Η τρέχουσα συγκυρία μπορεί να μετέβαλε, αλλά δεν εμπόδισε, τη διεξαγωγή των φετινών Ελληνικών Βραβείων Γραφιστικής και Εικονογράφησης, τα οποία μεταφέρθηκαν με επιτυχία στο online περιβάλλον.

Η τρέχουσα συγκυρία μπορεί να μετέβαλε, αλλά δεν εμπόδισε, τη διεξαγωγή των φετινών Ελληνικών Βραβείων Γραφιστικής και Εικονογράφησης, τα οποία μεταφέρθηκαν με επιτυχία στο online περιβάλλον. Για ακόμη μια χρονιά, οι δημιουργοί γιόρτασαν, έστω και ατομικά, την ανάδειξη των καλύτερων έργων οπτικής επικοινωνίας στη χώρα.

Με αρκετά διαφορετικό τρόπο πραγματοποιήθηκε φέτος, εν μέσω της συνεχιζόμενης κρίσης του κορωνοϊού και με καθυστέρηση ενός μήνα, η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των 19ων Ελληνικών Βραβείων Γραφιστικής και Εικονογράφησης, τα οποία διοργανώνονται από το περιοδικό +Design με την υποστήριξη της ico-D (International Council of Design). Συγκεκριμένα, για πρώτη φορά, η ανακοίνωση των νικητών έγινε μέσω live online YouTube event, το οποίο συντόνισε η stand-up comedian Ήρα Κατσούδα. Το online event παρακολούθησε ένα κοινό μεγαλύτερο των 1.000 ατόμων.

Κατά τη διάρκεια της ψηφιακής εκδήλωσης, συνδέθηκαν και συνομίλησαν με την παρουσιάστρια 20 από τους νικητές διαφόρων κατηγοριών, συμβάλλοντας με τον τρόπο τους στη δημιουργία μιας εορταστικής ατμόσφαιρας, όσο το δυνατόν πιο κοντά στην «πραγματική, live εμπειρία». Οι νικητές συνδέθηκαν και γιόρτασαν τα βραβεία τους μέσα στα σπίτια τους, με τις οικογένειες τους ή μέσα από τα γραφεία τους, σε πολλά εκ των οποίων είχαν στηθεί «ατομικά» πάρτι.

Οι βραβευμένες συμμετοχές επελέγησαν βάσει της δημιουργικής τους πρωτοτυπίας, της επίτευξης του στόχου επικοινωνίας τους και της σχεδιαστικής και τυπογραφικής τους αρτιότητας από τρεις κριτικές επιτροπές 19 καταξιωμένων επαγγελματιών του χώρου του design. Όπως άλλωστε επισημαίνει και το ίδιο το +Design, μέσα από τον θεσμό των EBΓE επιδιώκει:

– Να ενθαρρύνει την αναβάθμιση της ποιότητος και την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν οι δημιουργοί στον χώρο της επικοινωνίας

– Να υποστηρίζει και να προβάλλει τη δουλειά των επαγγελματιών του κλάδου που συμμετέχουν στην παραγωγή κάθε δημιουργικού έργου

– Να ενημερώνει την ευρύτερη κοινή γνώμη για τον ρόλο και την αξία της λειτουργίας του κλάδου, προβάλλοντας παράλληλα τα δημιουργικά του επιτεύγματα.

– Να δημιουργήσει ένα σημείο αναφοράς για τους εγχώριους σχεδιαστές και να προβάλλει την ελληνική δημιουργικότητα στο εξωτερικό.

ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
Nικητής του τίτλου ΜΕΓΑ ΕΒΓΕ (γραφείο της χρονιάς) αναδείχθηκε το Beetroot Design Group, για έβδομη φορά στην ιστορία του. Συνολικά το θεσσαλoνικιώτικο γραφείο κατέκτησε έξι ΕΒΓΕ και επτά επαίνους. Στη δεύτερη θέση ακολούθησε το G Design Studio με τέσσερα ΕΒΓΕ και επτά επαίνους, συν το ειδικό βραβείο Αριστείο Τυπογραφίας. Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο Δημήτρης Παπάζογλου με πέντε ΕΒΓΕ και τρεις επαίνους, ο οποίος έγινε ο πρώτος σχεδιαστής στην ιστορία του θεσμού που κατέκτησε δύο Χρυσά στην ίδια διοργάνωση.

