Αξιοσημείωτη κινητικότητα καταγράφεται στην εγχώρια αγορά γιαουρτιού, με τα brands να συνδυάζουν παραδοσιακές συνταγές με καινοτόμο τεχνολογία, λανσάροντας ένα σύγχρονο positioning στο φάσμα της ευεξίας.

Ανάπτυξη με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 6,3% υπολογίζεται ότι θα καταγράψει η παγκόσμια αγορά γιαουρτιού την επόμενη πενταετία, σύμφωνα με στοιχεία του IMARC Group. Έχοντας αγγίξει σε αξία τα 107,2 δισ. δολάρια το 2021, εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 154 δισ. μέχρι το 2027, παρά τις αναμενόμενες διακυμάνσεις ανά χώρα. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα της Statista, σύμφωνα με τα οποία, το 2021 το 41% της αξίας της αγοράς γαλακτοκομικών προϊόντων αποδίδεται στην αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα δημοφιλέστερα είδη στην κατηγορία του γιαουρτιού είναι αυτά με χαμηλά ή μηδενικά λιπαρά, τα πόσιμα, τα οργανικά, τα παγωμένα και τα «ελληνικού τύπου».

Η εγχώρια αγορά
Στην ελληνική αγορά, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο προχωρούν σε λανσαρίσματα που ενσωματώνουν στις παραδοσιακές συνταγές τις σύγχρονες τάσεις, φυσικά συστατικά και ποιοτικές πρώτες ύλες, ενώ εμπλουτίζονται και οι επιλογές σε λειτουργικά προϊόντα, καθιστώντας το γιαούρτι πρόταση για ολοκληρωμένα γεύματα. Ιδιαίτερη σημασία έχει αποκτήσει και το παιδικό segment, όπου οι «καθαρές ετικέτες» τίθενται στο επίκεντρο. Στο «μέτωπο» της επικοινωνίας, τα brands υλοποιούν ολοκληρωμένα media blends, με δημιουργικά που αποτυπώνουν τη φιλοσοφία τους και στρατηγικές που μεγιστοποιούν τον αντίκτυπο στο κοινό-στόχος.

Νέες προτάσεις σε όλα τα segments
Στο επίκεντρο του αναπτυξιακού σχεδιασμού τίθεται ο εμπλουτισμός των προϊοντικών χαρτοφυλακίων των brands γιαουρτιού, τα οποία επενδύουν στην ανάπτυξη νέων προτάσεων σε κάθε segment.

Γιορτάζοντας τα 70 χρόνια παρουσίας της στην ελληνική αγορά, η Δέλτα λάνσαρε το νέο Στραγγιστό γιαούρτι από φρέσκο γάλα που συλλέγεται καθημερινά από φάρμες της Ελλάδας. Διατίθεται σε πολυσυσκευασίες κυπέλλων 200 γρ. και οικονομική συσκευασία 1 κιλού. Το νέο γιαούρτι είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες γάλακτος υψηλής βιολογικής αξίας και σε ασβέστιο και περιέχει ωφέλιμους μικροοργανισμούς.

Στη διαρκώς εξελισσόμενη αγορά του βρεφικού γιαουρτιού, η γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι παρουσίασε τη σειρά επιδόρπιων γιαουρτιού Κρι Κρι Grow για βρέφη έξι μηνών και πάνω και μικρά παιδιά. Τα νέα Κρι Κρι Grow κυκλοφορούν σε δύο γεύσεις, Αλεσμένα δημητριακά και Μπανάνα & μήλο και παρασκευάζονται από 100% ελληνικό γάλα ημέρας, με φυσικές αρωματικές ύλες, χωρίς χρωστικές ή συντηρητικά. Επιπλέον, η Κρι Κρι επέκτεινε την οικογένεια των λειτουργικών γιαουρτιών Kρι Κρι Super Spoon, με το νέο Κρι Κρι Super Spoon Active Plus, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να συμβάλει στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Η νέα πρόταση Super Spoon Active Plus συνδυάζει το επιδόρπιο γιαουρτιού, φτιαγμένο από 100% ελληνικό γάλα ημέρας, με overcup δημητριακών σίτου και καλαμποκιού και είναι εμπλουτισμένο με καλλιέργεια Bifidus και ασβέστιο. Τοποθετείται ως ιδανική επιλογή για τους καταναλωτές που αναζητούν το «active» αποτέλεσμα στο πεπτικό τους και έχουν υιοθετήσει έναν υγιεινό τρόπο ζωής, ενώ προτείνεται ως ισορροπημένο γεύμα, για κάθε στιγμή μέσα στην ημέρα.

