Το γιαούρτι αποτελεί μία από τις πλέον δημοφιλείς τροφές για όλες τις ηλικίες, λόγω της θρεπτικής του αξίας και της στροφής των καταναλωτών σε πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές, ενώ οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία επενδύουν προοδευτικά σε νέους κωδικούς, εστιάζοντας σε στοχευμένες ομάδες κοινού και τις personalized ανάγκες τους. Παράλληλα, τα brands αξιοποιούν τα επικοινωνιακά τους πλάνα για να ενισχύσουν το loyalty, ενώ κάποια από αυτά εντατικοποιούν την εξωστρέφειά τους.

Το γιαούρτι αποτελεί μία από τις πλέον δημοφιλείς τροφές για όλες τις ηλικίες, λόγω της θρεπτικής του αξίας και της στροφής των καταναλωτών σε πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές, ενώ οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία επενδύουν προοδευτικά σε νέους κωδικούς, εμπλουτισμένους, μεταξύ άλλων, με ιχνοστοιχεία και βιταμίνες, εστιάζοντας σε στοχευμένες ομάδες κοινού και τις personalized ανάγκες τους. Παράλληλα, τα brands αξιοποιούν τα επικοινωνιακά τους πλάνα για να ενισχύσουν το loyalty των καταναλωτών, ενώ κάποια από αυτά εντατικοποιούν την εξωστρέφειά τους.

Το γιαούρτι ενισχύει διαρκώς τη θέση του στην παγκόσμια διατροφική «σκακιέρα» με τις εταιρείες να ενισχύουν τη σύστασή του, προσαρμόζοντάς το στις νέες διατροφικές τάσεις, στις οποίες στρέφεται το καταναλωτικό κοινό, και επινοώντας νέες μορφές και συνθέσεις που απαντούν σε μία ευρύτερη γκάμα διατροφικών συνηθειών.

Στην κλασική του μορφή, το γιαούρτι είναι δημοφιλές, λόγω του χαμηλού κόστους και της ευρείας διάθεσής του, καθώς βρίσκεται στα ράφια των super markets και άλλων καταστημάτων και είναι διαθέσιμο τόσο offline, όσο και online. Η διαθεσιμότητά του, άλλωστε, είναι αυτή που θα εξασφαλίσει την ενίσχυση της αγοράς με μεικτό ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 4,5% έως το 2025, σύμφωνα με στοιχεία της Mordor Intelligence. Μάλιστα, αναφέρεται, ότι σχεδόν το 45% των καταναλωτών διεθνώς το έχουν εντάξει στις επιλογές για το πρωινό τους γεύμα.

Ενίσχυση παρουσιάζει και το γιαούρτι σε πόσιμη μορφή, λόγω της εύκολης χρήσης και πρακτικότητάς του, αναφέρει η 360 Market Updates, παράγοντες που το καθιστούν μία «έξυπνη» εναλλακτική, ειδικά τα τελευταία χρόνια, όπου οι ταχύτεροι ρυθμοί της καθημερινότητας κρατούν την πλειονότητα των καταναλωτών εκτός σπιτιού.

Ταυτόχρονα, οι εταιρείες διεθνώς καλούνται να ανταποκριθούν και στη διαφοροποίηση του διατροφικού προτύπου, όπως ο περιορισμός της κατανάλωσης ζάχαρης, ζωικών λιπαρών, αλλά και ο βιγκανισμός, δημιουργώντας non-dairy γιαούρτι.

Στην Ελλάδα, ο ετήσιος τζίρος της εγχώριας αγοράς του γιαουρτιού, σύμφωνα με το Σελφ Σέρβις, ανήλθε το 2019 σε περίπου 245 εκατ. ευρώ, με την IRI να αναφέρει ότι ο συνολικός όγκος του γιαουρτιού που πωλήθηκε μέσα σε ένα έτος -από τον Αύγουστο του 2019 έως τον Αύγουστο του 2020- αυξήθηκε κατά 2,2%, και η συνολική αξία κατά 2,7%.

