Αναφέρομαι ασφαλώς στον ελληνικό χαρακτήρα προϊόντων και υπηρεσιών και στη σημερινή στρατηγική κατεύθυνση των ελληνικών επιχειρήσεων να στηρίζουν το marketing plan τους σε αυτόν, τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό.

Η στρατηγική αυτή δεν αφορά μόνο στην προβολή της ελληνικότητας προϊόντων που παράγονται στην Ελλάδα, αλλά και στις πρωτοβουλίες θεσμικών φορέων και ιδιωτών στο να προβάλλουν διεθνώς τις αξίες και τα ιδανικά που πρεσβεύει κάθε τι ελληνικό, από τα προϊόντα, μέχρι τις τουριστικές υπηρεσίες. Το «Made in Greece» δεν αφορά απλά σε μια τάση, αλλά ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, το οποίο οι έλληνες καταναλωτές έχουν αρχίσει να στηρίζουν δυναμικά.

Το παρόν τεύχος αποφασίσαμε να το αφιερώσουμε στο «Made in Greece», θέλοντας από τη μια να αναδείξουμε τις βασικές πτυχές της στρατηγικής αυτής, αλλά από την άλλη να δηλώσουμε έμπρακτα τη στήριξή μας σε αυτή. Είναι επιτέλους καιρός να στραφούμε στα δικά μας προϊόντα, στη δική μας παραγωγή, να καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε και να περιορίσουμε τις ανεξέλικτες εισαγωγές προϊόντων που μπορούμε να παράξουμε και εμείς οι ίδιοι.

Αν ακολουθήσουμε αυτήν την τάση, θα δώσουμε μια μεγάλη ανάσα σε τούτη την ταλαίπωρη χώρα που κάποιοι θέλουν να μας πείσουν ότι είναι φτωχή. Πρόκειται για ένα τεράστιο ψέμα, πίσω από το οποίο κάποιοι θέλουν να κρύψουν τις δικές τους αδυναμίες και ευθύνες στο να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που είχαν τόσα χρόνια να αναδείξουν αυτόν τον πλούτο. Και φυσικά αναφέρομαι στους κυβερνώντες των τελευταίων 30 χρόνων.

Στο πλαίσιο του αφιερώματος, ετοιμάσαμε μια σειρά θεμάτων που δίνουν μια παράμετρο της τάσης αυτής. Διαβάστε πώς η ελληνική ταυτότητα ενός προϊόντος από «κατάρα» έγινε ευχή, πώς αντιμετωπίζουν οι έλληνες δημιουργικοί την τάση της ελληνικότητας, πως η ελληνική βιομηχανία μόδας αποτελεί αιμοδότη της διεθνούς μόδας, τι επιπτώσεις θα έχει η επιστροφή του «Σήματος ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών» κ.ά.

Στο ίδιο τεύχος, ετοιμάσαμε ένα ρεπορτάζ για την εκθεσιακή αγορά και τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα. Πώς διαμορφώνονται πλέον οι ανάγκες, ποιες τάσεις θα επικρατήσουν, ποιες εναλλακτικές έχουν οι εταιρείες του κλάδου, τι θα δούμε τα προσεχή χρόνια και άλλα ενδιαφέροντα ζητήματα.

Τέλος, διαβάστε ένα ρεπορτάζ για τη στρατηγική επιλογή της εφημερίδας «Το Βήμα» να δώσει πλέον έμφαση στο περιεχόμενο, στο ρεπορτάζ και στην ειδησεογραφία, δηλώνοντας μέσα από τη διαφημιστική της καμπάνια ότι «η εφημερίδα επιστρέφει». Το ευχόμαστε ολόψυχα να συμβεί και να είναι αυτό ένα μεγάλο κέρδος από την κρίση.