Φέτος, μετά από πρόταση της Κριτικής Επιτροπής, θεσπίστηκε ΕΒΓΕ Πελάτη, ώστε να τιμάται κάθε χρόνο ο πελάτης εκείνος που, αποδεδειγμένα μέσα από τη συνεργασία του με τους σχεδιαστές, συνέβαλε στη βελτίωση του κλίματος για το design στην Ελλάδα. Το βραβείο αυτό, στην πρώτη αυτή απονομή του, δόθηκε στην Άμστελ.

Εκτός των υπολοίπων βραβείων, το Χρυσό Γραφιστικής απέσπασε ο Δημήτρης Παπάζογλου για το έργο ΕΠΑΝΑCYΣΤΑΣΗ’21, το Χρυσό Εικονογράφησης η K2design για το έργο Αφίσες εναλλακτικής λυρικής σκηνής (2019-2020), το Χρυσό Ψηφιακών Εφαρμογών ο Δημήτρης Παπάζογλου για το Infringe και το Αριστείο Τυπογραφίας το G Design Studio με το Warehouse 10.

«Η ΟΠΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΣΤΑΤΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ»
«Οι διακρίσεις είναι η επιβεβαίωση της σκληρής δουλειάς. Σε μια εποχή, όπως αυτή που διανύει ολόκληρος ο κόσμος, είναι ακόμα πιο σημαντικά, γιατί είναι αισιόδοξος οδηγός. Είμαστε τυχεροί γιατί η οπτική επικοινωνία είναι συστατικό ανάπτυξης. Σε δύσκολες περιόδους ως δημιουργοί, δίνουμε φωτεινές λύσεις επικοινωνίας υπηρεσιών και προϊόντων. Τα ΕΒΓΕ είναι η γιορτή του ελληνικού graphic design. Η διαδικτυακή απονομή ήταν κάτι καινούργιο. Σαν ομάδα την αντιμετωπίσαμε με κέφι και διάθεση για εορτασμό. Η πλειοψηφία των εργασιών μας βραβεύτηκε, λαμβάνοντας 4 βραβεία και 6 επαίνους.

Μεταξύ άλλων, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, η Παπουτσάνης και η Art Athina. Πολιτισμός και προϊόντα συνυπάρχουν και προκαλούν τη δημιουργικότητά μας, μαθαίνοντας μας πολλά. Είναι όμως πολύ σπουδαίο και είμαστε ενθουσιασμένοι με το βραβείο Τυπογραφικής Αριστείας. Η Κυρ Γιάννη είναι ένας αγαπημένος πελάτης και το Warehouse 10, μια ετικέτα premium και μικρής κυκλοφορίας, σχεδιάστηκε με τυπογραφική αγάπη. Ευχαριστούμε πολύ τη διοργάνωση, την κριτική επιτροπή και τους πελάτες μας για την εμπιστοσύνη που μας δείχνουν. Ήταν μια καλή χρονιά σε ένα βράδυ!»
Μιχάλης Γεωργίου & Δημήτρης Στεφανίδης, Partners, G Design Studio

«ΤΟ PACKAGING DESIGN ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΒΑΣΙΚΟ ΠΥΛΩΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ»
«Είναι ιδιαίτερη τιμή να παραλαμβάνουμε το 1ο βραβείο ΕΒΓΕ πελάτη, γιατί το packaging design για εμάς, σαν εταιρεία, αποτελεί πλέον βασικό πυλώνα επικοινωνίας, πέραν των πιο κλασικών μέσων. Κι αυτό γιατί όταν ο καταναλωτής έρχεται σε επαφή με το προϊόν μας, τη στιγμή δηλαδή της αλήθειας, είναι πολύ σημαντικό να καταφέρουμε, μέσα από το design των συσκευασιών μας, να ξεχωρίσουμε, να επικοινωνήσουμε τα μηνύματα μας, να προβάλουμε τον χαρακτήρα του εκάστοτε brand, αλλά και να δημιουργήσουμε ένα storytelling.

Πιο συγκεκριμένα, σαν ομάδα Άμστελ, αφουγκραζόμενοι την ανάγκη των νέων καταναλωτών για το διαφορετικό, τολμήσαμε, συμπορευόμενοι με το Design Agency μας, Caparo Design Crew, να κάνουμε κάτι όχι συνηθισμένο – ειδικά για μια εδραιωμένη μάρκα όπως η Άμστελ – κάτι δημιουργικό, κάτι διαφορετικό, την Amstel Kargo IPA. Έτσι, καταφέραμε με μια εικόνα να πούμε χίλιες λέξεις, να αφηγηθούμε μια ιστορία και έτσι να κεντρίσουμε ξανά το ενδιαφέρον των νέων καταναλωτών».
Αλίκη Βούλγαρη, Marketing Manager Amstel- Cider- Ioli, Αθηναϊκή Ζυθοποιία