Για πολλά χρόνια, η υπαίθρια διαφήμιση στην Ελλάδα έζησε και αναπτύχθηκε κάπου μεταξύ νομιμότητας και γκρίζων περιοχών, με ένα καθεστώς περίπλοκο και αδιαφανές. Στη συνέχεια, σε μία «έξαρξη» διάθεσης τακτοποίησης και συμμόρφωσης, προκλήθηκε σχεδόν η εξαφάνισή της, ενώ την τελευταία πενταετία επιχειρείται να μπει μια οριστική τάξη.

Πρόσφατα, ένα νέο νομοθέτημα ήρθε να ρυθμίσει τη διενέργεια υπαίθριας διαφήμισης στα στέγαστρα στάσεων αναμονής επιβατών, κατά τρόπο σαφή, κατηγορηματικό και μη επιδεχόμενο παρερμηνειών, όπως μπορούσε να συμβεί μέχρι σήμερα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την παράγραφο 15 του άρθρου 9 του Νόμου 4071/2012, επιτρέπεται πλέον η διαφήμιση και στις δύο όψεις των διαφημιστικών πλαισίων στις στάσεις λεωφορείων, τα οποία μπορούν να τοποθετούνται ταυτόχρονα. Ο διαφημιζόμενος, μπορεί να προβληθεί και στις δύο όψεις του διαφημιστικοί πλαισίου που είναι κάθετα τοποθετημένο προς τον άξονα του δρόμου, όπως επίσης και στις δύο όψεις του διαφημιστικού πλαισίου, που είναι τοποθετημένο παράλληλα προς τον άξονα του δρόμου. Επίσης, προβλέπεται σαφώς ότι, όταν τοποθετούνται πλαίσια σε δύο πλευρές των στεγάστρων, πρέπει στην πλάτη τους να εξασφαλίζεται ελεύθερη δίοδος μήκους τουλάχιστον ενός μέτρου.

Με την παραπάνω εξέλιξη, όλα τα υπάρχοντα panels διπλής όψεως που είναι τοποθετημένα σε όλη τη χώρα νομιμοποιούνται, ενώ η νομοθετική αυτή ρύθμιση, θεωρείται από την αγορά ως η αρχή για την πλήρη εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με αντίστοιχες της ΕΕ, που ρυθμίζουν λεπτομερώς τα που και πως της υπαίθριας διαφήμισης…

Εμείς, το μόνο που έχουμε ίσως να κάνουμε, είναι να θυμηθούμε το ρητό «κάλλιο αργά πάρα ποτέ» και να ευχηθούμε για αντίστοιχες εξελίξεις και σε άλλους τομείς, είτε της επικοινωνίας, είτε όχι. Η συνεισφορά μας μπορεί επίσης να συντελεσθεί στο να θυμήσουμε ότι η outdoor διαφήμιση είναι μία από τις «αρχαιότερες» μορφές επικοινωνίας, ενώ σίγουρα μπορεί να είναι και πολύ αποτελεσματική και άκρως δημιουργική. Τα παραδείγματα είναι πολλά και προέρχονται τόσο από τη διεθνή, όσο και την εσωτερική παραγωγή. Καλή αρχή λοιπόν, στην ρυθμισμένη, outdoor διαφήμιση. Η συγκυρία είναι δύσκολη, αλλά είπαμε, κάλλιο αργά, παρά ποτέ…