Διευρύνοντας την «οικογένεια» επιδορπίων γιαουρτιού, η ΜΕΒΓΑΛ παρουσίασε πρόσφατα το Harmony Gourmet με γεύση Lemon cheesecake & μπισκότο βουτύρου.

Branding που ενώνει παράδοση και καινοτομία
Τις σύγχρονες τάσεις αντικατοπτρίζουν και οι επιλογές στο branding, οι οποίες αποτυπώνουν τη συμπόρευση του χαρακτήρα της παράδοσης με τη σύγχρονη προσέγγιση στην εικόνα του γιαουρτιού. Θέτοντας στο επίκεντρο, τόσο τη διατροφική αξία, όσο και τον παράγοντα της απόλαυσης, packaging και εταιρική ταυτότητα επικοινωνούν το mindset της μάρκας, στοχεύοντας στη διαφοροποίηση στο σημείο πώλησης.

Προς αυτήν την κατεύθυνση, με αφορμή τη συμπλήρωση 70 χρόνων παρουσίας στην ελληνική αγορά, η Red Design Consultants σχεδίασε τη σειρά Δέλτα Στραγγιστό γιαούρτι. Η σειρά ακολουθεί τη σχεδιαστική γραμμή που είχε θέσει το agency με το λανσάρισμα του Δέλτα Φρέσκο Γάλα με καθαρές επιφάνειες που προβάλλουν την υφή και το «indulgence factor» του στραγγιστού γιαουρτιού. Η τυπογραφία αποτυπώνει με νοσταλγική διάθεση το κεντρικό μήνυμα των 70 χρόνων, ενώ τα χρώματα έχουν σκοπό να δημιουργήσουν μια νέα ταυτότητα με ισχυρή παρουσία στα ράφια.

Έμφαση στη βιωσιμότητα
Θέτοντας στο επίκεντρο τη βιώσιμη ανάπτυξη, οι επιχειρήσεις του κλάδου υλοποιούν τα επιχειρηματικά τους πλάνα επενδύοντας σε αειφόρες πρακτικές σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα.
Σε αυτήν τη λογική, η Κρι Κρι επενδύει στην κυκλική οικονομία, εστιάζοντας στη μείωση της χρήσης φυσικών πόρων και στην παραγωγή ενέργειας από απόβλητα παραγωγικών διαδικασιών. Στο πλαίσιο αυτό, δημιούργησε τη Μονάδα Βιοαερίου για Παραγωγή Ανανεώσιμης Πηγής Ενέργειας αποκλειστικά από τα υγρά απόβλητα και παραπροϊόντα της βιομηχανίας -μια επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ. Η μονάδα έχει δυνατότητα αναερόβιας επεξεργασίας έως 3.000 κυβικά λυμάτων ανά ημέρα και έως 200 κυβικά ορού γάλακτος ανά ημέρα.

Η υπευθυνότητα στο εταιρικό DNA
Εκπροσωπώντας μια προϊοντική κατηγορία παραδοσιακά συνδεδεμένη με την υγεία, την ευεξία και τη φροντίδα, τα brands γιαουρτιού εντάσσουν στον πυρήνα της στρατηγικής τους την εταιρική υπευθυνότητα και αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για τη στήριξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, ενισχύοντας με συνέπεια το έργο κοινωφελών φορέων.

Εφαρμόζοντας αρχές υπεύθυνης εταιρικής πολιτειότητας, η Δέλτα ανταποκρίθηκε στην έκκληση του Ινστιτούτου Prolepsis, καλύπτοντας την ανάγκη για γάλα και γιαούρτι 5.386 μαθητών που φοιτούν στα σχολεία του προγράμματος σίτισης και προώθησης υγιεινής διατροφής «Διατροφή», το οποίο υλοποιεί το Ινστιτούτο σε ευπαθείς κοινωνικά περιοχές. Επιπλέον, λόγω της προσφοράς της, εξασφαλίστηκε ένα επιπλέον γαλακτοκομικό προϊόν την εβδομάδα για κάθε μαθητή.

Από την πλευρά της, με σύνθημα «Θρέφοντας έναν καλύτερο πλανήτη», η FrieslandCampina Hellas-Νουνού, το 2021 προσέφερε, μεταξύ άλλων, 97.000 κύπελλα γιαούρτι Νουνού, ενώ συνεχίζει τη στήριξη στα Παιδικά Χωριά SOS σε όλη την Ελλάδα.