Επιπλέον, η Ελλάδα κατέχει την τέταρτη θέση παγκοσμίως στις εξαγωγές γιαουρτιού, με μερίδιο 7%, οι οποίες, μάλιστα, την οκταετία 2009-2017 είχαν καταγράψει έως και τριψήφια ποσοστά ρυθμού ανάπτυξης, αναφέρει το Σελφ Σέρβις. Όσον αφορά στις πέντε μεγαλύτερες εταιρείες στην ελληνική αγορά, η IRI αναφέρει τις Δέλτα, Φάγε, Κρι Κρι, Μεβγάλ και Όλυμπος, ενώ ισχυρή επίδραση έχει και το private label γιαούρτι.

ΝΕΑ ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Οι ελληνικές εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία του γιαουρτιού στην Ελλάδα, προσαρμόζουν τα προϊόντα τους στις νέες ανάγκες που δημιουργεί η καθημερινότητα των καταναλωτών, οι οποίοι στην πλειονότητά τους, ζητούν υγιεινές λύσεις για όλα τα μέλη της οικογένειας. «Η νέα τάση που διαφαίνεται ότι κερδίζει έδαφος σε παγκόσμιο επίπεδο είναι η στροφή των καταναλωτών σε έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής, επιζητώντας μείωση της ζάχαρης στα προϊόντα που επιλέγουν», υπογραμμίζει η Μαρία Λαγού, Senior Brand Manager Γαλακτοκομικών της Κρι Κρι.

Προσθέτει δε ότι, με γνώμονα τη νέα τάση, η εταιρεία επαναλάνσαρε «τη σειρά επιδόρπιων γιαουρτιού, τα οποία περιέχουν 26% λιγότερη ζάχαρη, χαμηλά λιπαρά και θερμίδες, ενώ δεν περιέχουν χρωστικές ουσίες και συντηρητικά. Παράλληλα, είναι πλούσια σε ασβέστιο, συμβάλλοντας στην πεπτική υγεία.

Επιπλέον, μειώσαμε από 13 έως 35% τα συνολικά σάκχαρα, ανάλογα με την προϊοντική κατηγορία». Επιπρόσθετα, η εταιρεία λάνσαρε πρόσφατα το νέο Κρι Κρι Super Spoon Forever Young, ένα επιδόρπιο στραγγιστού γιαουρτιού με 2% λιπαρά, φράουλα, φτιαγμένο από 100% ελληνικό γάλα ημέρας και εμπλουτισμένο με βιταμίνες D, B12, B6, φυλλικό οξύ, ασβέστιο και μαγνήσιο για τη φυσιολογική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, καθώς και το νέο γιαούρτι Κρι Κρι Χωρίς Λακτόζη με 2% λιπαρά για άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη.

Η Κρι Κρι κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά και τη σειρά επιδόρπιων γιαουρτιού Κρι Κρι με φρούτα, όπου προστέθηκαν νέες γεύσεις, μία με εσπεριδοειδή, κουρκουμά και δημητριακά, και μία με φράουλα, μπανάνα και δημητριακά, ενώ πρόσθεσε στη σειρά Κρι Κρι Kids τις γεύσεις Ροδάκινο και Βερίκοκο. Παράλληλα, εμπλούτισε τη σειρά Κρι Κρι Babies «Το Πρώτο μου Γιαουρτάκι» χωρίς προσθήκη ζάχαρης, για μωρά άνω των έξι μηνών, με τις νέες γεύσεις Ροδάκινο και Μήλο, και Μπανάνα και Μήλο.

«Η χρονιά που διανύουμε, παρά τις προκλήσεις που μας επιφύλαξε, λόγω πανδημίας, ήταν μια ιδιαίτερα δραστήρια χρόνια, με σημαντικά λανσαρίσματα και καινοτομίες στις βασικές προϊοντικές κατηγορίες που δραστηριοποιούμαστε», σημειώνει η Έλια Μπαϊμά, Marketing Director της Δέλτα Τρόφιμα ΑΕ.

