Οι φίλοι από τη μια μεριά, ένα δωρεάν χάμπουργκερ από την άλλη. Σιγά το δίλημμα! Σε τελική ανάλυση, τι να το κάνεις το χάμπουργκερ, αν δεν μπορείς να το απολαύσεις παρέα με ένα φίλο. Αμ δε. Κατά χιλιάδες πουλήθηκαν και ανταλλάχθηκαν οι φίλοι στο Facebook, έναντι πινακίου φακής. Όπου φακή, βάλτε το διάσημο Whopper Burger της Burger King.

Όλα ξεκίνησαν όταν η Burger King ζήτησε από τη διαφημιστική της, την Crispin Porter + Bogusky Miami, να κατεβάσει μια ιδέα μέσω της οποίας όλος ο κόσμος θα μάθαινε επιτέλους πόσο πολύ αγαπούν το Whopper οι Αμερικανοί. Το σκέφτηκαν από δω, το γύρισαν από κει και κάποιος έριξε τη φαεινή ιδέα: Ο καλύτερος τρόπος για να διαπιστώσουμε πόσο αγαπάει κάποιος το Whopper, είναι να του ζητήσουμε να θυσιάσει για χάρη του κάτι πολύτιμο. Τους φίλους του για παράδειγμα.

Με το που ξεκίνησε η καμπάνια στο Facebook, υπό τον τίτλο «Whopper sacrifice», 80.000 χρήστες πρόσθεσαν τη σχετική εφαρμογή στο προφίλ τους. Μέσα σε 10 μέρες, 233.906 «φίλοι» είχαν θυσιαστεί -διαγραφεί από φίλοι δηλαδή- με αντάλλαγμα ένα δωρεάν Whopper για κάθε 10… φίλους-θύματα. Οι… πεινασμένοι Facebookers δεν πτοήθηκαν ούτε από το γεγονός ότι ο κάθε διαγραμμένος φίλος μάθαινε αμέσως τι είχε συμβεί, όπως και όλο το δίκτυο των φίλων του κάθε χρήστη…

Η τεράστια επιτυχία της καμπάνιας ανάγκασε το Facebook να ζητήσει τη διακοπή της, καθώς οι φίλοι θυσιάζονταν κατά εκατοντάδες. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η CP+B και η Burger King έτριβαν θριαμβευτικά τα χέρια τους: Είχαν ήδη μοιραστεί 19.236 κουπόνια για δωρεάν Whopper και τα free media impressions εκτινάχθηκαν από 13 σε 32 εκατομμύρια, καθώς bloggers, χρήστες του Facebook αλλά και δημοσιογράφοι, όλοι, αναρωτιόνταν γιατί τελείωσε το πανηγύρι…

Θα αναρωτιέστε μάλλον κι εσείς, προς τι το επικριτικό ύφος. Πρόκειται για μία έξυπνη και επιτυχημένη καμπάνια…

Όντως. Απλά αφήνει στο στόμα μια επίγευση κατεψυγμένου κιμά και προτηγανισμένης πατάτας, δεν νομίζετε;