Όλοι παρακολουθείτε τα όσα συμβαίνουν με τις πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης. Kαι πολλοί πειραματίζεστε μαζί τους, ελέγχοντας τις ικανότητές τους και τα όσα μπορούν να σας προσφέρουν. Προσωπικά, έχω ήδη λάβει σημαντική βοήθεια σε καθημερινά απλά tasks όπως η συγγραφή κειμένων και emails ή ο προγραμματισμός excel worksheets.

Αντίστοιχα, έχω λάβει αρχικές πληροφορίες για brands, αγορές και κατηγορίες μέσα σε λίγα λεπτά, που υπό άλλες συνθήκες θα χρειάζονταν ώρες. Σε κάθε περίπτωση, το αρχικό υλικό που παίρνεις από τις πλατφόρμες, όσο και αν είναι εντυπωσιακό, είναι σπάνια πλήρες και συνήθως περιέχει λάθη. Τις περισσότερες φορές χρειάζεται μια σειρά από prompts μέχρι να φτάσεις σε κάτι πιο ουσιαστικό και λειτουργικό. Βέβαια συχνά μπορείς να πάρεις τα σωστά prompts ζητώντας τα από την ίδια την πλατφόρμα ή από κάποια άλλη αντίστοιχη.

Δεν λείπουν οι περιπτώσεις που διαπιστώνεις ότι αντί να κερδίσεις χρόνο με την τεχνητή νοημοσύνη, τον σπαταλάς παλεύοντας να βρεις το σωστό prompt ή να πάρεις κάτι που η μηχανή αδυνατεί να σου δώσει. Ειδικά όταν συζητάς μαζί της για κάτι που συνέβη πολύ πρόσφατα και ξεπερνά τις «χρονικές» της ικανότητες. Και είναι και οι φορές που νιώθεις ότι η μηχανή – πιθανόν λόγω δικών της προβλημάτων, πιθανόν και λόγω δικής σου απειρίας – κάνει κύκλους κυνηγώντας την ουρά της. Ενώ και τα ΑΙ hallucinations εμφανίζονται πιο συχνά από ό,τι περίμενες.

Η εντυπωσιακότερη μέχρι τώρα εμπειρία μου ήταν όταν συζητώντας με το ChatGPT για ένα σύνθετο project branding που είχα θέσει σε μεταπτυχιακούς φοιτητές, πήρα σε δυο ώρες απαντήσεις για τις οποίες οι ομάδες των φοιτητών είχαν χρειαστεί αρκετές εβδομάδες. Πιο περιεκτικές και εντυπωσιακά πλήρεις σε «επίπεδο θεωρίας», αλλά πολύ λιγότερο ουσιαστικές, λειτουργικές και «έξυπνες». Αλλά είμαι βέβαιος ότι υπήρχαν περιθώρια βελτίωσης – αρκεί να επένδυα περισσότερο χρόνο και να έδινα τα αντίστοιχα prompts.

Θα έχετε διαβάσει και την πρόσφατη ιστορία του καλλιτέχνη που κέρδισε διεθνή διαγωνισμό φωτογραφίας με αξιόλογη κριτική επιτροπή, υποβάλλοντας εικόνα που δημιουργήθηκε από ΑΙ. Στόχευε να ελέγξει αν θα γίνει αντιληπτό και να ανοίξει τη σχετική συζήτηση. Όταν μάλιστα αρνήθηκε να παραλάβει το βραβείο, πρότεινε τον όρο «promptography» για χρήση εφεξής.

Μόλις λίγοι μήνες εμπειρίας με ΑΙ πλατφόρμες, οδηγούν στο καθαρό συμπέρασμα ότι οι δουλειές μας θα αλλάξουν δραματικά πολύ σύντομα. Και από άμεσοι δημιουργοί στρατηγικής και επικοινωνίας, θα μετατραπούμε σε χειριστές μηχανών που θα χρειάζονται από εμάς την ικανότητά μας να δίνουμε τα σωστά prompts και να αξιολογούμε τις δημιουργίες τους. Ώρα για εκπαίδευση, προπόνηση και νέες ικανότητες λοιπόν!