Ενδεικτικά, στα λανσαρίσματα της εταιρείας, τα δύο τελευταία χρόνια, περιλαμβάνονται η σειρά Vitaline Go Nuts & Grains, σε τρεις γεύσεις: Κορινθιακή Σταφίδα-Αμύγδαλο-Φουντούκι-Δημητριακά, Αλόη-Αμύγδαλο-Chia-Δημητριακά, και Πράσινο Τσάι Matcha-Πράσινο μήλο-Αμύγδαλο-Φουντούκι-Δημητριακά, το Complet Lactose free, το Complet Protein, με 20g φυσικής πρωτεΐνης και το το Advance Bio. «Κοινός παρονομαστής, η ικανοποίηση των διαφορετικών καταναλωτικών αναγκών που χαρακτηρίζουν την κατηγορία του γιαουρτιού, που μπορεί να αποτελεί από κυρίως γεύμα ή συστατικό μαγειρικής, έως συμπλήρωμα διατροφής σε άτομα που ακολουθούν ειδική διατροφή», υπογραμμίζει.

ΚΑΤΣΙΚΙΣΙΟ ΚΑΙ ΒΡΕΦΙΚΟ ΓΙΑΟΥΡΤΙ
Όσο για τη Δωδώνη, ενίσχυσε το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο, λανσάροντας, στις αρχές του καλοκαιριού, το κατσικίσιο γιαούρτι από 100% ελληνικό κατσικίσιο γάλα, το οποίο, χάρη στη μειωμένη περιεκτικότητα σε λακτόζη, είναι κατάλληλο και για τους καταναλωτές που αντιμετωπίζουν ελαφριά μορφή δυσανεξίας. «Συνεχίζουμε σταθερά να δημιουργούμε και να λανσάρουμε νέα προϊόντα, ακολουθώντας τις διατροφικές τάσεις, ώστε να ανταποκρινόμαστε με τον βέλτιστο τρόπο στις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών για αυθεντικά γαλακτοκομικά προϊόντα, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά», σημείωσε σχετικά η Βίκυ Παπουτσάκη, Marketing Manager της Δωδώνη.

Σε λανσάρισμα νέων προϊόντων προχώρησαν το τελευταίο διάστημα, και άλλες ελληνικές εταιρείες, όπως η Friesland Campina, η οποία παρουσίασε το νέο ρόφημα γιαουρτιού με όνομα «Πιες το γιαούρτι σου» σε τρεις γευστικούς συνδυασμούς και, συγκεκριμένα, Ροδάκινο και Φρούτα του Δάσους, Φράουλα, και Κεράσι.

ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ PRIVATE LABELS
Στο πλαίσιο της αλλαγής των διατροφικών αναγκών διεθνώς, οι εταιρείες προχωρούν στη δημιουργία καινοτόμων λειτουργικών προϊόντων, τα οποία ανταποκρίνονται στις ανάγκες του παγκόσμιου πληθυσμού, όχι μόνο του νεαρότερου, αλλά και του πληθυσμού άνω των 65 ετών, ο οποίος, σύμφωνα με τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών, αυξάνεται ταχύτερα από τις άλλες ηλικιακές ομάδες.

Κάποια από τα οφέλη του γιαουρτιού, στα οποία επενδύουν ήδη τα brands της κατηγορίας, είναι η πεπτική υγεία, η ενίσχυση της ανοσοποιητικού συστήματος και η βελτίωση του ύπνου, αναφέρει η Mintel. Παράλληλα, θέτει μία ακόμη παράμετρο, στην οποία θα πρέπει διεθνείς και εγχώριοι «παίκτες» να εναρμονίσουν το παραγόμενο προϊόν, προκειμένου να εκσυγχρονίσουν τις δραστηριότητές τους.

Πρόκειται για την παραγωγή, επεξεργασία και συσκευασία γιαουρτιού με βιώσιμο τρόπο, ο οποίος μπορεί να είναι η «απάντηση» των παραγωγών στις ανησυχίες του καταναλωτικού κοινού σχετικά με τα πλαστικά απορρίμματα και τα απόβλητα τροφίμων. Ειδικά, στις νέες συνθήκες, όπου οι καταναλωτές προοδευτικά παύουν να διαχωρίζουν το δικό τους όφελος από το όφελος του πλανήτη, αναφέρει το Food Navigator.

