Στο Marketing επιβιώνουν μύθοι. Πάμπολλες συζητήσεις γίνονται στη βάση απόψεων. Όμως τα πράγματα προχωράνε όταν καταλήγουμε σε απόψεις, έχοντας τα FACTS. Τέτοια είναι και αυτά που μόλις ανακοίνωσαν οι Google/Kantar, UK, FR, DE, «Understanding perceptions of advertising effectiveness within the marketing».
#1 Η βραχυπρόθεσμη απόδοση του marketing (ROI) λέει μόνο τη μισή αλήθεια.
Εύρημα: Οι αποδόσεις του marketing κατά τους μήνες 5 έως 24 είναι ισοδύναμες με εκείνες των πρώτων τεσσάρων μηνών – κι όμως τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα συχνά δεν συνυπολογίζονται.
#2 Το Branding και το Performance marketing λειτουργούν καλύτερα μαζί.
Η αποτελεσματικότητα των media κορυφώνεται όταν το 40-60% της επένδυσης υπηρετεί το Branding.
#3 Οι ισχυρές μάρκες κρατάνε τη θέση τους όταν ανεβάζουν τιμές.
Υπάρχει σαφής συσχέτιση μεταξύ της ισχύος μιας μάρκας και της ικανότητας να ανεβάσει τιμές όταν χρειάζεται. Οι ισχυρές μάρκες διατηρούν σταθερά τη δυνατότητα να πωλούν σε τιμές έως και διπλάσιες από τις ασθενέστερες.
#4 Η συνεργασία μεταξύ Marketing και Finance είναι κρίσιμη.
Οι marketers θεωρούν συνήθως την ποιότητα της συνεργασίας χαμηλότερη σε σχέση με τους Financials. Μήπως οι πρώτοι δεν επενδύουν στον χρόνο και δεν χρησιμοποιούν τη γλώσσα που χρειάζεται; Μήπως οι δύο πλευρές δεν έχουν συμφωνήσει σε κοινά χρήσιμα KPIs;
#5 Τα first-party data βοηθούν τις αναδυόμενες μάρκες να ανταγωνιστούν τους market leaders.
Η έρευνα δείχνει ότι αυτά τα data μπορεί να βοηθήσουν τις μάρκες να κερδίσουν προτίμηση 10 έως 26% σε σχέση με τους leaders της κατηγορίας.
#6 Η συνεπής επένδυση marketing, αποδίδει.
Επένδυση ή δαπάνη (που πρέπει να περικοπεί σε περιόδους ύφεσης); H ανάλυση δείχνει ότι για να ανακτηθεί το μερίδιο αγοράς που χάθηκε λόγω περικοπών, χρειάζονται περίπου 1,85 δολάρια για κάθε 1 δολάριο περικοπής.
Πρακτικά: Ξεκινήστε με σαφή ορισμό των επιχειρηματικών στόχων. Παραδόξως, δεν το κάνουν όλοι. Συμφωνείστε με το top management τα KPIs, που θα μετρούν κατά πόσο πλησιάζετε τους στόχους. Την αποτελεσματικότητα («τι πετύχαμε») όσο και για την αποδοτικότητα (αποτελέσματα σε σχέση με το κόστος). Χρειάζεστε KPIs όχι μόνο για τα άμεσα θέματα, αλλά και για τα πιο δύσκολα μετρήσιμα μακροπρόθεσμα, σε όλες τους τις διαστάσεις (κύκλος ζωής πελατών, αύξηση του awareness κλπ).
Και μην ξεχνάτε: Να βεβαιώνεστε ανά διαστήματα για την κατανόηση της αξίας των συμφωνημένων KPIs και να τα υπενθυμίζετε, για τη διατήρηση ζωντανής της δέσμευσης όλων των εμπλεκομένων (stakeholders).
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν, συνολικά, όλα τα παραπάνω ευρήματα καταλήγουμε σε μια κρίσιμη αλήθεια: Η σαφής απόδειξη της αποτελεσματικότητας του marketing, είναι θεμελιώδης. Τόσο για τους ίδιους τους marketers και τα budgets τους, όσο και για τις επιχειρήσεις.
Milton on Media & Marketing
Στη στήλη αυτή, ο Μίλτων Παπαδάκης μοιράζεται insights και πρακτικές συμβουλές από την εμπειρία του και την επίκαιρη διεθνή βιβλιογραφία, για τη βέλτιστη αξιοποίηση
των media από τους marketers.