Παράξενα μικρή για το ελληνικό design την στιγμή που τα τελευταία δυο χρόνια οι ελληνικές συμμετοχές σε ξένους διαγωνισμούς ήταν πάμπολλες και πολυβραβευμένες και το Συμβούλιο Branding & Design της ΕΔΕΕ αυξάνει συνεχώς τα μέλη του αριθμώντας ήδη 11. Ειδικά στις κατεξοχήν κατηγορίες ενδιαφέροντος, την εταιρική ταυτότητα, το λογότυπο, την συσκευασία, το retail identity, οι συμμετοχές ήταν περιορισμένες σε σχέση με το πλήθος των πολύ καλών δουλειών που εμφανίστηκαν στην αγορά. Τέλος ελάχιστες ήταν οι συμμετοχές από brands ευρείας κατανάλωσης που απευθύνονται στη μεγάλη μάζα του κοινού και από αυτές ακόμα λιγότερες κρίθηκαν από την κριτική επιτροπή ως άξιες να μπουν στο shortlist παρά την ιδιαίτερα θετική αποδοχή που είχαν από το καταναλωτικό κοινό.

Προφανώς εφόσον τα Ermis φιλοδοξούν να είναι ο κεντρικός θεσμός βράβευσης της δημιουργικότητας στην επικοινωνία στην Ελλάδα και να αποτελούν το κορυφαίο γεγονός του ευρύτερου κλάδου στη χώρα μας θα πρέπει να προσπαθήσουν να γίνουν πόλος έλξης του design, ενός κλάδου που έχει φέρει τόσα βραβεία από σημαντικούς διεθνείς διαγωνισμούς τα τελευταία χρόνια όσα ελάχιστοι άλλοι. Και εφόσον με βάση τον κανονισμό των Ermis, στόχος τους μεταξύ άλλων είναι και «η προβολή της λειτουργίας του κάθε Τομέα Επικοινωνίας καθώς και η ηθική επιβράβευση των ∆ιαφημιζομένων / Πελατών για τη συμβολή τους στην ανάδειξη της δημιουργικότητας» θα πρέπει να δώσει το περιθώριο τόσο στις εταιρείες branding και design που ασχολούνται με μεγάλους πελάτες και μεγάλες κατηγορίες της αγοράς, όσο και στους μεγάλους διαφημιζόμενους να κερδίσουν βραβεία για την δημιουργικότητά τους.

Πολύ δύσκολα ένα λογότυπο τράπεζας ή τηλεπικοινωνιών μπορεί να έχει οποιαδήποτε τύχη απέναντι σε αντίστοιχα που δημιουργήθηκαν για brands επιχειρήσεων οικοτεχνίας ή μικρών χώρων εστίασης. Το ίδιο συμβαίνει π.χ. για μια συσκευασία σοκολατούχου γάλακτος που στοχεύει να γίνει leader στο super market σε σχέση με μια συσκευασία κάποιου μικρού premium brand μελιού ή λουκουμιών που στοχεύει στους πελάτες ενός μικρού καταστήματος delicatessen. Άρα θα πρέπει να προβλεφθούν οι απαραίτητες αλλαγές στις κατηγορίες συναγωνισμού ώστε να δοθεί ευκαιρία να βραβευτούν και έργα υψηλής εμπορικής αξίας. Και να δοθεί έμφαση και σε εκείνη την πολύτιμη δημιουργικότητα που προσπαθεί να λύσει με τον πιο δημιουργικό τρόπο τόσο περίπλοκα προβλήματα όσο η σύνδεση με μεγάλα και ανομοιόμορφα κοινά ή η επιτυχία στα ράφια των μεγάλων αγορών.