Όσον αφορά στο γιαούρτι ιδιωτικής ετικέτας, η Mintel σημειώνει ότι οι παραγωγοί του έχουν ένα επιπλέον αβαντάζ σε σχέση με το τυποποιημένο γιαούρτι, και, συγκεκριμένα, την ήδη μειωμένη περιεκτικότητα σε ζάχαρη στο προϊόν τους. Σημειώνει δε ότι μόνο ένα 5% των γιαουρτιών με χαμηλή, μειωμένη ή καθόλου περιεκτικότητα σε ζάχαρη αφορά τα private label γιαούρτια. Με αυτόν τον τρόπο, τα συγκεκριμένα brands μπορούν να ενισχύσουν τη διείσδυσή τους στις προτιμήσεις του κοινού, αξιοποιώντας το αυξανόμενο ενδιαφέρον τους για υγιεινές διατροφικές προτάσεις.

ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ ΤΟ ΓΙΑΟΥΡΤΙ ΜΕ ΠΡΟΒΙΟΤΙΚΑ
Με ρυθμό άνω του 6% αυξήθηκαν τα έσοδα πωλήσεων του γιαουρτιού με προβιοτικά μέσα στο 2019, του οποίου οι πωλήσεις κυμάνθηκαν στα σχεδόν 20 δισ. δολάρια το περασμένο έτος, σύμφωνα με το Future Market Insights. Παράλληλα, το κλασικό γιαούρτι με προβιοτικά προσελκύει περισσότερα από τα τρία τέταρτα των συνολικών εσόδων, σε σχέση με το γιαούρτι με προβιοτικά σε ρόφημα.

Η εξέλιξη αυτή συνιστά ευκαιρία για τις εταιρείες της κατηγορίας, καθώς αποδίδεται στην αντίληψη του καταναλωτή, ο οποίος εντάσσει το είδος αυτό στα σνακ με όφελος στην υγεία λόγω της περιεκτικότητάς του σε πρωτεΐνες, καλά λιπαρά, ανόργανα συστατικά και βιταμίνες, και των ιδιοτήτων του για υγιή πέψη, συμβολή στην απώλεια βάρους, ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα και της χοληστερόλης.

Επιπρόσθετα, η διάθεσή τους σε ποικιλία γεύσεων, η ανάμειξή τους με φρούτα και φυτικές ίνες, μπορεί να δώσει ώθηση στη δημοφιλία τους και, ως εκ τούτου, να αυξήσει περαιτέρω τις πωλήσεις, αναφέρει η Technavio.

Δυναμική παρουσία στην αγορά επιδεικνύει και το φυτικό γιαούρτι με προβιοτικά, η ενίσχυση του οποίου οφείλεται, κυρίως, στην αύξηση των vegan και vegetarian καταναλωτών, με αποτέλεσμα η ζήτησή του να αυξάνεται τα επόμενα χρόνια.

Άλλωστε, σύμφωνα με το Genetics Home Reference, η εστίαση στην ανάπτυξη των συγκεκριμένων προϊόντων συνιστά έναν ακόμη τρόπο για την προσέλκυση από τις εταιρείες τόσο των ατόμων με δυσανεξία στη λακτόζη, όσο και του vegan πληθυσμού.

ΣΤΑ 15,5 ΔΙΣ. Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΚΟΥ ΓΙΑΟΥΡΤΙΟΥ ΤΟ 2022
Μία ακόμη τάση, που ήδη καταγράφει εντυπωσιακές, όπως αναφέρουν μελέτες, επιδόσεις στην προτίμηση του κοινού είναι και το οργανικό γιαούρτι, η αγορά του οποίου, παγκοσμίως, εκτιμάται ότι θα αυξηθεί με μεικτό ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 13,1% έως το 2022, το οποίο μεταφράζεται σε 15,5 δισ. δολάρια, αναφέρει η Transparency Market Research.

