουμε να προβλέπουμε και να προλαμβάνουμε τις ανάγκες των πελατών μας. Μερικά από τα χαρακτηριστικά έργα μας περιλαμβάνουν την εισαγωγή του μοντέλου pre-testing διαφημίσεων Add+Impact® πριν από 25 χρόνια, την ανάπτυξη της μεθοδολογίας mystery shopping τα τελευταία 20 χρόνια, καθώς και την έμφαση που δίνουμε πρόσφατα σε έρευνες ESG.

Τρίτος στόχος ήταν η καλλιέργεια ενός συνεργατικού και δημιουργικού εργασιακού περιβάλλοντος. Στην Global Link η δέσμευσή μας προς το ανθρώπινο δυναμικό μας αντικατοπτρίζεται στις μακροχρόνιες συνεργασίες μας. Έχουμε στελέχη που ξεκίνησαν μαζί μας ως φοιτητές σε εξάμηνη πρακτική άσκηση και παρέμειναν και εξελίχθηκαν μαζί μας. Ταυτόχρονα, η ομάδα μας έχει ενισχυθεί πρόσφατα με καταξιωμένα στελέχη από την Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτή η σταθερότητα πηγάζει από τις εξαιρετικές ενδοεταιρικές σχέσεις μας και την ανθρωποκεντρική μας προσέγγιση, αποτελεί δε τον ακρογωνιαίο λίθο της επιτυχίας μας.

Μετά από 35 χρόνια στον χώρο της έρευνας, ποια έργα θεωρείτε ορόσημα στην πορεία της Global Link;

Κ.Σ.: Πρόκειται για μία δύσκολη ερώτηση, καθώς σε αυτά τα 35 χρόνια, έρευνες μας έχουν συμβάλλει στην ανάπτυξη πολλών νέων προϊόντων που κατέκτησαν ηγετική θέση στην αγορά τους, στην τελειοποίηση διαφημίσεων και στην αναβάθμιση της εξυπηρέτησης του πελάτη. Ωστόσο, θα ήθελα να αναφερθώ σε τρία σημαντικά έργα των τελευταίων 12 μηνών που θεωρώ ορόσημα:

SMART MAPS: Σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και την OSeven, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Γιώργου Γιαννή, αναπτύξαμε ένα καινοτόμο στατιστικό μοντέλο για την προώθηση της ασφαλούς και φιλικής προς το περιβάλλον οδήγησης. Η Global Link διεξήγαγε και ανέλυσε 52.000 συνεντεύξεις και παρατηρήσεις σε 150 σημεία καλύπτοντας την ηπειρωτική Ελλάδα και τα νησιά. Αυτό το έργο αναδεικνύει τη δύναμη της σύμπραξης μεταξύ ακαδημαϊκής τεχνογνωσίας και ιδιωτικής πρωτοβουλίας για την επίλυση σύνθετων κοινωνικών προκλήσεων.

ESG: Στο πλαίσιο της ευαισθησίας μας για περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα, φέτος διεξήγαμε, για δεύτερη χρονιά, έρευνα για τις στάσεις των πολιτών σε θέματα ESG. Η έρευνα καλύπτει 17 χώρες σε 4 ηπείρους με δείγμα 18.500 πολιτών. Τα αποτελέσματα δείχνουν μια διεθνώς περιορισμένη αλλά με αυξητικές τάσεις γνώση γύρω από τα θέματα ESG. Ο πυλώνας Περιβάλλον έχει τη μεγαλύτερη βαρύτητα σε όλες τις χώρες, ενώ στην Ελλάδα ο πυλώνας Κοινωνία έχει αυξημένη σημασία, με την Εταιρική Διακυβέρνηση να καταγράφεται σε χαμηλότερο επίπεδο. Η συμμόρφωση με τις αρχές ESG που απολαμβάνει ευρεία αποδοχή, αποτελεί πλέον όχι μόνο κανονιστική υποχρέωση αλλά και σαφές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Σκοπεύουμε να διεξάγουμε αυτή την έρευνα ετησίως, ελπίζοντας ότι θα λειτουργήσει ως καταλύτης για ουσιαστικές συζητήσεις και δράσεις προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

HEALTHY EATING: Φέτος πραγματοποιήσαμε για έκτη συνεχομένη χρονιά την έρευνα που εστιάζει σε θέματα υγιεινής διατροφής και υγιεινού τρόπου ζωής. Αυτή η έρευνα αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για τη χάραξη πολιτικής και την ανάπτυξη νέων προϊόντων προσαρμοσμένων στις ανάγκες του καταναλωτή. Μας ικανοποιεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι διαχρονικά καταγράφονται μικρές αλλά σταθερές βελτιώσεις στον τρόπο ζωής των Ελλήνων, γεγονός που δείχνει μία σταδιακή υιοθέτηση πιο υγιεινών συνηθειών.

Αυτά τα έργα αποδεικνύουν τη συνεχιζόμενη δέσμευσή μας στην καινοτομία και την προσαρμογή στις ανάγκες της αγοράς, καθώς και τη συμβολή μας σε σημαντικούς τομείς που επηρεάζουν την κοινωνία και το περιβάλλον.

