Όπως έχει γίνει πλέον γνωστό, οκτώ εκατομμύρια άνθρωποι (σχεδόν μια Ελλάδα ή μια ολόκληρη Ελβετία) έμειναν καρφωμένοι στις οθόνες τους για δύο ώρες, παρακολουθώντας το Felix και τη Red Bull να γράφουν ιστορία, καθένας στον τομέα του.
Η αφορμή για να γράψω, όμως, δεν ήταν το ίδιο το happening αλλά η αντίδραση κάποιων της πιάτσας που μίλησαν για υπερβολή. Και ήταν αφορμή επειδή κατά τη γνώμη μου οι συγκεκριμένοι άνθρωποι χάνουν για μια ακόμα φορά την ευκαιρία να καταλάβουν πώς παίζεται το παιχνίδι των social media. Βεβαίως δύο ώρες επάνω στο YouTube είναι υπερβολή και βεβαίως η δαπάνη εκατομμυρίων δολαρίων για ένα happening μερικών λεπτών είναι υπερβολή. Όμως αν θέλεις να φέρεις οκτώ εκατομμύρια κόσμο σε ένα site και να τον κάνεις να μείνει εκεί για δύο ώρες, θα κάνεις υπερβολές. Επειδή προσδοκάς και σε ένα υπερβολικό αποτέλεσμα –μ’ άλλα λόγια, αυτό που παίρνεις είναι ανάλογο αυτού που επενδύεις.
«Προφανές» θα πει κανείς. Όμως είναι πολλοί που για μια ακόμα φορά δεν είδαν το «προφανές»: μια εταιρεία που παράγει ένα energy drink κατάφερε να κάνει κάτι που θα μείνει στην ιστορία. Όχι την ιστορία των energy drinks ή την ιστορία της βιομηχανίας τροφίμων, ποτών και αναψυκτικών –την ιστορία γενικά. Και αυτό, αν είναι έξυπνη (και πιστεύω ότι το όλο σκηνικό αποδεικνύει ότι είναι έξυπνη), πρόκειται να βρει τρόπους να το εξαργυρώσει στο πολλαπλάσιο. Υπήρξαν και απόψεις για το happening του Felix που έλεγαν ότι αλλάζει συνολικά το marketing. Δεν είμαι σίγουρος ότι είναι ακριβώς σωστές, το σίγουρο όμως είναι ότι δείχνει πώς θα έπρεπε να είναι το online marketing.
Θα το λέω μέχρι να εγκαταλείψω την αγορά (και μάλλον και πιο μετά): με πώς τις λένε, δε βάφονται αυγά! Και αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει όλες οι εταιρείες που θέλουν να φέρουν κόσμο στο Δίκτυο να στείλουν και από έναν κασκαντέρ στη στρατόσφαιρα. Σημαίνει όμως ότι θα πρέπει όσοι έχουν απαιτήσεις από το Internet να είναι αποφασισμένοι αρχικά να καθίσουν και να προσδιορίσουν λεπτομερώς τι αποτελέσματα θέλουν και στη συνέχεια να βάλουν το χέρι στην τσέπη και να το φτάσουν ως εκεί που χρειάζεται για να έρθουν τα αποτελέσματα. Γιατί άλλα αποτελέσματα φέρνει ένα άλμα από τα 40 χιλιόμετρα, άλλα ένα viral video και άλλα μερικές εκατοντάδες (ψεύτικα) like στο Facebook.
30/10/12
CATEGORIES: Marketing
COLUMNS: Ακροθιγώς
Fearless (online) marketing
Από MW Online Team
COLUMNS: Ακροθιγώς
Topics:
Online media
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