Το οργανικό γιαούρτι διατίθεται, κυρίως, σε εξειδικευμένα καταστήματα, που διαθέτουν μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων. Κατά συνέπεια, ο κλάδος των specialty stores αποτιμάται στα τέσσερα δισ. δολάρια έως το 2022 σε σχέση με τα έσοδα, με το βρώσιμο οργανικό γιαούρτι να αναδεικνύεται πρωταγωνιστής της υποκατηγορίας, επιτυγχάνοντας μεγαλύτερη διείσδυση στην αγορά σε σχέση με άλλους τύπους του.

DIGITAL ΚΑΝΑΛΙΑ, ΚΑΜΠΑΝΙΕΣ ΚΑΙ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ
Εναρμονιζόμενα με τις διεθνείς τάσεις, τα ελληνικά brands προσαρμόζουν τα προϊόντα και τη στρατηγική τους, προκειμένου να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό και να διαβεβαιώσουν για την αυθεντικότητα και ποιότητα των προϊόντων τους.

«Η επικοινωνιακή μας στρατηγική στηρίζεται στη βασική μας φιλοσοφία “Γεύση του καλού”, τονίζοντας αξίες, όπως ποιότητα, αυθεντικότητα, αγνότητα πρώτης ύλης και ελληνικότητα. Ταυτόχρονα προσεγγίζουμε την επικοινωνία των προϊόντων μας με μοντέρνο τρόπο και ειλικρίνεια», επισημαίνει η Βίκυ Παπουτσάκη.

Επιπλέον, όπως διαβεβαιώνει και η Μαρία Λαγού, στη στόχευση των εταιρειών περιλαμβάνεται η ενδυνάμωση της θέσης τους σε όλες τις κατηγορίες, όπου δραστηριοποιούνται, και η εισαγωγή σε νέες κατηγορίες. Επίσης, οι εταιρείες αξιοποιούν όλα τα κανάλια επικοινωνίας και προβολής, καθώς και τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία, ώστε να επικοινωνήσουν αποτελεσματικότερα τις καμπάνιες τους και να ενισχύσουν το brand name τους.

«Ζούμε σε μια εποχή με πληθώρα πληροφοριών, με την τεχνολογία να προσφέρει πλέον πολλά παραπάνω κανάλια επικοινωνίας, διάδρασης και προβολής, που παίζουν καθοριστικό ρόλο. Με βάση τις σύγχρονες τάσεις και τις προτιμήσεις του κοινού, στη Δωδώνη, τα τελευταία χρόνια, έχουμε αναπτύξει και επενδύουμε σταθερά στα digital κανάλια επικοινωνίας, ώστε να μπορούμε να προωθούμε στοχευμένα και δημιουργικά τις καμπάνιες και τις επικοινωνιακές ενέργειες που κτίζουν περαιτέρω την αξία του brand μας», υπογραμμίζει η Βίκυ Παπουτσάκη.

Επιπλέον, πολλές εταιρείες ακολουθούν και τον δρόμοτης εξωστρέφειας για να εδραιώσουν τη θέση τους και στη διεθνή αγορά, με τη Μαρία Λαγού να αναφέρει ότι η Κρι Κρι εντατικοποιεί την εξωστρέφειά της, με επικοινωνία πίσω από όλες τις κατηγορίες, εστιάζοντας στα λανσαρίσματα.

«Βασικός στόχος μας είναι να διατηρούμε και να προτείνουμε νέες σειρές και προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της εποχής με τα αντίστοιχα διατροφικά προφίλ. Επίσης, είναι σημαντικό να βρίσκουμε τους καταναλωτές μας στα διάφορα κανάλια που δραστηριοποιούνται, που ενημερώνονται, ψυχαγωγούνται, αλλά και στα σημεία που επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους», υπογραμμίζει, από την πλευρά της, η Έλια Μπαϊμά.