Σε παραγωγή 10,5 τόνων Δωδώνη Στραγγιστό γιαούρτι ελαφρύ 2%, για να διατεθεί σε φορείς που δραστηριοποιούνται σε Ήπειρο, Αττική, Ξάνθη και Δράμα, καθώς και σε νησιά του Αργοσαρωνικού και του Β. Αιγαίου προχώρησε η Δωδώνη. Υποστήριξε έτσι το έργο της Περιφέρειας Ηπείρου και πολλών φορέων μέσω του «Μπορούμε», της Ουνέσκο Πειραιά, της Μητρόπολης της Θήβας και της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, διαθέτοντας το Στραγγιστό γιαούρτι ελαφρύ 2% σε σχολεία, νοσοκομεία, γηροκομεία και συσσίτια. Η εταιρεία, μέσω του προγράμματος η «Γεύση του καλού», τα τελευταία 10 χρόνια έχει προχωρήσει σε δωρεές που ξεπερνούν τους 100 τόνους.


Άρτιος επικοινωνιακός σχεδιασμός
Επιστρατεύοντας ολοκληρωμένα media blends, οι εταιρείες γιαουρτιού σχεδιάζουν 360ο καμπάνιες, προβάλλοντας, όχι μόνο τα benefits των λανσαρισμάτων τους, αλλά και τον αξιακό τους προσανατολισμό.

Δέλτα: «Για το καλό γιαούρτι υπάρχουν πολλές θεωρίες, η θεωρία της παράδοσης, η θεωρία της τεχνικής, αλλά και η θεωρία της μυστικής συνταγής. Υπάρχει όμως και η ουσία που λέει ότι, πάνω από όλα, το καλό γιαούρτι φτιάχνεται από καλό γάλα», αναφέρεται στην καμπάνια λανσαρίσματος με τίτλο «Οι Θεωρίες», η οποία δημιουργήθηκε από τη McCann Athens, γιορτάζοντας τα 70 χρόνια παρουσίας του brand στην ελληνική αγορά και το λανσάρισμα του νέου γιαουρτιού Στραγγιστό.

Κρι Κρι: Για το λανσάρισμα της νέας σειράς επιδόρπιων γιαουρτιού Κρι Κρι Grow για βρέφη έξι μηνών και πάνω και μικρά παιδιά, η ελληνική γαλακτοβιομηχανία δημιούργησε καμπάνια σε συνεργασία με την Ogilvy, με υλικά για τηλεόραση και digital Mέσα. Το μήνυμα της καμπάνιας είναι ότι «όσο τα μικρά παιδάκια μεγαλώνουν, τόσο οι γονείς πρέπει να ανακαλύπτουν υγιεινά, θρεπτικά και νόστιμα γεύματα που θα εξασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή ανάπτυξή τους». Η παραγωγή του τηλεοπτικού spot έγινε από την εταιρεία Parasol.

ΜΕΒΓΑΛ: «Στην αρχή, όλα είναι γάλα, η αγάπη, το πρώτο φως, η πρώτη λέξη. Αλλά το γάλα είναι μόνο η αρχή για να παράξουμε, με αγάπη και αφοσίωση, όλα αυτά που μας κάνουν ΜΕΒΓΑΛ», αναφέρει η διαφημιστική ταινία της ΜΕΒΓΑΛ για το γιαούρτι ΜΕΒΓΑΛ Στραγγιστό. Η καμπάνια στηρίζεται σε 360ο επικοινωνία, η οποία εκτείνεται σε τηλεοπτικά, ραδιοφωνικά και digital Mέσα, ενώ παράλληλα συνοδεύεται από BTL ενέργειες. Την παραγωγή της ταινίας ανέλαβε η Parasol σε σκηνοθεσία Βιολέτας Τσέλη.

Στάμου: Τρία επιμέρους τηλεοπτικά spots λάνσαρε η εταιρεία παραδοσιακών προϊόντων γάλακτος Στάμου, τα οποία συμπληρώνουν την πρώτη τηλεοπτική καμπάνια της, η οποία σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τη Solid Havas. Η αρχική, ατμοσφαιρική ταινία με θέμα το μεράκι της εταιρείας Στάμου να παράγει, με βάση το φρέσκο ελληνικό γάλα ημέρας, παραδοσιακά προϊόντα γάλακτος με την ίδια συνταγή και γεύση όπως παλιά, συμπληρώνεται με τηλεοπτικά spots εστιασμένα στο ρυζόγαλο, το γιαούρτι και την κρέμα. Η καμπάνια περιλαμβάνει τηλεοπτική προβολή και υποστήριξη με social media υλικά. Την παραγωγή επιμελήθηκε η Feelme υπό τη σκηνοθεσία της Μαρίας Σκόκα.