Τι σηματοδοτεί για τη Global Link η διεθνής διάκριση Elite Member Award, που έλαβε από τον Πρόεδρο του ομίλου Global Market Research, στο πλαίσιο του ESOMAR Congress;

Κ.Σ.: Τα τελευταία χρόνια έχουμε τιμηθεί με σημαντικά βραβεία σε τομείς όπως customer experience, shopper marketing, ανάπτυξη νέων προϊόντων και mystery shopping. Αυτές οι διακρίσεις επιβεβαιώνουν ότι μετά από 35 χρόνια συνεχίζουμε να καινοτομούμε προσφέροντας αποτελεσματικές λύσεις στους πελάτες μας, δημιουργώντας best practices που ξεχωρίζουν στην αγορά. Από την ίδρυση μας ενταχθήκαμε στο Associated Global Marketing Research Group με παρουσία σε 27 χώρες, σε 4 ηπείρους.

Το πρόσφατο Elite Member Award αποτελεί μια σημαντική αναγνώριση της δέσμευσης μας στα υψηλά ποιοτικά πρότυπα του Ομίλου και του ηγετικού ρόλου μας στον σχεδιασμό και συντονισμό διεθνών πρωτοποριακών ερευνών. Αυτή η διάκριση μας δίνει την ώθηση να συνεχίσουμε με το ίδιο πάθος και την ίδια προσήλωση στην αριστεία, προσφέροντας στους πελάτες μας την καινοτομία και την ποιότητα που αναζητούν.

Ποιες τάσεις πιστεύετε ότι θα επικρατήσουν στην έρευνα αγοράς μελλοντικά;

Δημήτρης Σιγαλός

Δημήτρης Σιγαλός: Πολύ σημαντική ερώτηση, που θα μπορούσε να καλύψει ένα ολόκληρο τεύχος του Marketing Week. Επειδή όμως δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα θα σταθώ σε τρεις τάσεις:

  1. Artificial Intelligence και Machine Learning: Η χρήση αυτών των τεχνολογιών θα ενισχύσει την ανάλυση μεγάλων δεδομένων, επιτρέποντας την εξαγωγή βαθύτερων insights και την πρόβλεψη καταναλωτικών τάσεων. Στο πρόσφατο συνέδριο της ESOMAR όπου κυριάρχησε το AI αναδύθηκε και η μεθοδολογία synthetic data & virtual personas, ως οντότητες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν αντί πραγματικών ερωτώμενων. Αυτές οι οντότητες δημιουργούνται με προσομοιώσεις ανθρώπινων χαρακτηριστικών και συμπεριφορών και ήδη χρησιμοποιούνται στην έρευνα διανύοντας μία πιλοτική φάση.
  2. Real-time Customer Experience: Απαιτείται πλέον η καταγραφή και ανάλυση άμεσων και πρωτογενών εμπειριών. Οι ερευνητικές τεχνικές προσαρμόζονται σε τεχνικές άμεσου χρόνου για να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών τους και των καταναλωτών.
  3. ESG: Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για τη βιωσιμότητα και την κοινωνική ευθύνη των εταιρειών. Αυτό θα οδηγήσει σε αυξημένη ζήτηση για έρευνες που εξετάζουν τον αντίκτυπο των εταιρειών στο περιβάλλον και την κοινωνία.
    Αυτές οι τάσεις οδηγούν σε νέες ευκαιρίες και προκλήσεις, απαιτώντας καινοτόμες προσεγγίσεις στην έρευνα.

Ποια είναι τα σχέδια σας; Ποιες νέες υπηρεσίες και εργαλεία θα παρέχετε στην αγορά;

Δ.Σ.: Παρακολουθούμε και αξιοποιούμε τις τεχνολογικές εξελίξεις. Επενδύουμε σε εργαλεία AI και real time customer experience, πετυχαίνοντας την εξαγωγή βαθύτερων insights και συγχρόνως streamlining των διαδικασιών μας. Σε συνεχή βάση επενδύουμε και στο mindset των στελεχών μας που καλούνται να διευρύνουν τις ικανότητές τους στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.

Πώς θα ορίζατε την αξία της έρευνας για τους πολίτες-καταναλωτές, τις εταιρείες αλλά και θεσμικούς φορείς και πώς θα μπορούσε αυτή να αναδειχθεί σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη;

Δ.Σ.: Η έρευνα αγοράς συνεισφέρει στην ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών που ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών. Όσον αφορά τις εταιρείες η συστηματική χρήση ερευνών επιτρέπει τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων με βάση αξιόπιστα δεδομένα.

Για τους θεσμικούς φορείς, αποτελεί πολύτιμο εργαλείο διαμόρφωσης πολιτικών επιτρέποντας τον σχεδιασμό και την υλοποίηση παρεμβάσεων στο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον που προάγουν την κοινωνική ευημερία. Η πολυδιάστατη χρησιμότητα της έρευνας μπορεί να αναδειχθεί με διάφανη επικοινωνία και εκπαίδευση με την συνεργασία όλων των stakeholders.