«Είναι στρατηγικής σημασίας για εμάς να χτίζουμε μαζί τους μία διαρκή και αμφίδρομη επικοινωνία, με γνώμονα τις επιθυμίες και τις ανάγκες τους, την εξέλιξή τους αλλά και τη γνώμη τους. Η επικοινωνία μας ιδανικά χρησιμοποιεί όλα τα διαθέσιμα και σύγχρονα μέσα above και below the line, καθώς και συνεργασίες που μπορούν να περάσουν τα μηνύματά μας με ακόμα πιο απλό και κατανοητό τρόπο, που να έχει ένα σαφές και χρήσιμο νόημα για τον καταναλωτή μας», καταλήγει.

Το κλασικό γιαούρτι με προβιοτικά προσελκύει περισσότερα από τα τρία τέταρτα των συνολικών εσόδων διεθνώς, σε σχέση με το γιαούρτι

με προβιοτικά σε ρόφημα, αποτελώντας ευκαιρία για τα brands της κατηγορίας

ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
Ο σύγχρονος καταναλωτής είναι πιο ενημερωμένος από ποτέ, αναζητά τη σαφήνεια στην επικοινωνία για να εμπιστευθεί μία μάρκα, έλκεται από την καινοτομία και την εικόνα του προϊόντος και εκτιμά προϊόντα που κάνουν καλό στον ίδιο, αλλά και στο σύνολο (κοινωνία και περιβάλλον). Είναι ξεκάθαρο πως ο μέσος καταναλωτής έχει μία πιο «υπεύθυνη» στάση απέναντι στη  διατροφή του, αναζητώντας φυσικά συστατικά, λιγότερο επεξεργασμένα και κάνει επιλογές με κοινωνικό και συναισθηματικό υπόβαθρο. Τα παραπάνω έχουν οδηγήσει σε αναζήτηση προϊόντων που συνδέονται σε μεγάλο βαθμό με τη γενικότερη φιλοσοφία της υγιεινής διατροφής, «καθαρών» τροφών-«ηθικής κατανάλωσης» που ικανοποιούν πολλαπλές ανάγκες, προσφέροντας ισχυρά λειτουργικά και συναισθηματικά οφέλη.
Έλια Μπαϊμά, Marketing Director, Δέλτα Τρόφιμα ΑΕ

ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΠΛΑΝΟ
Εντατικοποιούμε την εξωστρέφειά μας, με επικοινωνία πίσω από όλες τις κατηγορίες, εστιάζοντας στα λανσαρίσματά μας. Παράλληλα, σχεδιάζουμε στοχευμένο εταιρικό, επικοινωνιακό πλάνο δημοσίων σχέσεων, το οποίο ολοκληρώνει την εταιρική μας εικόνα με διαφορετικές ειδήσεις-μηνύματα και δημοσιεύσεις σε διαφορετικά κοινά. Στόχος μας, για τα επόμενα χρόνια, είναι να ενδυναμώσουμε τη θέση μας σε όλες τις κατηγορίες, στις οποίες δραστηριοποιούμαστε και, ενδεχομένως, να εισχωρήσουμε σε νέες κατηγορίες, στις οποίες δεν είμαστε παρόντες. Δεν επαναπαυόμαστε, συνεχίσουμε να βελτιώνουμε τα ήδη υπάρχοντα προϊόντα μας, αλλά και δημιουργούμε νέα, προσφέροντας, μέσα από αυτά, καινοτομία και σωστές διατροφικές λύσεις για τους καταναλωτές μας.
Μαρία Λαγού, Senior Brand Manager Γαλακτοκομικών, Κρι Κρι

ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥΕΞΙΑ, ΣΥΝΩΝΥΜΕΣ ΤΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται μια στροφή στην κατηγορία για πιο υγιεινά προϊόντα, με υψηλή θρεπτική αξία, μειωμένη περιεκτικότητα σε ζάχαρη και πολλά οφέλη για τον οργανισμό. Για τους σύγχρονους καταναλωτές, η υγεία και η ευεξία είναι αλληλένδετα με την ισορροπημένη διατροφή, γι’ αυτό παρατηρούμε όλο και συχνότερα εταιρείες, σε πολλούς διαφορετικούς κλάδους τροφίμων, να στρέφονται προς αυτήν την κατεύθυνση και να απαντούν στις ανάγκες αυτές, δημιουργώντας νέα προϊόντα που κερδίζουν σε ποιότητα, γεύση και θρεπτική αξία.
Βίκυ Παπουτσάκη, Marketing Manager, Δωδώνη

IN TREND 2020

  • Ενίσχυση της αγοράς του πόσιμου γιαουρτιού, καθώς ικανοποιεί το τρίπτυχο: υγεία, mobility και convenience, ως εναλλακτική πρωινού ή υγιεινού σνακ, στο βρώσιμο γιαούρτι. (Mordor Intelligence)
  • Μετατόπιση του καταναλωτή σε προϊόντα με προβιοτικά με το γιαούρτι -βρώσιμο ή πόσιμο- να βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων. (International Probiotics Association-IPA)
  • Αύξηση της ζήτησης προϊόντων παγωμένου γιαουρτιού, ειδικά στις ΗΠΑ, λόγω των υγιεινών ιδιοτήτων του, των γρήγορων ρυθμών ζωής και της στροφής στο wellness. (Research and Markets)
  • Άνοδος του οργανικού γιαουρτιού, με το μερίδιο αγοράς διεθνώς να αυξάνεται με μεικτό ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 13,1% έως το 2022 στα 15,5 δισ. δολάρια. (Transparency Market Research)

ΟΙ ΚΑΜΠΑΝΙΕΣ ΤΟΥ 2020
Στο πλαίσιο της επικοινωνιακής τους στρατηγικής, τα brands προχωρούν στην υλοποίηση καμπανιών, οι οποίες αφορούν τόσο την προβολή των νέων προϊόντων τους, όσο και του ίδιου του brand, με στόχο την αύξηση του awareness και το commitment του κοινού. Ενδεικτικά, ορισμένες από τις καμπάνιες που «τρέχουν» μέσα στο 2020 είναι οι εξής:

Δωδώνη-McCann Athens
Τον περασμένο Ιούλιο, η Δωδώνη «έτρεξε» καμπάνια, με τίτλο «Γεύση του Καλού», την ταινία της οποίας δημιούργησε και επιμελήθηκε η McCann Athens. Η καμπάνια παρουσίασε τα χαρακτηριστικά που κάνουν την εταιρεία και τα προϊόντα της να ξεχωρίζουν, όπως η παραγωγή αυθεντικών γαλακτοκομικών προϊόντων άριστης ποιότητας, η συνεργασία με πάνω από 5.500 παραγωγούς, η συλλογή αποκλειστικά 100% ελληνικού γάλακτος και η στήριξη της τοπικής κοινωνίας της Ηπείρου μέσα από πρωτοβουλίες εταιρικής ευθύνης.

Νουνού-Magnet
Στις αρχές Σεπτεμβρίου, η Magnet δημιούργησε, για τη FrieslandCampina, το όνομα και τη συσκευασία για το νέο προϊόν της, «Πιες Το Γιαούρτι σου», που κυκλοφορεί σε τρεις γευστικούς συνδυασμούς: Ροδάκινο και Φρούτα του Δάσους, Φράουλα, και Κεράσι. Πρόκειται για ένα ρόφημα γιαουρτιού, που τοποθετείται ως ιδανικό για καθημερινή κατανάλωση στο γραφείο, στο σχολείο, στη δουλειά και στον δρόμο, προσφέροντας όλες τις θρεπτικές ουσίες που χρειάζεται ο οργανισμός.

Νουνού-SSQ
H Soho Square Athens επαναλάνσαρε, τον περασμένο Αύγουστο, τη σειρά γιαουρτιού Νουνού Classic, με το τηλεοπτικό σποτ «Ξινίλα τέλος!». Με χιουμοριστικό τρόπο και ανατρεπτικό σενάριο, το σποτ επικοινωνεί τη νέα κρεμώδη υφή και απαλή γεύση του Νουνού Classic, για «όσους δεν θέλουν τα ξινά». Την επικοινωνία υπογράφει το μήνυμα «Νουνού Classic. Είναι απόλαυση». Η παραγωγή έγινε από την Stefi & Lynx Productions με σκηνοθέτη τον Πάνο Κορώνη και η μουσική επιμέλεια από την Musou Music Group.